Embed from Getty Images
Max Verstappen uzyskał najlepszy czas okrążenia w trzeciej sesji treningowej do Grand Prix Miami. W sporych tarapatach przed resztą weekendu są kierowcy Mercedesa, McLarena oraz AlphaTauri.
Sobotnie jazdy rozpoczął Esteban Ocon z Alpine, natomiast chwilę po nim garaże opuścił duet Astona Martina oraz Lewis Hamilton z Mercedesa. Do Francuza należał również pierwszy czas ustanowiony w tej sesji – 1:31,125, na pośrednim zestawie Pirelli. Rezultat jednokrotnego zwycięzcy Grand Prix został pobity dopiero po siedmiu minutach od startu sesji i nowym liderem został Carlos Sainz z Ferrari na miękkich oponach, który okrążył tor w Miami w 1:30,748.
Po pierwszym kwadransie ośmiu kierowców miało już na koncie mierzone przejazdy i w tym gronie była cała czołówka. Najszybszy był Max Verstappen (1:27,969) na miękkim ogumieniu przed Sergio Perezem oraz Fernando Alonso. Z tempem borykał się na tym etapie Mercedes, którego kierowcy nie byli w stanie zrealizować konkurencyjnych przejazdów. Siódmy był Russell ze stratą 1,6 sekundy do lidera, natomiast zestawienie zamykał Hamilton ponad dwie sekundy za Verstappenem.
Tymczasem w siódmym zakręcie spore problemy miał Carlos Sainz, który w niestabilnym Ferrari musiał ratować się szerokim wyjazdem na pobocze. Z kolei Alexander Albon przestrzelił hamowanie do siedemnastego wirażu zrzucając winę na inżynierów Williamsa, którzy nie poinformowali go na czas o konieczności zmiany ustawień balansu hamulców. Wkrótce identyczny los spotkał w tym miejscu Fernando Alonso, który zblokował lewe przednie koło i zawracał poza torem.
Chwile grozy zapewnili kierowcy Haasa: Kevin Magnussen na prostej za ósmym zakrętem zablokował Estebana Ocona na szybkim okrążeniu, natomiast Nico Hulkenberg musiał walczyć z gigantyczną nadsterownością w siódmym wirażu, która wymusiła na nim wyjazd poza tor.
Na półmetku finałowego treningu na prowadzeniu umocnił się Max Verstappen, który podniósł poprzeczkę do 1:27,669. Drugi był wówczas Sainz (+0,456), trzeci Leclerc (+0,957), czwarty Perez (+0,970), a piąty Hulkenberg (+1,133). Jedynymi zawodnikami na tym etapie bez okrążenia na pośrednim zestawie byli ósmy Pierre Gasly, a także trzynasty Esteban Ocon. Z kolei Mercedes dalej był w tarapatach zamykając pierwszą dziesiątkę. Kierowcy niemieckiego producenta tym razem narzekali na duże wibracje bolidu oraz niskie prędkości maksymalne, co uniemożliwiało podkręcenie tempa.
W ostatnim kwadransie niemalże cała stawka zdecydowała się wrócić do akcji chcąc wykorzystać bardzo szybko postępującą ewolucję toru w Miami. Na prowadzeniu po raz kolejny umocnił się Verstappen, tym razem z wynikiem 1:27,535, a na drugie miejsce wdrapał się Charles Leclerc (+0,406) przed Sergio Perezem (+0,515), Carlosem Sainzem (+0,590) i Estebanem Oconem (+0,872).
Na dziesiątym miejscu trening zakończył George Russell (+1,071), a na trzynastym Lewis Hamilton (+1,183). W sporych tarapatach przed kwalifikacjami są ekipy McLaren oraz AlphaTauri, które zamknęły tabelę i nie były w stanie zmusić swoich bolidów do optymalnej pracy, często walcząc z blokującymi są kołami czy uślizgami w szybkich zakrętach.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 51°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 16,5 km/h
Wilgotność powietrza: 55%
Sucho
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
 |
1. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB19 |  | 1:27,535 | - | - | 18 |
2. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF-23 |  | 1:27,941 | 0,406 | 0,406 | 26 |
3. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB19 |  | 1:28,050 | 0,515 | 0,109 | 22 |
4. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF-23 |  | 1:28,125 | 0,590 | 0,075 | 27 |
5. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A523 |  | 1:28,407 | 0,872 | 0,282 | 25 |
6. | 10 | Pierre Gasly | Alpine A523 |  | 1:28,428 | 0,893 | 0,021 | 24 |
7. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C43 |  | 1:28,456 | 0,921 | 0,028 | 19 |
8. | 27 | Nico Hulkenberg | Haas VF-23 |  | 1:28,497 | 0,962 | 0,041 | 16 |
9. | 23 | Alexander Albon | Williams FW45 |  | 1:28,561 | 1,026 | 0,064 | 20 |
10. | 63 | George Russell | Mercedes F1 W14 E Performance |  | 1:28,606 | 1,071 | 0,045 | 20 |
11. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-23 |  | 1:28,607 | 1,072 | 0,001 | 14 |
12. | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin AMR23 |  | 1:28,618 | 1,083 | 0,011 | 24 |
13. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W14 E Performance |  | 1:28,718 | 1,183 | 0,100 | 23 |
14. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR23 |  | 1:28,723 | 1,188 | 0,005 | 24 |
15. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C43 |  | 1:29,074 | 1,539 | 0,351 | 19 |
16. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT04 |  | 1:29,179 | 1,644 | 0,105 | 20 |
17. | 2 | Logan Sargeant | Williams FW45 |  | 1:29,264 | 1,729 | 0,085 | 20 |
18. | 81 | Oscar Piastri | McLaren MCL60 |  | 1:29,375 | 1,840 | 0,111 | 18 |
19. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL60 |  | 1:29,401 | 1,866 | 0,026 | 18 |
20. | 21 | Nyck de Vries | AlphaTauri AT04 |  | 1:29,447 | 1,912 | 0,046 | 22 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:33,662 |
|

|