F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.05.2023

GP Monako: najszybsze okrążenia w wyścigu

Verstappen: Starałem się kontrolować kontakt z barierą

Alonso: Długi przejazd Maksa na slickach odebrał nam szansę

Ocon: Bezbłędna praca Alpine kluczowa dla podium w Monako

GP Monako: wyniki wyścigu

Verstappen zwycięża w deszczowym Grand Prix Monako

Alonso: Emocjonujące kwalifikacje pokazują, że Monako musi zostać

RN365: Alfa Romeo zaangażuje się w Haasa od sezonu 2024

Vesti wygrywa w Monako i zostaje nowym liderem

Marko: Perez nie może popełniać takich błędów w takim bolidzie

Wolff: Nie rozmawiamy z innymi póki trwają negocjacje z Lewisem

Marko: Nie mam osobistych problemów z Mickiem Schumacherem

Gabriele Mini wygrywa główny wyścig F3 w Monako

Stroll: Wszystko poszło źle [Akt.]

27.05.2023

Leclerc zostanie cofnięty o trzy pola startowe za blokowanie Norrisa

Alonso podjął "niekomfortowe" ryzyko walcząc o pole position

Verstappen: W ostatnim sektorze kilka razy dotknąłem ściany

Perez: Nie mogę uwierzyć w to co zrobiłem

GP Monako: Wyniki kwalifikacji

Verstappen zdobywcą pole position do wyścigu w Monte Carlo

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Leclerc sfrustrowany nierównym występem Ferrari w Miami

Zdaniem Monakijczyka zachowanie jego SF-23 było trudne do przewidzenia.
Maciej Wróbel, 8 maja 2023, wyświetlenia: 1590<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Charles Leclerc nie kryje frustracji nierówną dyspozycją samochodu Ferrari podczas zmagań w Miami.

Monakijczyk do wyścigu na Florydzie przystępował dopiero z siódmego pola po wypadku z finałowej części czasówki. Kierowca Ferrari ukończył niedzielne zmagania na tej samej pozycji, tracąc przy tym niemal 53 sekundy do pierwszego na mecie Maksa Verstappena.

Zespołowy partner Leclerca, Carlos Sainz, zdołał natomiast ukończyć wyścig na piątym miejscu, które utrzymał pomimo kary doliczenia pięciu sekund za przekroczenie prędkości w pit lane. Wcześniej jednak Hiszpan przegrał bezpośrednią walkę o czwarte miejsce z George'em Russellem.

Po wyścigu Charles Leclerc przyznał, że ciężko było mu przewidzieć zachowanie samochodu nie tyle na dystansie wyścigu, co nawet na pojedynczym kółku. „Rozmawiałem właśnie z Carlosem i jesteśmy zgodni, że brakuje nam spójności ze strony samochodu” – stwierdził wicemistrz świata w rozmowie z Autosportem.

„Nie tylko na poszczególnych zakrętach. Nawet w tym samym zakręcie miewałem zarówno olbrzymią nadsterowność, jak i olbrzymią podsterowność. Dodatkowo, nasz bolid jest w tym bardzo podatny na wiatr i z tym również mamy spore problemy. Czeka nas więc jeszcze dużo pracy w tej kwestii”.

„Z jakiegoś powodu to jest dezorientujące, ponieważ nie jest to coś, co towarzyszyło mi przez resztę weekendu, więc będziemy musieli przyjrzeć się bolidowi. Miałem problemy z dobijaniem samochodu do ziemi, zwłaszcza przy wysokich prędkościach, co ciężko jest mi wytłumaczyć, ponieważ wczoraj tego nie było. Musimy więc rzucić okiem na dane”.

Kierowca Ferrari dodaje, że zachowanie samochodu było takie samo zarówno na oponach twardych, jak i pośrednich. „Było tak samo. Pod koniec na twardych, gdy graining ustąpił, było trochę lepiej, ale ogólnie po prostu brakuje nam tempa i spójności”.

„Sądzę, że jest podobnie, jak na początku sezonu. Do każdego wyścigu przystępujemy na innej oponie i nigdy nie wiemy co się stanie na nowej mieszance. Nigdy więc nie wiemy, jak zareaguje samochód i czy uda nam się doprowadzić opony do właściwego okna”.

„Jest mi więc jako kierowcy bardzo trudno zbudować pewność siebie i dostosować styl jazdy, ponieważ zmieniasz jedną mieszankę na inną, a samochód znajduje się w zupełnie innym oknie”.

Leclerc odniósł się także do świetnego tempa Carlosa Sainza, jakim ten dysponował w Australii, a które obecnie jawi się jako jednorazowy wyskok. „To też jest kwestia spójności. Czasem wydaje nam się, że postawiliśmy krok naprzód, a wtedy zastajemy inne warunki, jest cieplej niż na innych wyścigach i nagle jesteśmy zupełnie poza właściwym oknem pracy dla opon. Musimy nad tym pracować”.

Szef stajni z Maranello, Frederic Vasseur, nie ukrywa, iż jego zespół ma za sobą trudne Grand Prix. „To ogólnie był trudny weekend i trudny wyścig, ponieważ wczoraj wydawało nam się, że tempo jest przyzwoite” – powiedział Francuz.

„Nie jesteśmy jednak w stanie złożyć wszystkiego w spójną całość. Dziś było podobnie. Pierwszy stint był całkiem niezły dla Carlosa. Stracił tylko kilka sekund w pierwszej tercji wyścigu, po czym stracił 25 sekund w dwóch kolejnych. Jesteśmy zbyt niekonsekwentni na okrążeniu. Musimy zrozumieć, dlaczego tak się dzieje”.

„U Charlesa było odwrotnie – był mocny na pewnych etapach drugiego stintu, na twardych oponach, ponieważ męczył się dużo bardziej w pierwszej części wyścigu”.

Vasseur zgodził się z Leclerkiem, że niespójność była głównym problemem Scuderii w Miami. „Musimy skupić naszą uwagę na tym problemie, ponieważ jest on dla nas kluczowy. To tu musimy wykonać kolejny krok”.

„Z Charlesem byliśmy mocniejsi na twardych oponach, a z Carlosem na pośrednich, ale nawet na tych samych oponach brakowało nam spójności pomiędzy kolejnymi okrążeniami” – zakończył Francuz.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.05.2023  Alonso: Emocjonujące kwalifikacje pokazują, że Monako musi zostać
27.05.2023  Leclerc zostanie cofnięty o trzy pola startowe za blokowanie Norrisa
25.05.2023  Leclerc: Nie przywykłem do plotek na temat mojej przyszłości w F1
24.05.2023  LGdS: Aston Martin może wkroczyć do walki o angaż Leclerca
07.05.2023  Marko: Nie można wypuszczać kierowców na tor za Leclerkiem
Tagi:
Leclerc C.
Ferrari
Vasseur F.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca