F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.05.2023

GP Monako: najszybsze okrążenia w wyścigu

Verstappen: Starałem się kontrolować kontakt z barierą

Alonso: Długi przejazd Maksa na slickach odebrał nam szansę

Ocon: Bezbłędna praca Alpine kluczowa dla podium w Monako

GP Monako: wyniki wyścigu

Verstappen zwycięża w deszczowym Grand Prix Monako

Alonso: Emocjonujące kwalifikacje pokazują, że Monako musi zostać

RN365: Alfa Romeo zaangażuje się w Haasa od sezonu 2024

Vesti wygrywa w Monako i zostaje nowym liderem

Marko: Perez nie może popełniać takich błędów w takim bolidzie

Wolff: Nie rozmawiamy z innymi póki trwają negocjacje z Lewisem

Marko: Nie mam osobistych problemów z Mickiem Schumacherem

Gabriele Mini wygrywa główny wyścig F3 w Monako

Stroll: Wszystko poszło źle [Akt.]

27.05.2023

Leclerc zostanie cofnięty o trzy pola startowe za blokowanie Norrisa

Alonso podjął "niekomfortowe" ryzyko walcząc o pole position

Verstappen: W ostatnim sektorze kilka razy dotknąłem ściany

Perez: Nie mogę uwierzyć w to co zrobiłem

GP Monako: Wyniki kwalifikacji

Verstappen zdobywcą pole position do wyścigu w Monte Carlo

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Honda dostawcą jednostek Astona Martina od sezonu 2026

Japoński producent oficjalnie wróci do stawki F1 wraz z nową generacją silników.
Mateusz Szymkiewicz, 24 maja 2023, wyświetlenia: 1280<< | lista | T- | T+ | >>

Honda oficjalnie wróci do stawki Formuły 1 jako dostawca układów napędowych dla Astona Martina od sezonu 2026.

Japoński producent był obecny w stawce w latach 2015-2021 jako partner silnikowy McLarena, Red Bulla oraz AlphaTauri. Największe sukcesy Honda święciła z zespołami austriackiego koncernu, zdobywając mistrzowski tytuł z Maksem Verstappenem oraz wygrywając łącznie siedemnaście wyścigów z seniorską i juniorską stajnią.

Pomimo decyzji o wycofaniu się z Formuły 1 z końcem 2021 roku, Honda nadal jest obecna w mistrzostwach zajmując się rozwojem, produkcją oraz obsługą własnych jednostek występujących pod szyldem Red Bull Powertrains. Nadchodząca rewolucja silnikowa, której debiut zaplanowany jest na sezon 2026, skłoniła japońskiego giganta do ponownego fabrycznego zaangażowania w Mistrzostwa Świata.

Docelowo kolejna generacja jednostek ma pozostać oparta na sześciocylindrowym silniku 1.6, który będzie jednak zasilany w pełni neutralnym paliwem. Największa zmiana obejmuje systemy odzyskiwania energii. Z Formuły 1 zniknie generator energii cieplnej (MGU-H), natomiast zwiększone znaczenie będzie miał generator energii kinetycznej (MGU-K), który ma odpowiadać za połowę mocy całego pakietu.

Honda zadeklarowała obecność w sezonie 2026 jeszcze pod koniec minionego roku, jednakże nie było jasne kto będzie jej partnerem. Ekipy Red Bulla zdecydowały się na produkcję własnych silników, natomiast negocjacje japońskiego koncernu z McLarenem i Williamsem nie doszły do kulminacyjnego punktu.

Finalnie Honda porozumiała się z zespołem Astona Martina, którego właścicielem jest kanadyjski miliarder Lawrence Stroll. Ekipa z siedzibą w Silverstone aktualnie współpracuje z Mercedesem, jednakże jej umowa na dostawy klienckich jednostek wygasa z końcem 2025 roku.

Martin Whitmarsh, prezes Aston Martin Performance Technologies: „Nasza przyszła współpraca z Hondą jest jednym z ostatnich elementów układanki, która prezentuje ambitne plany Astona Martina w Formule 1”.

Toshihiro Mibe, prezes koncernu Honda: „Jednym z głównych powodów naszej decyzji o podjęciu nowego wyzwania w F1 jest dążenie do tego, by stać się zrównoważoną serią wyścigową, co jest zgodne z kierunkiem obranym przez Hondę. Dążymy do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla i chcemy wykorzystać tę platformę do ułatwienia rozwoju naszych technologii. Wierzymy, że technologie i know-how zdobyte dzięki nowemu wyzwaniu mogą zostać potencjalnie zastosowane bezpośrednio w naszych przyszłych pojazdach elektrycznych produkowanych masowo”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.05.2023  Horner: Nie zrobilibyśmy swojego silnika wiedząc o pozostaniu Hondy
24.05.2023  Whitmarsh: Rozstanie Astona z Mercedesem konieczne dla postępów
24.05.2023  Watanabe: Chciałbym zobaczyć Tsunodę w Astonie Martinie
23.05.2023  Aston Martin bliski ogłoszenia współpracy z Hondą
10.05.2023  The Race: Aston Martin zostanie fabrycznym partnerem Hondy
Tagi:
Honda
Aston Martin

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca