F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Honda dostawcą jednostek Astona Martina od sezonu 2026

Japoński producent oficjalnie wróci do stawki F1 wraz z nową generacją silników.
Mateusz Szymkiewicz, 24 maja 2023, wyświetlenia: 1494<< | lista | T- | T+ | >>

Honda oficjalnie wróci do stawki Formuły 1 jako dostawca układów napędowych dla Astona Martina od sezonu 2026.

Japoński producent był obecny w stawce w latach 2015-2021 jako partner silnikowy McLarena, Red Bulla oraz AlphaTauri. Największe sukcesy Honda święciła z zespołami austriackiego koncernu, zdobywając mistrzowski tytuł z Maksem Verstappenem oraz wygrywając łącznie siedemnaście wyścigów z seniorską i juniorską stajnią.

Pomimo decyzji o wycofaniu się z Formuły 1 z końcem 2021 roku, Honda nadal jest obecna w mistrzostwach zajmując się rozwojem, produkcją oraz obsługą własnych jednostek występujących pod szyldem Red Bull Powertrains. Nadchodząca rewolucja silnikowa, której debiut zaplanowany jest na sezon 2026, skłoniła japońskiego giganta do ponownego fabrycznego zaangażowania w Mistrzostwa Świata.

Docelowo kolejna generacja jednostek ma pozostać oparta na sześciocylindrowym silniku 1.6, który będzie jednak zasilany w pełni neutralnym paliwem. Największa zmiana obejmuje systemy odzyskiwania energii. Z Formuły 1 zniknie generator energii cieplnej (MGU-H), natomiast zwiększone znaczenie będzie miał generator energii kinetycznej (MGU-K), który ma odpowiadać za połowę mocy całego pakietu.

Honda zadeklarowała obecność w sezonie 2026 jeszcze pod koniec minionego roku, jednakże nie było jasne kto będzie jej partnerem. Ekipy Red Bulla zdecydowały się na produkcję własnych silników, natomiast negocjacje japońskiego koncernu z McLarenem i Williamsem nie doszły do kulminacyjnego punktu.

Finalnie Honda porozumiała się z zespołem Astona Martina, którego właścicielem jest kanadyjski miliarder Lawrence Stroll. Ekipa z siedzibą w Silverstone aktualnie współpracuje z Mercedesem, jednakże jej umowa na dostawy klienckich jednostek wygasa z końcem 2025 roku.

Martin Whitmarsh, prezes Aston Martin Performance Technologies: „Nasza przyszła współpraca z Hondą jest jednym z ostatnich elementów układanki, która prezentuje ambitne plany Astona Martina w Formule 1”.

Toshihiro Mibe, prezes koncernu Honda: „Jednym z głównych powodów naszej decyzji o podjęciu nowego wyzwania w F1 jest dążenie do tego, by stać się zrównoważoną serią wyścigową, co jest zgodne z kierunkiem obranym przez Hondę. Dążymy do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla i chcemy wykorzystać tę platformę do ułatwienia rozwoju naszych technologii. Wierzymy, że technologie i know-how zdobyte dzięki nowemu wyzwaniu mogą zostać potencjalnie zastosowane bezpośrednio w naszych przyszłych pojazdach elektrycznych produkowanych masowo”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.03.2024  Aramco chce przejąć zespół Astona Martina?
15.03.2024  Czy Honda to gwarancja przyszłości dla Tsunody?
05.01.2024  Marko: Nie mamy żadnego planu B na 2026 rok
17.10.2023  Bin Sulayem: Andretti nie zostanie bez silnika
06.10.2023  Tsunoda potencjalnym następcą Strolla w Astonie Martinie?
Tagi:
Honda
Aston Martin

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca