F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

11.04.2024

Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco

Lista startowa na sezon 2025

Alonso: Starty dla Astona są moim życiowym projektem

Fernando Alonso pozostanie kierowcą Astona do 2026 roku

10.04.2024

Andretti dokonał oficjalnego otwarcia europejskiej siedziby

Bayer: Tsunoda mentalnie jest w tym roku na innym poziomie

Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian

Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine

Plan spalony na panewce - powrót Vettela z emerytury

08.04.2024

Alpine liczy się z utratą Ocona i Gasly'ego po sezonie 2024

GP Korei Południowej powróci do kalendarza?

Autosport: Aston oferuje Sainzowi posadę u boku Lance'a Strolla

07.04.2024

Norris: Byliśmy z góry skazani na porażkę w walce z Ferrari

Ricciardo: Kolizja z Albonem to tylko pojedyncza sytuacja

Albon: Już przed uderzeniem bałem się o części zamienne

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Verstappen wraca do walki w Monako

W drugim treningu to Red Bull był najszybszym samochodem.
Łukasz Godula, 26 maja 2023, wyświetlenia: 3710<< | lista | T- | T+ | >>
W kalendarzu mamy wiele torów ulicznych, ale prawdziwym królem takich obiektów jest obiekt w Monte Carlo. To tutaj ściany są niewiarygodnie blisko i najmniejszy błąd powoduje rozbicie samochodu. W pierwszym treningu niektórzy się o tym przekonali. Dlatego tak ważnym jest złapanie rytmu na krętych ulicach Księstwa. Nikt nie narzekał na świetną pogodę w drugiej sesji, która pozwoliła przejechać kolejne kółka i przyzwyczaić głowę do tego nietypowego toru.

Większość zawodników wybrało na początek sesji pośrednie opony. Czasy powoli spadały gdy kierowcy coraz lepiej zapoznawali się z możliwościami nawierzchni. W garażu pozostawali tylko Alex Albon i Lando Norris, u których mechanicy naprawiali samochody. Na czele stawki tasowali się kierowcy Red Bulla, Aston Martina, Mercedesa i Ferrari. Praktycznie co mierzone kółko dochodziło do zmian na pierwszym miejscu tabeli. Ostatecznie pierwszy przejazd najbardziej udany był dla Verstappena, który liderował z czasem 1:13,312.

Pierwszym kierowcą na miękkich oponach był Fernando Alonso i nie może dziwić, że z sporą przewagą przebił dotychczasowy najlepszy rezultat. Nawet najbardziej miękka mieszanka pozwalała na przejechanie kilku mocnych okrążeń. Czas Alonso poprawił Sainz, podczas gdy Leclerc nie czuł się jeszcze tak dobrze w samochodzie w porównaniu do poprzednich dwóch lat, gdy zdobył tu pole position.

Przez chwilę wydawało się, że Red Bull nie może złapać tempa na miękkich oponach, ale Verstappen po kilku mierzonych kółkach wskoczył na czoło tabeli, udowadniając kto posiada w tym roku dominującą konstrukcję. Oczywiście nie znaczy to, że reszta weekendu będzie dla Red Bulla spacerem, gdyż reszta ekip jest naprawdę mocna, ale zdecydowanie nie można skreślać Verstappena i Pereza z walki o najwyższe laury.

Dokładnie w momencie gdy Leclerc złapał tempo i wskoczył na drugie miejsce przed Sainza, ten nieco przesadził z prędkością i skończył swój udział w FP2 lądując w ścianie. Uszkodzenia nie wyglądały dramatycznie, ale wykluczona była dalsza jazda. Sesja została przerwana czerwoną flagą. Porządkowi jednak jak zawsze w Monako bardzo szybko uporali się z rozbitym Ferrari i kierowcy ciągle mieli kilka minut na symulację przejazdów z większym ładunkiem paliwa.

Mechanicy Williamsa ostatecznie zdołali wypuścić Albona na tor, dzięki czemu nie musiał spisywać drugiego treningu w całości na straty. Ostatnie minuty nie przyniosły już żadnych dramatów ani zmian w tabeli, więc wszystko spokojnie mogli się udać na analizę zebranych danych. Dalsza część weekendu może zostać urozmaicona przez warunki pogodowe, więc zachęcamy do śledzenia raportów z Księstwa.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Max VerstappenRed Bull RB191:12,462--30
2.16Charles LeclercFerrari SF-231:12,5270,0650,06533
3.55Carlos SainzFerrari SF-231:12,5690,1070,04222
4.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:12,6820,2200,11332
5.4Lando NorrisMcLaren MCL601:12,9060,4440,22418
6.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:12,9600,4980,05429
7.11Sergio PerezRed Bull RB191:12,9910,5290,03130
8.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:13,0500,5880,05933
9.10Pierre GaslyAlpine A5231:13,0890,6270,03928
10.31Esteban OconAlpine A5231:13,1620,7000,07330
11.18Lance StrollAston Martin AMR231:13,1850,7230,02331
12.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:13,1910,7290,00632
13.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:13,3540,8920,16332
14.20Kevin MagnussenHaas VF-231:13,4570,9950,10328
15.27Nico HulkenbergHaas VF-231:13,5201,0580,06333
16.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:13,6411,1790,12122
17.21Nyck de VriesAlphaTauri AT041:13,6631,2010,02234
18.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:13,6731,2110,01030
19.23Alexander Albon Williams FW451:14,2171,7550,54410
20.2Logan Sargeant Williams FW451:14,2381,7760,02133
107% najlepszego czasu: 1:17,534

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.04.2024  GP Japonii: najszybsze okrążenia w wyścigu
07.04.2024  GP Japonii: wyniki wyścigu
07.04.2024  Verstappen wygrywa słoneczne GP Japonii
06.04.2024  Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Japonii
06.04.2024  GP Japonii: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Monte Carlo
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca