F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.09.2023

Lawson: Nie czuję satysfakcji z pokonania Tsunody

Brown: Celujemy w czwarte miejsce w mistrzostwach

Gasly rozgoryczony poleceniem zespołu z finiszu GP Japonii

Sargeant: Nie mam teraz siły, by myśleć o przyszłości w F1

Toyota dementuje plotki o powrocie do Formuły 1 z McLarenem

24.09.2023

Russell: Radio bywa narzędziem do uwalniania frustracji

Horner: Uniknięcie kary w Katarze jedynym plusem wyścigu Pereza

Hamilton: Propozycja Russella była pozbawiona sensu

Sargeant: Nie wiem, jak Bottas mógł mnie nie zauważyć

Horner zachwycony mistrzostwem Red Bulla

Perez otrzymał cztery punkty karne za incydenty z wyścigu

Norris: Nie jesteśmy bardzo daleko od Red Bulla

Verstappen wygrywa w Japonii, Red Bull z szóstym tytułem

GP Japonii: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Japonii: wyniki wyścigu

23.09.2023

Hamilton: Powinniśmy wypróbować sztuczną inteligencję

Sargeant: Popełniłem drobny, ale niezmiernie kosztowny błąd

Alonso: Nasze dobre występy zaczynają umykać uwadze publiczności

Leclerc: Musimy uważnie przyjrzeć się Red Bullowi

Hamilton zszokowany przewagą Red Bulla

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Pewne zwycięstwo Iwasy w sprincie Formuły 2

Japończyk skorzystał na dramacie Isacka Hadjara z pierwszych okrążeń.
Maciej Wróbel, 27 maja 2023, wyświetlenia: 477<< | lista | T- | T+ | >>

Ayumu Iwasa odniósł przekonujące zwycięstwo w sprincie Formuły 2 na ulicach Księstwa Monako, powracając tym samym na prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Skład podium uzupełnili Jehan Daruvala i Jak Crawford.

Start sobotniego sprintu miał zdecydowanie spokojny przebieg – w czołówce nie doszło do żadnych przetasowań względem pozycji startowych. Prowadził więc Isack Hadjar przed Ayumu Iwasą, Jehanem Daruvalą i Jakiem Crawfordem. Spokój potrwał jednak tylko do Nouvelle Chicane, gdzie Kush Maini został uderzony przez Clementa Novalaka. Hindus obrócił bolid, blokując drogę aż czterem zawodnikom – Nissany'emu, Haugerowi, Boschungowi i Leclercowi – którzy byli zmuszeni zatrzymać się na torze.

Początkowo dyrekcja podjęła decyzję o wirtualnej neutralizacji, która wkrótce przerodziła się w wyjazd samochodu bezpieczeństwa, bowiem Roy Nissany nie był w stanie ruszyć z miejsca. Powtórki wykazały, że w całym tym zamieszaniu Izraelczyk uderzył w tył samochodu Olivera Bearmana, po czym sam został uderzony przez Dennisa Haugera. Z wyścigu, który został wznowiony na szóstym okrążeniu, w międzyczasie wycofał się również Ralph Boschung.

Tuż po wznowieniu rywalizacji prawdziwy dramat przeżył prowadzący Isack Hadjar, któy zgłosił zespołowi przebicie opony. Francuz momentalnie zaczął osuwać się w dół stawki, by wreszcie wycofać się z wyścigu z końcem szóstego kółka. Nowym liderem został Iwasa, który zaczął od razu budować przewagę nad Daruvalą. Trzeci był Crawford, a za Amerykaninem podążali Verschoor, Maloney, Doohan, Martins i Pourchaire. Po kilku kółkach tempo podkręcił Daruvala, który w krótkim okresie odrobił ponad sekundę do prowadzącego Iwasy.

Kolejne okrążenia przebiegały dość spokojnie, choć na torze obserwowaliśmy kilka ciekawych par – Verschoor bezskutecznie naciskał na trzeciego Jaka Crawforda, który ewidentnie miał problemy z utrzymaniem konkurencyjnego tempa. Amerykanin na dziewięć kółek przed końcem tracił już osiem sekund do drugiego Daruvali. W bliskiej odległości za Jackiem Doohanem podróżowali natomiast Martins, Pourchaire i Vesti, lecz tutaj także utrzymywał się status quo.

Sielanka potrwała do 23. kółka, kiedy to na bandzie w piątym zakręcie wyścig zakończył Amaury Cordeel. Belg bronił jedenastej pozycji przed Juanem Manuelem Correą, który jednak podjął zbyt optymistyczną próbę ataku i wypchnął rywala z toru. Konieczny był wyjazd samochodu bezpieczeństwa, który pozostał na torze do 25. okrążenia. Iwasa znakomicie rozegrał restart, błyskawicznie odskakując od Daruvali na ponad trzy sekundy.

Hindus zdołał oddalić się na bezpieczną odległość od Crawforda, który z kolei nadal był niepokojony przez Richarda Verschoora. Na błąd kogoś z tej dwójki czyhał także Zane Maloney, który zdołał odskoczyć Jackowi Doohanowi na ponad dwie sekundy. Ostatecznie do końca wyścigu nie doszło do żadnych zmian w układzie punktowanej ósemki. Ayumu Iwasa pomknął więc po trzecie w tym sezonie zwycięstwo, dzięki czemu przystąpi do jutrzejszego wyścigu głównego jako nowy-stary lider mistrzostw.

Drugie miejsce, pomimo zgłaszania problemów z samochodem, utrzymał Jehan Daruvala, natomiast najniższy stopień podium przypadł Jakowi Crawfordowi, który zdołał wybronić się przed napierającym Verschoorem. Ostatnie punktowane pozycje zajęli Maloney, Doohan, Martins i Pourchaire.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.09.2023  Bearman zwycięzcą chaotycznego wyścigu F2 we Włoszech [Akt.]
02.09.2023  Vesti wygrywa na Monzy i zmniejsza stratę do Pourchaire'a
27.08.2023  Novalak sensacyjnym zwycięzcą głównego wyścigu w Holandii
26.08.2023  Pierwszy wyścig F2 na Zandvoort nie doszedł do skutku
05.08.2023  Kalendarze F2 i F3 na sezon 2024 potwierdzone
Tagi:
F2
Monte Carlo

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca