F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Pewne zwycięstwo Iwasy w sprincie Formuły 2

Japończyk skorzystał na dramacie Isacka Hadjara z pierwszych okrążeń.
Maciej Wróbel, 27 maja 2023, wyświetlenia: 534<< | lista | T- | T+ | >>

Ayumu Iwasa odniósł przekonujące zwycięstwo w sprincie Formuły 2 na ulicach Księstwa Monako, powracając tym samym na prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Skład podium uzupełnili Jehan Daruvala i Jak Crawford.

Start sobotniego sprintu miał zdecydowanie spokojny przebieg – w czołówce nie doszło do żadnych przetasowań względem pozycji startowych. Prowadził więc Isack Hadjar przed Ayumu Iwasą, Jehanem Daruvalą i Jakiem Crawfordem. Spokój potrwał jednak tylko do Nouvelle Chicane, gdzie Kush Maini został uderzony przez Clementa Novalaka. Hindus obrócił bolid, blokując drogę aż czterem zawodnikom – Nissany'emu, Haugerowi, Boschungowi i Leclercowi – którzy byli zmuszeni zatrzymać się na torze.

Początkowo dyrekcja podjęła decyzję o wirtualnej neutralizacji, która wkrótce przerodziła się w wyjazd samochodu bezpieczeństwa, bowiem Roy Nissany nie był w stanie ruszyć z miejsca. Powtórki wykazały, że w całym tym zamieszaniu Izraelczyk uderzył w tył samochodu Olivera Bearmana, po czym sam został uderzony przez Dennisa Haugera. Z wyścigu, który został wznowiony na szóstym okrążeniu, w międzyczasie wycofał się również Ralph Boschung.

Tuż po wznowieniu rywalizacji prawdziwy dramat przeżył prowadzący Isack Hadjar, któy zgłosił zespołowi przebicie opony. Francuz momentalnie zaczął osuwać się w dół stawki, by wreszcie wycofać się z wyścigu z końcem szóstego kółka. Nowym liderem został Iwasa, który zaczął od razu budować przewagę nad Daruvalą. Trzeci był Crawford, a za Amerykaninem podążali Verschoor, Maloney, Doohan, Martins i Pourchaire. Po kilku kółkach tempo podkręcił Daruvala, który w krótkim okresie odrobił ponad sekundę do prowadzącego Iwasy.

Kolejne okrążenia przebiegały dość spokojnie, choć na torze obserwowaliśmy kilka ciekawych par – Verschoor bezskutecznie naciskał na trzeciego Jaka Crawforda, który ewidentnie miał problemy z utrzymaniem konkurencyjnego tempa. Amerykanin na dziewięć kółek przed końcem tracił już osiem sekund do drugiego Daruvali. W bliskiej odległości za Jackiem Doohanem podróżowali natomiast Martins, Pourchaire i Vesti, lecz tutaj także utrzymywał się status quo.

Sielanka potrwała do 23. kółka, kiedy to na bandzie w piątym zakręcie wyścig zakończył Amaury Cordeel. Belg bronił jedenastej pozycji przed Juanem Manuelem Correą, który jednak podjął zbyt optymistyczną próbę ataku i wypchnął rywala z toru. Konieczny był wyjazd samochodu bezpieczeństwa, który pozostał na torze do 25. okrążenia. Iwasa znakomicie rozegrał restart, błyskawicznie odskakując od Daruvali na ponad trzy sekundy.

Hindus zdołał oddalić się na bezpieczną odległość od Crawforda, który z kolei nadal był niepokojony przez Richarda Verschoora. Na błąd kogoś z tej dwójki czyhał także Zane Maloney, który zdołał odskoczyć Jackowi Doohanowi na ponad dwie sekundy. Ostatecznie do końca wyścigu nie doszło do żadnych zmian w układzie punktowanej ósemki. Ayumu Iwasa pomknął więc po trzecie w tym sezonie zwycięstwo, dzięki czemu przystąpi do jutrzejszego wyścigu głównego jako nowy-stary lider mistrzostw.

Drugie miejsce, pomimo zgłaszania problemów z samochodem, utrzymał Jehan Daruvala, natomiast najniższy stopień podium przypadł Jakowi Crawfordowi, który zdołał wybronić się przed napierającym Verschoorem. Ostatnie punktowane pozycje zajęli Maloney, Doohan, Martins i Pourchaire.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne
23.03.2024  Isack Hadjar z karą czasową za kolizję z Martim i Bortoleto
23.03.2024  Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie
22.03.2024  Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii
09.03.2024  Enzo Fittipaldi zwycięża w głównym wyścigu w Dżuddzie
Tagi:
F2
Monte Carlo

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca