F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Horner: Tor w Monako musi dostosować się długoterminowo do F1

Szef RBR podkreśla jednak, że chciałby zachowania Monte Carlo w kalendarzu.
Maciej Wróbel, 27 maja 2023, wyświetlenia: 676<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem Christiana Hornera, układ toru ulicznego w Monte Carlo musi zostać przystosowany do „długoterminowej przydatności”, ze względu na obecnie „niemal niemożliwe” do wykonania manewry wyprzedzania.

Włodarze ulicznego toru w Księstwie, który gości kierowców wyścigowych już od roku 1929, w ostatnim czasie doprowadzili do modernizacji budynków w alei serwisowej. Inną istotną zmianą przed tegoroczną edycją wyścigu było przekazanie FOM kontroli nad transmisją Grand Prix Monako.

Niezmieniona pozostała natomiast konfiguracja samego toru, co pozostaje przedmiotem dyskusji szczególnie od sezonu 2017, kiedy to samochody Formuły 1 zaczęły stawać się coraz większe. Dodatkowo, Monako musi mierzyć się z coraz większą konkurencją ze strony innych krajów i miast, takich jak Las Vegas, Miami czy Katarem, które posiadają lukratywne umowy z F1.

Szef Red Bull Racing, Christian Horner, uważa, że w dzisiejszych czasach tor w Monako nigdy nie byłby brany pod uwagę jako potencjalny nowy przystanek w harmonogramie. Brytyjczyk podkreślił jednak, że ze względu na swoją wartość historyczną powinien pozostać w kalendarzu, nawet jeśli wyprzedzanie na nim jest „praktycznie niemożliwe”.

„To unikalne wydarzenie” – twierdzi Horner. „Jeśli ktoś dzisiaj przyszedł tutaj z takim torem i go nam zaprezentował, to nie byłoby szans na to, że się będziemy tam ścigać. Ścigamy się jednak tutaj, ponieważ to jest Monako, to jest ta historia, dziedzictwo, sceneria, prestiż i wszystko inne”.

„Monako jest szczególnie istotną częścią kalendarza i niezwykle wartościową. Przyjazd tutaj jest zawsze czymś ekscytującym. Te punkty odnoszą się do wszystkich wyścigów, ale część z nich ma tę dodatkową wartość, zwłaszcza Monako”.

„Teraz rzecz jasna infrastruktura uległa znaczącym zmianom. Jeśli spojrzymy na aleję serwisową sprzed dziesięciu czy dwudziestu lat, to wszystko zostało poprawione. Jedyne, co się zbytnio nie zmieniło, to oczywiście tor. Samochody są natomiast tak duże, że szanse na wyprzedzanie są w normalnych warunkach wręcz iluzoryczne”.

„Może więc nie chodzi o to, by wprowadzać zmiany natychmiast, ale jeśli chodzi o długoterminową przydatność tego toru... nic nie trwa wiecznie”.

„Wszystko musi ewoluować. Byłoby świetnie przyjrzeć się i zobaczyć, co można zmienić, by pojawiło się więcej możliwości wyprzedzania na tym torze, albo żeby przystosować tor w pewnym okresie” – dodał szef stajni z Milton Keynes.

W nieco innym tonie odnośnie układu toru wypowiedział się dyrektor wyścigowy Ferrari, Laurent Mekies. Zdaniem Francuza obiektu tego nie powinno się modyfikować, głównie ze względu na jego wartość historyczną. „Pod kątem konfiguracji, osobiście akceptuję to, że wyprzedzanie jest bardzo trudne, a my koncentrujemy się tutaj głównie na sobocie. To właśnie to czyni to miejsce wyjątkowym”.

„Osobiście powstrzymałbym się przed zmianami w układzie toru, także ze względów historycznych i optowałbym za utrzymaniem charakteru miejsc takich jak to” – dodał Mekies.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.03.2024  F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso
26.03.2024  New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin
18.03.2024  Sprawa Hornera wraca na czołówki
07.03.2024  Horner pewny pozostania Verstappena w Red Bullu
07.03.2024  Szefowie wzywają do ostrożności w ferowaniu winy bin Sulayema
Tagi:
Horner C.
Mekies L.
Monte Carlo

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca