F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.09.2023

Lawson: Nie czuję satysfakcji z pokonania Tsunody

Brown: Celujemy w czwarte miejsce w mistrzostwach

Gasly rozgoryczony poleceniem zespołu z finiszu GP Japonii

Sargeant: Nie mam teraz siły, by myśleć o przyszłości w F1

Toyota dementuje plotki o powrocie do Formuły 1 z McLarenem

24.09.2023

Russell: Radio bywa narzędziem do uwalniania frustracji

Horner: Uniknięcie kary w Katarze jedynym plusem wyścigu Pereza

Hamilton: Propozycja Russella była pozbawiona sensu

Sargeant: Nie wiem, jak Bottas mógł mnie nie zauważyć

Horner zachwycony mistrzostwem Red Bulla

Perez otrzymał cztery punkty karne za incydenty z wyścigu

Norris: Nie jesteśmy bardzo daleko od Red Bulla

Verstappen wygrywa w Japonii, Red Bull z szóstym tytułem

GP Japonii: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Japonii: wyniki wyścigu

23.09.2023

Hamilton: Powinniśmy wypróbować sztuczną inteligencję

Sargeant: Popełniłem drobny, ale niezmiernie kosztowny błąd

Alonso: Nasze dobre występy zaczynają umykać uwadze publiczności

Leclerc: Musimy uważnie przyjrzeć się Red Bullowi

Hamilton zszokowany przewagą Red Bulla

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Horner: Tor w Monako musi dostosować się długoterminowo do F1

Szef RBR podkreśla jednak, że chciałby zachowania Monte Carlo w kalendarzu.
Maciej Wróbel, 27 maja 2023, wyświetlenia: 656<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem Christiana Hornera, układ toru ulicznego w Monte Carlo musi zostać przystosowany do „długoterminowej przydatności”, ze względu na obecnie „niemal niemożliwe” do wykonania manewry wyprzedzania.

Włodarze ulicznego toru w Księstwie, który gości kierowców wyścigowych już od roku 1929, w ostatnim czasie doprowadzili do modernizacji budynków w alei serwisowej. Inną istotną zmianą przed tegoroczną edycją wyścigu było przekazanie FOM kontroli nad transmisją Grand Prix Monako.

Niezmieniona pozostała natomiast konfiguracja samego toru, co pozostaje przedmiotem dyskusji szczególnie od sezonu 2017, kiedy to samochody Formuły 1 zaczęły stawać się coraz większe. Dodatkowo, Monako musi mierzyć się z coraz większą konkurencją ze strony innych krajów i miast, takich jak Las Vegas, Miami czy Katarem, które posiadają lukratywne umowy z F1.

Szef Red Bull Racing, Christian Horner, uważa, że w dzisiejszych czasach tor w Monako nigdy nie byłby brany pod uwagę jako potencjalny nowy przystanek w harmonogramie. Brytyjczyk podkreślił jednak, że ze względu na swoją wartość historyczną powinien pozostać w kalendarzu, nawet jeśli wyprzedzanie na nim jest „praktycznie niemożliwe”.

„To unikalne wydarzenie” – twierdzi Horner. „Jeśli ktoś dzisiaj przyszedł tutaj z takim torem i go nam zaprezentował, to nie byłoby szans na to, że się będziemy tam ścigać. Ścigamy się jednak tutaj, ponieważ to jest Monako, to jest ta historia, dziedzictwo, sceneria, prestiż i wszystko inne”.

„Monako jest szczególnie istotną częścią kalendarza i niezwykle wartościową. Przyjazd tutaj jest zawsze czymś ekscytującym. Te punkty odnoszą się do wszystkich wyścigów, ale część z nich ma tę dodatkową wartość, zwłaszcza Monako”.

„Teraz rzecz jasna infrastruktura uległa znaczącym zmianom. Jeśli spojrzymy na aleję serwisową sprzed dziesięciu czy dwudziestu lat, to wszystko zostało poprawione. Jedyne, co się zbytnio nie zmieniło, to oczywiście tor. Samochody są natomiast tak duże, że szanse na wyprzedzanie są w normalnych warunkach wręcz iluzoryczne”.

„Może więc nie chodzi o to, by wprowadzać zmiany natychmiast, ale jeśli chodzi o długoterminową przydatność tego toru... nic nie trwa wiecznie”.

„Wszystko musi ewoluować. Byłoby świetnie przyjrzeć się i zobaczyć, co można zmienić, by pojawiło się więcej możliwości wyprzedzania na tym torze, albo żeby przystosować tor w pewnym okresie” – dodał szef stajni z Milton Keynes.

W nieco innym tonie odnośnie układu toru wypowiedział się dyrektor wyścigowy Ferrari, Laurent Mekies. Zdaniem Francuza obiektu tego nie powinno się modyfikować, głównie ze względu na jego wartość historyczną. „Pod kątem konfiguracji, osobiście akceptuję to, że wyprzedzanie jest bardzo trudne, a my koncentrujemy się tutaj głównie na sobocie. To właśnie to czyni to miejsce wyjątkowym”.

„Osobiście powstrzymałbym się przed zmianami w układzie toru, także ze względów historycznych i optowałbym za utrzymaniem charakteru miejsc takich jak to” – dodał Mekies.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.09.2023  Horner: Uniknięcie kary w Katarze jedynym plusem wyścigu Pereza
24.09.2023  Horner zachwycony mistrzostwem Red Bulla
22.09.2023  Horner: Lawson prędzej czy później zostanie etatowym kierowcą F1
18.09.2023  Horner: Dyrektywa techniczna nie wymusiła żadnych zmian w RB19
16.09.2023  Horner: Tor w Singapurze nie odpowiada naszemu bolidowi
Tagi:
Horner C.
Mekies L.
Monte Carlo

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca