F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Alonso: Emocjonujące kwalifikacje pokazują, że Monako musi zostać

Ze zdaniem Hiszpana zgadzają się Max Verstappen i Charles Leclerc.
Maciej Wróbel, 28 maja 2023, wyświetlenia: 557<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem Fernando Alonso, tak przepełniona zwrotami akcji sobotnia sesja kwalifikacyjna jest mocnym argumentem za utrzymaniem Grand Prix Monako w kalendarzu Formuły 1.

W samej końcówce sesji kwalifikacyjnej przed tegorocznym wyścigiem o Grand Prix Monako, prowizoryczne pole position przechodziło "z rąk do rąk" – zanim sesja padła łupem Maksa Verstappena, na szczycie tabeli znajdowali się tacy kierowcy jak Charles Leclerc, Esteban Ocon czy Fernando Alonso. Dodatkowo, czterech najlepszych kierowców zmieściło się w zaledwie dwóch dziesiątych sekundy.

Max Verstappen przyznał po zakończeniu sobotnich zmagań, że „kilka razy musnął bariery”, natomiast Fernando Alonso wspomniał o „podjęciu niekomfortowego ryzyka” w pogoni za swoim pierwszym od niemal jedenastu lat pole position.

Po niedzielnym wyścigu oczekuje się jednak, że nie dojdzie do zbyt wielu manewrów wyprzedzania. Temat ten co roku jest wywoływany przy okazji Grand Prix Monako, w związku z czym coraz częściej podaje się w wątpliwość sens utrzymywania słynnej imprezy w kalendarzu.

Innymi zarzutami kierowanymi w stronę Monako jest brak odpowiedniej infrastruktury, nietypowe wyzwania logistyczne a także znikome pole manewru, jeśli chodzi o ewentualne zmiany w nitce samego toru.

W obronie ulicznego obiektu zdążył stanąć już choćby dyrektor sportowy Ferrari, Laurent Mekies. Teraz w podobnym tonie wypowiada się Fernando Alonso, którego zdaniem wczorajsze, emocjonujące kwalifikacje powinny być argumentem za zachowaniem imprezy w kalendarzu.

„Uważam że okrążenie zapewnia dopływ adrenaliny” – powiedział Alonso. „Jak jeszcze zobaczymy, jak to wygląda w telewizji, całe Monako w słoneczny dzień, to naprawdę widać, jak unikalne jest to miejsce. Nawet w zeszłym roku, gdy były rozmowy na temat tego, czy Monako znajdzie się w przyszłości w kalendarzu, czy nie, to nie brzmiało dobrze. Musi zostać. Na zawsze”.

Także zdobywca pole position, Max Verstappen, utrzymuje, że okrążenie toru na ulicach księstwa sprawia, że jego serce bije szybciej niż na jakimkolwiek innym obiekcie. „Czuję to za każdym razem, gdy wskakuję do samochodu” – stwierdził Holender. „Tętno jest prawdopodobnie wyższe niż na innych torach, gdy pokonujesz okrążenie kwalifikacyjne”.

„Jest tak dlatego, że dobrze wiesz, że jeśli popełnisz nawet najmniejszy błąd, to kończysz na ścianie. Ze wszystkich torów ulicznych, po jakich jeździmy, okrążenie kwalifikacyjne tutaj jest zdecydowanie najtrudniejsze do złożenia i czujesz to, gdy wychodzisz z samochodu. Jesteś przepełniony adrenaliną, a twoje tętno jest wyższe niż podczas innych czasówek”.

Charles Leclerc uważa natomiast, że sobotnie kwalifikacje z nawiązką nadrabiają brak emocji towarzyszących niedzielnemu wyścigowi. „Wyścig może nie jest zbyt ekscytujący pod kątem manewrów wyprzedzania, ale sobota jest wprost niesamowita” – stwierdził kierowca Ferrari. „Uczucie towarzyszące nam po szybkim kółku jest świetne. Tego nie ma nigdzie indziej w kalendarzu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.03.2024  F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso
24.03.2024  Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
Tagi:
Alonso F.
Verstappen M.
Leclerc C.
Monte Carlo

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca