F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Gasly: idziemy we właściwym kierunku

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Marko: Skopiowanie podłogi RB19 nie będzie takie proste

Z kolei Horner sądzi, że zespoły już wcześniej dysponowały fotografiami tego rozwiązania.
Nataniel Piórkowski, 31 maja 2023, wyświetlenia: 2058<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Red Bull jest zdania, że rywale będą mieli duży problem ze skopiowaniem podłogi bolidu RB19, nawet pomimo licznych fotografii wykonanych podczas GP Monako.

W piątek i sobotę środowisko Formuły 1 mogło porównać rozwiązania zastosowane w obszarze podłogi przez Mercedesa i Red Bulla. Było to możliwe dzięki dźwigom, które uniosły rozbite konstrukcje Lewisa Hamiltona oraz Sergio Pereza.

Chociaż dokumentacja stworzona przez fotografów jest w stanie zapewnić zespołom ogólne pojęcie na temat filozofii projektowej rywali, konsultant Red Bulla do spraw sportów motorowych – Helmut Marko, zapewnia, że skopiowanie jej może okazać się bardzo trudnym wyzwaniem.

W wywiadzie udzielonym portalowi Autosport, Austriak wyraził niezadowolenie z tego, że konkurenci mogli poznać sekrety spodu konstrukcji RB19.

„Oczywiście nie byliśmy z tego zadowoleni. Podłoga jest bardzo ważną strefą bolidu, ale jeśli nie masz innych części i nie korzystasz z podobnych koncepcji, odwzorowanie jej u siebie wcale nie jest takie proste. Zresztą, Mercedes był w powietrzu dłużej niż nasz bolid. Wydaje mi się jednak, że nikt nie był zainteresowany ich podłogą w takim stopniu, jak naszą”.

Marko sądzi, że dopóki rywale nie zdołają rozgryźć tajników przedniego skrzydła Red Bulla oraz tego, w jaki sposób poprowadzony jest przepływ powietrza wokół powierzchni konstrukcji, fotografie podłogi wykonane w Monako będą miały z technicznego punktu widzenia niewielką wartość.

„To nie tylko podłoga. Podłoga musi pracować z przednim skrzydłem i tylną sekcją. Mówimy o kombinacji wszystkich tych obszarów. To znacznie bardziej skomplikowany projekt niż wyprofilowanie podłogi”.

Szef Red Bull Racing – Christian Horner, podejrzewa nawet, że rywale zdołali już wcześniej wejść w posiadanie zdjęć podłogi RB19, dzięki pracy fotografów zatrudnionych do dokumentowania części wykorzystywanych przez rywali.

„Zaglądanie komuś pod spódnicę jest naprawdę bardzo nieprzyzwoite” – zażartował Brytyjczyk. „Fotografie podłóg są wykonywane w padoku i w okolicach padoku. Części przyjeżdżają na tor w różnych samochodach, w garażach trwają prace nad bolidami, drzwi są otwarte… Każdy zespół zatrudnia fotografów-szpiegów, aby ci wykonywali zdjęcia bolidom, gdy są w częściach. To powszechna praktyka”.

„Nie pomyślałbym więc, że w Monako wykonane zostały pierwsze zdjęcia naszej podłogi. Prawdopodobnie pierwszy raz w tym sezonie nasz bolid został zawieszony na dźwigu, ale wszystkie zespoły zawsze dążą do uzyskania tego typu poufnych danych projektowych”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.04.2024  Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie
07.04.2024  Verstappen: To Grand Prix nie mogło ułożyć się dla nas lepiej
06.04.2024  Marko: Postępy Pereza konsekwencją zbliżających się rozmów
06.04.2024  Alonso sugeruje dalsze starty z Astonem w sezonie 2025
06.04.2024  Verstappen: Moje okrążenie nie było perfekcyjne
Tagi:
Red Bull
Marko H.
Horner C.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca