F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Verstappen zaskoczony możliwością bliskiej jazdy za rywalem w T13

Zmiany w nitce toru przypadły również do gustu kierowcom Mercedesa.
Maciej Wróbel, 2 czerwca 2023, wyświetlenia: 677<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Max Verstappen nie ukrywa, iż jest „pozytywnie zaskoczony” możliwością jazdy w bliskiej odległości za innymi kierowcami w ostatnich zakrętach toru Catalunya.

Po piętnastu latach włodarze toru Catalunya pod Barceloną zdecydowali się porzucić szykanę z końcowej sekcji obiektu. Tym samym nastąpił powrót do starej, używanej przed 2007 rokiem konfiguracji toru, co spotkało się z pozytywnym odzewem ze strony zarówno fanów, jak i kierowców. Same czasy okrążeń są o około sześć sekund niższe w porównaniu z ubiegłym sezonem.

Umieszczając szykanę przed Grand Prix Hiszpanii w 2007 roku kierowano się m. in. względami bezpieczeństwa, ale przede wszystkim sądzono, iż niższa prędkość przed wyjściem na prostą start-meta będzie bardziej sprzyjać manewrom wyprzedzania.

Choć wciąż nie wiadomo, na ile powrót do swego rodzaju "nawrotu", w skład którego wchodzą zakręty oznaczone numerami 13 i 14, poprawi jakość ścigania przy obecnej generacji samochodów F1, Max Verstappen przyznaje, że podczas treningów było mu łatwiej trzymać się za innymi kierowcami w tej sekcji toru.

„Jazda była o wiele przyjemniejsza. Generalnie, samochody F1 lepiej czują się przy wyższych prędkościach, więc dla mnie ostatnie dwa zakręty pokonuje się teraz o wiele lepiej” – powiedział Verstappen. „Starałem się też trzymać za innymi samochodami i wydaje się, że funkcjonuje to tu całkiem dobrze”.

„Jestem pozytywnie zaskoczony wyprzedzaniem i tak dalej. Wydaje mi się, że za nami bardzo dobry dzień, samochód pracował w bardzo dobrym oknie” – dodał kierowca Red Bulla.

Także George Russell nie krył zadowolenia ze zmian w układzie obiektu, uważając zmienioną sekcję za jeden z najbardziej ekscytujących wiraży w całym sezonie. „Uważam, że bardzo przyjemnie jeździ się po nowej wersji tego toru. Prawdopodobnie przeszliśmy z jednego z najgorszych zakrętów w F1 do prawdopodobnie jednego z najlepszych, więc to naprawdę cieszy” – stwierdził Brytyjczyk.

Podobne zdanie na ten temat ma również zespołowy partner Russella, Lewis Hamilton. „Jest świetnie i bardzo szybko. Zdecydowanie wolę to od tej ciasnej szykany, którą mieliśmy tu w przeszłości. Jest dużo więcej zabawy”.

„Nie jechałem jeszcze za nikim w tym zakręcie, więc nie wiem, jak będzie to wyglądać w wyścigu. Z pewnością będzie jednak ciężej pod względem degradacji” – dodał Hamilton.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.04.2024  Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena
21.04.2024  Verstappen: Bolid jechał jak po szynach
20.04.2024  Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu
19.04.2024  Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
Verstappen M.
Hamilton L.
Russell G.
Catalunya

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca