F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Sainz: Barcelona obnażyła nasze słabości

Zdaniem 28-latka, główną bolączką Ferrari w Hiszpanii było nadmierne zużycie opon.
Maciej Wróbel, 4 czerwca 2023, wyświetlenia: 804<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Carlos Sainz przyznał, że „nie był w stanie naciskać” podczas wyścigu na torze Catalunya, który określił mianem „najsłabszego dla Ferrari toru w sezonie”.

Hiszpan zaliczył udane kwalifikacje do domowego Grand Prix, które zwieńczył zdobyciem drugiego pola startowego. Na początku wyścigu kierowca Ferrari był nawet bliski objęcia pozycji lidera, lecz ostatecznie Max Verstappen zdołał wyjść obronną ręką.

W dalszej części wyścigu dało o sobie znać nienajlepsze tempo wyścigowe Ferrari, a także niezbyt dobre zarządzanie oponami, przez które Sainz wkrótce zaczął spadać w klasyfikacji. Madrytczyk ostatecznie ukończył niedzielne zmagania na piątej pozycji, przegrywając z duetem Mercedesa oraz Sergio Perezem.

Zdaniem Sainza, sposób, w jaki przebiegł dzisiejszy wyścig, obnażył tendencję Ferrari do zbytniego zużywania opon, które to zjawisko zostało dodatkowo spotęgowane przez szybkie, prawe zakręty, szczególnie obciążające lewą przednią oponę.

„Szczerze mówiąc, cały wyścig tak naprawdę spędziłem na zarządzaniu opon, ponieważ wiemy, że bardzo ciężko się z nimi obchodzimy, a to jest tor charakteryzujący się wysoką degradacją. Po prostu nie mogłem naciskać” – stwierdził 28-latek.

„Wiemy, że jest to słaba strona naszego samochodu, a przy takim torze i wyścigu na dwa pit stopy po prostu staraliśmy się cały czas zarządzać, by osiągać wymagane czasy okrążeń na poszczególnych stintach, ale i tak to było za mało”.

„Słabości naszego bolidu są uwydatniane na torach z tak szybkimi zakrętami, jak te tutaj, a my wiemy, jak ciężko obchodzimy się z oponami. Pokazuje to też jednak to, że wczoraj musieliśmy przejechać naprawdę dobre kółko”.

„Dzisiaj jednak zeszliśmy na ziemię i powróciliśmy do punktu, w którym nasz samochód obecnie się znajduje pod względem tempa wyścigowego. Pewnie tego typu tor nie jest dla nas zbyt dobry”.

Sainz pochwalił też swój zespół za szybkie wdrożenie ulepszeń do SF-23, które w ten weekend otrzymało zmodyfikowane sekcje boczne. Hiszpan nie był jednak na tę chwilę określić, czy poprawki przyniosły pożądane efekty. „Ciężko powiedzieć. Wiem, że w fabryce wykonali niesamowitą robotę, by móc je tutaj dostarczyć” – powiedział kierowca Scuderii.

„Prawdopodobnie przywieźliśmy je jednak na nasz najsłabszy – pod względem charakterystyki – tor w calym sezonie. Zapewne nie widzieliśmy jeszcze wszystkiego. Nadal uważam, że przy tym podskakiwaniu i problemach przy wysokich prędkościach i tak nie bylibyśmy tu zbyt konkurencyjni”.

„Jest więc zbyt wcześnie, by cokolwiek powiedzieć, ale i tak uważam, że zespół wykonał fantastyczną pracę dostarczając nam to tutaj, więc czapki z głów przed wszystkimi z fabryki. Dalej naciskajmy i poprawiajmy się” – zakończył Sainz.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.04.2024  Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte
18.04.2024  Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
15.04.2024  Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?
12.04.2024  Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025
Tagi:
Sainz C.
Ferrari

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca