F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.09.2023

Lawson: Nie czuję satysfakcji z pokonania Tsunody

Brown: Celujemy w czwarte miejsce w mistrzostwach

Gasly rozgoryczony poleceniem zespołu z finiszu GP Japonii

Sargeant: Nie mam teraz siły, by myśleć o przyszłości w F1

Toyota dementuje plotki o powrocie do Formuły 1 z McLarenem

24.09.2023

Russell: Radio bywa narzędziem do uwalniania frustracji

Horner: Uniknięcie kary w Katarze jedynym plusem wyścigu Pereza

Hamilton: Propozycja Russella była pozbawiona sensu

Sargeant: Nie wiem, jak Bottas mógł mnie nie zauważyć

Horner zachwycony mistrzostwem Red Bulla

Perez otrzymał cztery punkty karne za incydenty z wyścigu

Norris: Nie jesteśmy bardzo daleko od Red Bulla

Verstappen wygrywa w Japonii, Red Bull z szóstym tytułem

GP Japonii: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Japonii: wyniki wyścigu

23.09.2023

Hamilton: Powinniśmy wypróbować sztuczną inteligencję

Sargeant: Popełniłem drobny, ale niezmiernie kosztowny błąd

Alonso: Nasze dobre występy zaczynają umykać uwadze publiczności

Leclerc: Musimy uważnie przyjrzeć się Red Bullowi

Hamilton zszokowany przewagą Red Bulla

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Sainz: Barcelona obnażyła nasze słabości

Zdaniem 28-latka, główną bolączką Ferrari w Hiszpanii było nadmierne zużycie opon.
Maciej Wróbel, 4 czerwca 2023, wyświetlenia: 792<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Carlos Sainz przyznał, że „nie był w stanie naciskać” podczas wyścigu na torze Catalunya, który określił mianem „najsłabszego dla Ferrari toru w sezonie”.

Hiszpan zaliczył udane kwalifikacje do domowego Grand Prix, które zwieńczył zdobyciem drugiego pola startowego. Na początku wyścigu kierowca Ferrari był nawet bliski objęcia pozycji lidera, lecz ostatecznie Max Verstappen zdołał wyjść obronną ręką.

W dalszej części wyścigu dało o sobie znać nienajlepsze tempo wyścigowe Ferrari, a także niezbyt dobre zarządzanie oponami, przez które Sainz wkrótce zaczął spadać w klasyfikacji. Madrytczyk ostatecznie ukończył niedzielne zmagania na piątej pozycji, przegrywając z duetem Mercedesa oraz Sergio Perezem.

Zdaniem Sainza, sposób, w jaki przebiegł dzisiejszy wyścig, obnażył tendencję Ferrari do zbytniego zużywania opon, które to zjawisko zostało dodatkowo spotęgowane przez szybkie, prawe zakręty, szczególnie obciążające lewą przednią oponę.

„Szczerze mówiąc, cały wyścig tak naprawdę spędziłem na zarządzaniu opon, ponieważ wiemy, że bardzo ciężko się z nimi obchodzimy, a to jest tor charakteryzujący się wysoką degradacją. Po prostu nie mogłem naciskać” – stwierdził 28-latek.

„Wiemy, że jest to słaba strona naszego samochodu, a przy takim torze i wyścigu na dwa pit stopy po prostu staraliśmy się cały czas zarządzać, by osiągać wymagane czasy okrążeń na poszczególnych stintach, ale i tak to było za mało”.

„Słabości naszego bolidu są uwydatniane na torach z tak szybkimi zakrętami, jak te tutaj, a my wiemy, jak ciężko obchodzimy się z oponami. Pokazuje to też jednak to, że wczoraj musieliśmy przejechać naprawdę dobre kółko”.

„Dzisiaj jednak zeszliśmy na ziemię i powróciliśmy do punktu, w którym nasz samochód obecnie się znajduje pod względem tempa wyścigowego. Pewnie tego typu tor nie jest dla nas zbyt dobry”.

Sainz pochwalił też swój zespół za szybkie wdrożenie ulepszeń do SF-23, które w ten weekend otrzymało zmodyfikowane sekcje boczne. Hiszpan nie był jednak na tę chwilę określić, czy poprawki przyniosły pożądane efekty. „Ciężko powiedzieć. Wiem, że w fabryce wykonali niesamowitą robotę, by móc je tutaj dostarczyć” – powiedział kierowca Scuderii.

„Prawdopodobnie przywieźliśmy je jednak na nasz najsłabszy – pod względem charakterystyki – tor w calym sezonie. Zapewne nie widzieliśmy jeszcze wszystkiego. Nadal uważam, że przy tym podskakiwaniu i problemach przy wysokich prędkościach i tak nie bylibyśmy tu zbyt konkurencyjni”.

„Jest więc zbyt wcześnie, by cokolwiek powiedzieć, ale i tak uważam, że zespół wykonał fantastyczną pracę dostarczając nam to tutaj, więc czapki z głów przed wszystkimi z fabryki. Dalej naciskajmy i poprawiajmy się” – zakończył Sainz.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.09.2023  Hamilton: Powinniśmy wypróbować sztuczną inteligencję
18.09.2023  Horner: Dyrektywa techniczna nie wymusiła żadnych zmian w RB19
17.09.2023  Leclerc rozczarowany funkcją pomocnika Sainza w GP Singapuru
17.09.2023  Sainz: Nasza taktyka obronna była perfekcyjna
16.09.2023  Sainz obawia się zagrożenia ze strony Russella
Tagi:
Sainz C.
Ferrari

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca