F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.09.2023

Lawson: Nie czuję satysfakcji z pokonania Tsunody

Brown: Celujemy w czwarte miejsce w mistrzostwach

Gasly rozgoryczony poleceniem zespołu z finiszu GP Japonii

Sargeant: Nie mam teraz siły, by myśleć o przyszłości w F1

Toyota dementuje plotki o powrocie do Formuły 1 z McLarenem

24.09.2023

Russell: Radio bywa narzędziem do uwalniania frustracji

Horner: Uniknięcie kary w Katarze jedynym plusem wyścigu Pereza

Hamilton: Propozycja Russella była pozbawiona sensu

Sargeant: Nie wiem, jak Bottas mógł mnie nie zauważyć

Horner zachwycony mistrzostwem Red Bulla

Perez otrzymał cztery punkty karne za incydenty z wyścigu

Norris: Nie jesteśmy bardzo daleko od Red Bulla

Verstappen wygrywa w Japonii, Red Bull z szóstym tytułem

GP Japonii: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Japonii: wyniki wyścigu

23.09.2023

Hamilton: Powinniśmy wypróbować sztuczną inteligencję

Sargeant: Popełniłem drobny, ale niezmiernie kosztowny błąd

Alonso: Nasze dobre występy zaczynają umykać uwadze publiczności

Leclerc: Musimy uważnie przyjrzeć się Red Bullowi

Hamilton zszokowany przewagą Red Bulla

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Pirelli rozważa wycofanie się z F1 po sezonie 2028?

Autosport donosi o kulisach trwającego przetargu na dostawcę opon dla serii Grand Prix.
Nataniel Piórkowski, 11 wrze?nia 2023, wyświetlenia: 1519<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Autosport informuje, że Pirelli bierze pod uwagę możliwość wycofania się z Formuły 1 po sezonie 2028.

W pierwszej połowie roku FIA ogłosiła przetarg na dostawy ogumienia dla F1 w latach 2025-2028. Walkę o umowę toczą obecny partner serii Grand Prix – Pirelli oraz Bridgestone, który wycofał się ze sportu po sezonie 2010.

Adam Cooper sugeruje, że w postępowaniu przetargowym obie firmy zostały rozegrane między sobą przez dyrektora generalnego F1 – Stefano Domenicaliego, dążącego do zapewnienia Liberty Media jak jak najlepszej umowy komercyjnej.

Chociaż propozycja finansowa Bridgestone jest zbyt korzystna, by można było odrzucić ją w przedbiegach, w środowisku F1 mają panować obawy, iż japońska firma miałaby zbyt mało czasu, aby odpowiednio przygotować się do sezonu 2025.

Wyzwanie staje się tym większe, że już rok później w królowej sportów motorowych dojdzie do kolejnych istotnych zmian w regulaminie technicznym.

Autosport dodaje, że pojawiają się silne sugestie mówiące o tym, iż w przypadku podpisania nowej umowy, Pirelli zdecyduje się na wycofanie z F1 po 2028 roku, uznając, że w ciągu 18 lat współpracy osiągnęło wszystkie założone cele marketingowe.

Taki rozwój wydarzeń może postawić właściciela praw komercyjnych w słabszej pozycji negocjacyjnej w przetargu na 2029 rok – szczególnie, gdyby ofertę złożyła wtedy tylko jedna firma.

Czarnym scenariuszem Domenicaliego byłby całkowity brak zainteresowania koncernów oponiarskich współpracą z F1. W tym wypadku optymalnym byłoby przyjęcie lukratywnej propozycji Bridgestone'a, która jest dostępna już teraz.

Embed from Getty Images

Decyzja o wyborze partnera oponiarskiego wykracza daleko poza kwestie finansowe oraz takie czynniki jak sponsoring tytularny wybranych Grand Prix, reklamy na torze czy przepustki dla zaproszonych gości.

Negocjacje ma komplikować obowiązek dostarczania ogumienia dla F2 i F3 a także „dodanie istotnego elementu zrównoważonego rozwoju, który nie był obecny w poprzednich postępowaniach przetargowych”.

Cooper przyznaje: „W ostatnich tygodniach w padoku można było spotkać się ze sprzecznymi poglądami na temat tego, w którym kierunku powinna podążać F1. Niektórzy uważają, że nadszedł czas na zmianę i danie szansy firmie innej, niż Pirelli”.

„Z Bridgestone i ich sukcesami w erze Michaela Schumachera, wiąże się pewnego rodzaju nostalgia. Jest ona szczególnie wyczuwalna wśród kierowców, którzy dorastali w tamtych latach i którzy nie zawsze lubili korzystać z ogumienia dostarczanego przez Pirelli”.

„Inni uważają, że z dwojga złego lepiej wybrać tego, kogo zna się lepiej. Usługi świadczone przez Pirelli być może nie są idealne, ale przynajmniej po 13 latach współpracy wiemy, jak działa ta firma”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.07.2023  Koce grzewcze na slickach pozostaną w sezonie 2024
26.07.2023  Vandoorne za kierownicą Astona podczas testów Pirelli w Spa
22.07.2023  Leclerc: F1 nie potrzebuje jeszcze większej niepewności
18.07.2023  Pirelli przetestuje na Węgrzech alternatywną alokację ogumienia
14.07.2023  Domenicali nie zmienia stanowiska w sprawie jedenastego zespołu
Tagi:
Pirelli
Bridgestone
F1 ogólnie
Przepisy
Liberty Media
Domenicali S.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca