F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.09.2023

Lawson: Nie czuję satysfakcji z pokonania Tsunody

Brown: Celujemy w czwarte miejsce w mistrzostwach

Gasly rozgoryczony poleceniem zespołu z finiszu GP Japonii

Sargeant: Nie mam teraz siły, by myśleć o przyszłości w F1

Toyota dementuje plotki o powrocie do Formuły 1 z McLarenem

24.09.2023

Russell: Radio bywa narzędziem do uwalniania frustracji

Horner: Uniknięcie kary w Katarze jedynym plusem wyścigu Pereza

Hamilton: Propozycja Russella była pozbawiona sensu

Sargeant: Nie wiem, jak Bottas mógł mnie nie zauważyć

Horner zachwycony mistrzostwem Red Bulla

Perez otrzymał cztery punkty karne za incydenty z wyścigu

Norris: Nie jesteśmy bardzo daleko od Red Bulla

Verstappen wygrywa w Japonii, Red Bull z szóstym tytułem

GP Japonii: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Japonii: wyniki wyścigu

23.09.2023

Hamilton: Powinniśmy wypróbować sztuczną inteligencję

Sargeant: Popełniłem drobny, ale niezmiernie kosztowny błąd

Alonso: Nasze dobre występy zaczynają umykać uwadze publiczności

Leclerc: Musimy uważnie przyjrzeć się Red Bullowi

Hamilton zszokowany przewagą Red Bulla

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Hamilton zawiedziony podejściem zespołów do ścigania

W piątek teamy odrzuciły głosowaniu propozycję utworzenia czwartej strefy DRS.
Nataniel Piórkowski, 16 wrze?nia 2023, wyświetlenia: 584<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Lewis Hamilton skrytykował zespoły Formuły 1, które w ostatniej chwili zablokowały propozycję wyznaczenia dodatkowej strefy DRS w Singapurze.

Przed rozpoczęciem treningów na torze Marina Bay, FIA dała jasno do zrozumienia, że nie zgodzi się na wytyczenie czwartego obszaru aktywacji DRS na nowo powstałej prostej w ostatnim sektorze.

Organ zarządzający zaznaczył, że konsultował się w tej sprawie z zespołami, jednak te nie były w stanie wypracować jednoznacznego stanowiska.

Magazyn Autosport donosi, że w lipcu, gdy FIA zwróciła się z prośbą do zespołów o przekazanie opinii z symulacji, te były skoncentrowane na serii letnich wyścigów. Według ustaleń tygodnika, dwie ekipy sprzeciwiły się dodatkowej strefie, dwa wyraziły neutralne stanowisko a pięć w ogóle nie odpowiedziało na zapytanie ze strony Federacji.

W czwartek wielu kierowców wyrażało zaskoczenie tym, że na prostej, która omija modernizowany fragment pod trybuną przy zatoce, nie będzie można korzystać z ruchomego tylnego skrzydła.

Temat został poruszony podczas piątkowej odprawy menadżerów zespołów. Pomimo wyzwań logistycznych związanych z dodaniem nowej strefy DRS na ostatnią chwilę, w tym przeprogramowaniem ECU i montażem pętli elektromagnetycznej na torze, FIA zaproponowała głosowanie.

Do zaakceptowania propozycji wymagana była jednomyślność teamów. Ostatecznie cztery ekipy nie zgodziły się na powstanie kolejnej strefy DRS.

Embed from Getty Images

W trakcie odprawy kierowców dyrektor GPDA – George Russell był jednym z tych, którzy potwierdzili, że dodatkowa możliwość skorzystania z DRS pozytywnie wpłynęłaby na ściganie. Brytyjczyk akceptował jednak fakt, że jest zbyt późno, by osiągnąć porozumienie co do wprowadzenia tego typu zmiany.

Szczególne rozczarowanie wyrażał Lewis Hamilton. „Myślę, że potrzebujemy DRS w nowej końcowej sekcji toru. Wiem, że FIA zapytała o zdanie zespoły i kilka teamów odrzuciło tę propozycję. Szczerze mówiąc ekipy powinny sprzyjać ściganiu, a nie je torpedować. Bardzo ciekawe jest to, że kilka stajni wyraziło sprzeciw”.

Valtteri Bottas zasugerował, że jeśli przeważyły obawy o bezpieczeństwo kierowców w łuku, jakim jest piętnasty zakręt, to aktywacja DRS powinna następować tuż po nim. „Myślę, że powinniśmy móc korzystać tam z DRS. W najgorszym scenariuszu na prostej za łukiem. Uważam, że dzięki temu wyścig byłby bardziej interesujący. Wydaje mi się, że wszyscy kierowcy byli za tą zmianą”.

Z kolei Nico Hulkenberg bagatelizował znaczenie piętnastego zakrętu: „Nie byłoby tam żadnych problemów z DRS, bo przy tych prędkościach mamy wystarczający docisk tylnej osi. Moim zdaniem nie stanowiłoby to żadnego niebezpieczeństwa”.

„Niektórzy kierowcy domagali się kolejnej strefy, ale było już na to za późno. Tak naprawdę o wszystkim przekonamy się po wyścigu. Równie dobrze czwarta strefa mogłaby sprawić, że wyprzedzanie stałoby się zbyt proste. Wszystko wyjdzie w praniu i podejmiemy odpowiednią decyzję przed przyszłorocznym wyścigiem”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.09.2023  Hamilton: Powinniśmy wypróbować sztuczną inteligencję
23.09.2023  Lista startowa na sezon 2024
22.09.2023  LKYSUNZ jest przygotowane na większe wpisowe
22.09.2023  FIA potwierdza błąd w ocenie incydentów Verstappena z Singapuru
17.09.2023  Wolff: Z uwagą śledzimy kroki prawne podejmowane przez Massę
Tagi:
F1 ogólnie
Marina Bay
FIA
Hamilton L.
Hulkenberg N.
Bottas V.
Russell G.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca