F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.09.2023

Lawson: Nie czuję satysfakcji z pokonania Tsunody

Brown: Celujemy w czwarte miejsce w mistrzostwach

Gasly rozgoryczony poleceniem zespołu z finiszu GP Japonii

Sargeant: Nie mam teraz siły, by myśleć o przyszłości w F1

Toyota dementuje plotki o powrocie do Formuły 1 z McLarenem

24.09.2023

Russell: Radio bywa narzędziem do uwalniania frustracji

Horner: Uniknięcie kary w Katarze jedynym plusem wyścigu Pereza

Hamilton: Propozycja Russella była pozbawiona sensu

Sargeant: Nie wiem, jak Bottas mógł mnie nie zauważyć

Horner zachwycony mistrzostwem Red Bulla

Perez otrzymał cztery punkty karne za incydenty z wyścigu

Norris: Nie jesteśmy bardzo daleko od Red Bulla

Verstappen wygrywa w Japonii, Red Bull z szóstym tytułem

GP Japonii: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Japonii: wyniki wyścigu

23.09.2023

Hamilton: Powinniśmy wypróbować sztuczną inteligencję

Sargeant: Popełniłem drobny, ale niezmiernie kosztowny błąd

Alonso: Nasze dobre występy zaczynają umykać uwadze publiczności

Leclerc: Musimy uważnie przyjrzeć się Red Bullowi

Hamilton zszokowany przewagą Red Bulla

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Marko: Dyrektywa FIA nie ma związku ze spadkiem formy

Podobną opinię wyrażają rywale: Toto Wolff z Mercedesa i Andrea Stella z McLarena.
Nataniel Piórkowski, 17 wrze?nia 2023, wyświetlenia: 1192<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Red Bull odrzuca sugestie o tym, jakoby za spadkiem tempa bolidów RB19 w Singapurze stała nowa dyrektywa FIA dotycząca elastyczności elementów nadwozia.

Po dziesięciu zwycięstwach w wyścigach, Max Verstappen zakończył sobotnią czasówkę na torze Marina Bay z jedenastym wynikiem.

Holender narzekał na kiepski balans bolidu, problemy ze skrzynią biegów i stwierdził, że dobijanie podłogi do nawierzchni toru było „szokującym doświadczeniem”.

Jeszcze gorzej kwalifikacje ułożyły się dla drugiego z kierowców RBR – Sergio Pereza, który po obróceniu bolidu ze względu na problemy z zapłonem musiał zadowolić się trzynastą pozycją.

„Nie rozumiemy, co się dzieje. Silnik reagował z opóźnieniem. Gdy wcisnąłem gaz, nagle poczułem wysoką moc i nie byłem w stanie opanować bolidu. Dzieje się wiele różnych rzeczy, mamy już pewne podejrzenia, ale wszystko trzeba dokładnie zbadać, tak aby mieć pewność, że dobrze interpretujemy to, z czym walczymy w ten weekend”.

Nagły spadek osiągów Red Bulla zaskoczył najbliższych rywali zespołu. „To bardzo dziwne, że w trakcie tego weekendu mają tak słabe tempo. Zaskakujące” – powiedział po kwalifikacjach George Russell z Mercedesa, który wyruszy do wyścigu z drugiego pola, pomiędzy kierowcami Ferrari.

Niektóre sugestie łączą singapurski kryzys Red Bulla z wprowadzonymi przez FIA ograniczeniami w elastyczności skrzydeł. W piątek team z Milton Keynes testował nową wersję podłogi, jednak ostatecznie zdecydował się na korzystanie ze dotychczasowej specyfikacji.

Embed from Getty Images

Konsultant ekipy – Helmut Marko, zaprzecza jakoby nowa część stanowiła reakcję na dyrektywę techniczną FIA, która zaczęła być egzekwowana przez organ zarządzający od weekendu w Singapurze.

„Planowaliśmy wprowadzenie tej podłogi już od dawna. Działała dobrze w symulatorze i zapewniała większy docisk” – zapewniał Austriak.

Marko dodał, że powodem problemów mogą być zmiany wprowadzona na torze Marina Bay przed tegorocznym wyścigiem. „Być może nie wzięliśmy pod uwagę tego, że nowo wyasfaltowane sekcje są znacznie gładsze niż w przeszłości. Gdy jesteś tak bardzo uzależniony od technologii, reakcja zajmuje trochę więcej czasu. Popełniony został fundamentalny błąd”.

W to, że Red Bull stracił tempo w związku z dyrektywą FIA, nie wierzą konkurenci: „Każdy musiał zareagować na te dyrektywy. Niektórzy w większym stopniu, inni w mniejszym. Ale nie można tego oszacować na podstawie jednego zestawu danych” – powiedział szef działu sportów motorowych Mercedesa, Toto Wolff.

Andrea Stella, który kieruje pracami McLarena, dodaje: „Nie wiem, czy Red Bull w ogóle miał na to jakiś wpływ. A nawet jeśli, nie wyjaśniałoby to aż tak dużej straty”.

Sam Verstappen pytany przez Viaplay o to, czy wprowadzenie dyrektyw mogłoby tłumaczyć słabe tempo Red Bulla w Singapurze, odrzekł: „Domyślam się, że postawione zostanie takie pytanie. Zobaczymy, co wydarzy się w przyszłym tygodniu na Suzuce. Tutaj znajdujemy się na torze ulicznym. Próbowaliśmy znaleźć kompromis, ale najwyraźniej coś poszło nie tak”.

Holender zdecydowanie wykluczył także możliwość zawalczenia o przedłużenie rekordowej serii triumfów. Marko potwierdza: „W pewnym momencie musiało do tego dojść, ale fakt tego, że tak mocno nas to uderzyło jest trudny do zrozumienia”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.09.2023  Horner: Uniknięcie kary w Katarze jedynym plusem wyścigu Pereza
24.09.2023  Horner zachwycony mistrzostwem Red Bulla
24.09.2023  Perez otrzymał cztery punkty karne za incydenty z wyścigu
23.09.2023  Leclerc: Musimy uważnie przyjrzeć się Red Bullowi
23.09.2023  Hamilton zszokowany przewagą Red Bulla
Tagi:
Red Bull
Marko H.
Wolff T.
Stella A.
Verstappen M.
Perez S.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca