F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.09.2023

Lawson: Nie czuję satysfakcji z pokonania Tsunody

Brown: Celujemy w czwarte miejsce w mistrzostwach

Gasly rozgoryczony poleceniem zespołu z finiszu GP Japonii

Sargeant: Nie mam teraz siły, by myśleć o przyszłości w F1

Toyota dementuje plotki o powrocie do Formuły 1 z McLarenem

24.09.2023

Russell: Radio bywa narzędziem do uwalniania frustracji

Horner: Uniknięcie kary w Katarze jedynym plusem wyścigu Pereza

Hamilton: Propozycja Russella była pozbawiona sensu

Sargeant: Nie wiem, jak Bottas mógł mnie nie zauważyć

Horner zachwycony mistrzostwem Red Bulla

Perez otrzymał cztery punkty karne za incydenty z wyścigu

Norris: Nie jesteśmy bardzo daleko od Red Bulla

Verstappen wygrywa w Japonii, Red Bull z szóstym tytułem

GP Japonii: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Japonii: wyniki wyścigu

23.09.2023

Hamilton: Powinniśmy wypróbować sztuczną inteligencję

Sargeant: Popełniłem drobny, ale niezmiernie kosztowny błąd

Alonso: Nasze dobre występy zaczynają umykać uwadze publiczności

Leclerc: Musimy uważnie przyjrzeć się Red Bullowi

Hamilton zszokowany przewagą Red Bulla

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Horner: Dyrektywa techniczna nie wymusiła żadnych zmian w RB19

Tymczasem rywale spodziewają się szybkiego powrotu Red Bulla do topowej formy.
Nataniel Piórkowski, 18 wrze?nia 2023, wyświetlenia: 1718<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Red Bull zaprzecza, aby nowa dyrektywa techniczna dotycząca elastyczności części nadwozia była powodem spadku osiągów bolidów RB19 w Singapurze.

Za stajnią z Milton Keynes najgorszy weekend w tym sezonie. Po czternastu zwycięstwach, w GP Singapuru żaden z kierowców teamu nie dojechał do mety w czołowej trójce.

Podczas gdy Max Verstappen i Sergio Perez zgłaszali problemy z balansem oraz działaniem skrzyni biegów, eksperci zastanawiali się, czy za kryzysem Red Bulla nie kryje się ostatnia dyrektywa techniczna FIA.

Sugerowano, że nowa wersja podłogi, którą zespół testował w piątkowych treningach, może stanowić odpowiedź na dokument organu zarządzającego. Konsultant zespołu – Helmut Marko, stanowczo odrzucał te sugestie, podkreślając, że modyfikacje w tym obszarze były planowane od długiego czasu.

W podobnym tonie wypowiedział się także szef stajni – Christian Horner. „Wiem, że wszyscy chcieliby doszukiwać się winy w dyrektywie technicznej, ale my sami nie możemy wykorzystać jej jako wymówki, bo nie wprowadziliśmy żadnych zmian w naszym bolidzie”.

„Myślę, że wszystkiemu winna jest wyjątkowa charakterystyka tego toru. Sądzę, że po prostu nie udało nam się zoptymalizować ustawień we właściwy sposób” – przekonywał Horner.

„Symulacje wykonane przed weekendem doprowadziły nas do błędnych wniosków. Następnie inżynierowie pogubili się, próbując skorygować kurs. Ustawienia bolidu były zupełnie nietrafione, co obnażyło pewne słabości. Rozumiemy źródło problemów. Gdybyśmy mieli przyjechać tutaj jeszcze raz, wszystko wyglądałoby zupełnie inaczej” – zapewniał Brytyjczyk.

Ważnym testem dla Red Bulla będzie weekend na Suzuce, która jest znana z obnażania aerodynamicznych niedociągnięć w projektach bolidów.

Rywale nie mają jednak większych nadziei na to, że problemy Red Bulla przeciągną się na końcówkę sezonu. Carlos Sainz przyznaje: „Nie byłbym zaskoczony, gdyby wygrali ostatnie tegoroczne wyścigi”.

Podobną opinię zaprezentował szef działu sportów motorowych Mercedesa – Toto Wolff: „Nie powinniśmy w jeden weekend przechodzić od zachwytów nad Red Bullem, do mówienia, że mają tak wolne tempo. Dominują w tym sezonie. Mają zdecydowanie najlepszy bolid a ich kierowcy to udowodnili. Singapur zawsze był postrzegany jako dziwny tor. Na pewno wrócą do walki o najwyższe lokaty”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.09.2023  Horner: Uniknięcie kary w Katarze jedynym plusem wyścigu Pereza
24.09.2023  Horner zachwycony mistrzostwem Red Bulla
24.09.2023  Perez otrzymał cztery punkty karne za incydenty z wyścigu
23.09.2023  Leclerc: Musimy uważnie przyjrzeć się Red Bullowi
23.09.2023  Hamilton zszokowany przewagą Red Bulla
Tagi:
Red Bull
Horner C.
Sainz C.
Wolff T.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca