F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.02.2024

Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli

Hamilton: Transfer do Ferrari byłby niemożliwy bez Vasseura

Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów

Motorsport-Total: Seidl potencjalnym następcą Hornera w Red Bullu

Wolff: Decyzja o następcy Hamiltona zapadnie w okolicach maja

Ricciardo: Powrót do Red Bulla jest w szerszej perspektywie

Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie

22.02.2024

Konkurs z okazji nadchodzącego sezonu F1

Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir

Leclerc: Ferrari nie ma zmartwień podobnych do tych z 2023 roku

Horner: Nie powinno się krytykować Red Bulla za posiadanie dwóch ekip

Albon: Williams rozwiązał stare problemy, ale pojawiły się nowe

Ricciardo: Walka o podia to póki co tylko marzenia

Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana

Vasseur: Musimy myśleć o sezonie 2024, nie o 2025

Ferrari ostrożne po pierwszym dniu testów

Wolff: Nasze cele na ten sezon pozostają niezmienne

21.02.2024

Marko: Za nami imponujący dzień

Russell: Nowy bolid już wydaje się przyjemniejszy w prowadzeniu

Verstappen dyktuje tempo w pierwszym dniu testów

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Pourchaire celuje w starty w IndyCar lub Super Formule w 2024 roku

W razie zdobycia tytułu w F2 Francuz nie będzie mógł dłużej ścigać się w tej serii.
Maciej Wróbel, 28 pa?dziernika 2023, wyświetlenia: 397<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Kierowca rezerwowy Alfy Romeo, Theo Pourchaire, rozważa przeniesienie się do IndyCar lub japońskiej Super Formuły na rok 2024.

20-latek od kilku lat jest członkiem juniorskiego programu Saubera i obecnie, na jedną rundę przed końcem sezonu, prowadzi w klasyfikacji generalnej Formuły 2. Jego przewaga nad drugim w tabeli Frederikiem Vestim wynosi obecnie 25 punktów i jest wielce prawdopodobne, że pod koniec listopada to Francuz będzie świętował zdobycie tytułu.

Zdobycie mistrzostwa w F2 uniemożliwi mu jednak dalsze starty w tej serii, a jego awans do F1 w sezonie 2024 także wydaje się już wykluczony – powracający do nazwy Sauber zespół z Hinwil potwierdził już dalsze starty Valtteriego Bottasa i Guanyu Zhou, a jedyne wolne miejsce w stawce znajduje się w Williamsie, gdzie najprawdopodobniej dojdzie do przedłużenia umowy z Loganem Sargeantem.

Sam Pourchaire nie ukrywa jednak, że nie chce spędzić sezonu 2024 wyłącznie jako kierowca rezerwowy Saubera. „Najlepiej będzie prowadzić samochód, któremu jest blisko do F1” – twierdzi 20-latek. „Z pewnością żadnej serii nie jest szczególnie blisko do F1. Formuła 1 jest naprawdę wyjątkowa, ale oczywiście dobrze jest trafić do serii, w której są naprawdę szybkie bolidy”.

„Zobaczmy: IndyCar, Super Formula, może jakieś inne opcje. Jeszcze nie wiem, ale zobaczymy. Są pewne szanse. Odbywam wiele rozmów z Alfą Romeo, aby przekonać się, co możemy razem zrobić. Będę ich kierowcą rezerwowym, co jest wspaniałe. To pierwsza dobra okazja”.

„Oczywiście chcę robić coś jeszcze. To dla mnie priorytet, chcę jeździć, czymś się zająć i utrzymywać dobrą formę. Jeszcze nic nie wiadomo, ale jest kilka świetnych serii”.

Pourchaire przejął na czas pierwszej sesji treningowej w Meksyku samochód Valtteriego Bottasa, lecz jego występ został storpedowany przez problemy z układem hamulcowym. W rezultacie Francuz nie pokonał ani jednego pomiarowego kółka. „Już na samym początku na desce rozdzielczej pojawił się alarm. Zespół widział to również na telemetrii” – powiedział 20-latek.

„Próbowalliśmy wielu rzeczy, aby rozwiązać ten problem, ale nic nie zadziałało. Musieli coś wymienić w samochodzie. Nie mogę ujawnić zbyt wielu szczegółów, a zespół też nie jest w stu procentach pewien, co było źródłem problemu. To jest jednak motorsport, to się zdarza. Niestety przydarzyło się to mnie, kiedy wsiadłem do samochodu w pierwszym treningu”.

„To na pewno rozczarowujące, ponieważ długo przygotowałem się do tego występu, a ostatni raz, kiedy prowadziłem bolid F1 to było w Abu Zabi, więc dość dawno temu. Chciałem jechać, tor wygląda świetnie, pokonałem kilka wolnych okrążeń, ale nie mogłem naciskać z uwagi na hamulce, na bezpieczeństwo. Tak to wyglądało”.

Alfa Romeo, by spełnić wymagania stawiane przez przepisy, musi jeszcze raz udostępnić bolid młodemu kierowcy, a najbardziej realistycznym miejscem, gdzie do tego dojdzie, jest ostatni weekend sezonu w Abu Zabi. „Teraz koncentruję się przede wszystkim na Formule 2 w Abu Zabi. Jeszcze zobaczymy, czy będę tam jeździł w pierwszym treningu. To najprawdopodobniej jedyny tor, na którym mogę pojechać znowu w F1, więc się przekonamy”.

„Jak jednak mówiłem, teraz w pełni koncentruję się na Formule 2. To mój główny cel, a ja chcę zakończyć swoją karierę w F2 w najlepszy możliwy sposób. Mam do wygrania tytuł, a właściwie dwa, bo jeszcze są mistrzostwa zespołów. Możemy więc spisać się świetnie w Abu Zabi. Kto wie, być może uda mi się też wrócić do bolidu F1” – zakończył Pourchaire.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.12.2023  Alfa Romeo potwierdza fiasko rozmów z Haasem
22.11.2023  AlphaTauri wkrótce ogłosi nową nazwę zespołu
16.11.2023  Team Alfy Romeo przedstawił czarne malowanie na GP Las Vegas
30.10.2023  Leclerc bez kary za jazdę bolidem z oberwaną końcówką skrzydła
26.10.2023  Theo Pourchaire weźmie udział w pierwszym treningu w Meksyku
Tagi:
Pourchaire T.
Alfa Romeo
Sauber

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca