|
|
|
|
|


|
Aston Martin przyznaje, że eksperymenty rozwojowe były bolesne |
Zespół podkreśla jednak, że zebrał wiele cennych danych w kontekście nowego sezonu. |
|
•Nataniel Piórkowski, 14 listopada 2023, wyświetlenia: 869 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Aston Martin przyznaje, że wykorzystanie wyścigowych weekendów do przeprowadzania eksperymentów rozwojowych okazało się bolesnym doświadczeniem.
Na przestrzeni ostatnich miesięcy Aston Martin pracował nad nowymi częściami w oparciu o zasady inżynierii wstecznej. Szczególnym zainteresowaniem zespołu obdarzona została podłoga. Jej rozwojowa wersja zadebiutowała na torze przy okazji GP USA.
W związku ze znaczącym pogorszeniem osiągów bolidów AMR23, Aston zdecydował się na podzielenie programu rozwojowego, zapewniając sobie tym samym możliwość przeprowadzenia testów porównawczych.
Na przestrzeni weekendów w Teksasie i Meksyku team zdobył zaledwie sześć punktów. Przełomem okazało się dopiero GP Brazylii, które Fernando Alonso zakończył na najniższym stopniu podium, wygrywając ekscytujący sprint do mety z Sergio Perezem.
Dwukrotny mistrz świata przyznał: „Musieliśmy trochę poeksperymentować z kilkoma rzeczami w bolidzie, aby realnie zrozumieć kierunek, w którym zmierzamy. Zależało nam także na wybraniu konfiguracji przyszłorocznego bolidu. Ostatnie wyścigi były bolesne, zwłaszcza ten w Meksyku. Byliśmy bardzo wolni”.
Dyrektor sportowy AMR – Tom McCollough potwierdził z kolei, że przeprowadzenie tak wielu jawnych eksperymentów rozwojowych okazało się błędem. „W dwóch kolejnych wyścigach skupimy się na zdobyciu możliwie jak największej liczby punktów, a nie na realizacji różnych projektów badawczo-rozwojowych”.
„Naprawdę mocno zaangażowaliśmy się w program testów i zrozumienie sytuacji przed kolejnym sezonem. Plan został wykonany i zebraliśmy wiele cennych danych”.
„Trudno jest realizować taki projekt, szczególnie podczas weekendów ze sprintem. Nie chcieliśmy przecież startować z alei serwisowej [w związku ze zmianą konfiguracji bolidu]”.
„Wprowadziliśmy kilka nowych części, przeprowadziliśmy testy. Wykonaliśmy mnóstwo jawnych prac badawczo-rozwojowych. Być może z perspektywy czasu możemy powiedzieć, iż nie było to najlepsze rozwiązanie. Z drugiej strony cieszymy się jednak, że dobrze rozumiemy teraz kierunki rozwoju naszego bolidu. To kluczowy czynnik w kontekście przyszłego sezonu”.
|


| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
 | • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|