F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.03.2024

Ocon: Alpine musi przebrnąć przez trudny początek sezonu

Russell: Mercedes zrobił duży krok naprzód

Leclerc: Ferrari utraciło rytm w końcówce kwalifikacji

Grand Prix Bahrajnu: wyniki kwalifikacji

Verstappen rozpoczyna sezon od pole position

Zane Maloney zdominował sprint F2 w Bahrajnie

Sainz najszybszy w ostatnim treningu w Bahrajnie

Arvid Lindblad zwycięża na otwarcie sezonu

29.02.2024

F2: Kush Maini wykluczony z wyników kwalifikacji

Horner: Zawsze zaprzeczałem stawianym mi zarzutom

Verstappen nie martwi się stratą do Hamiltona

Hamilton: W końcu mam do dyspozycji bolid z prawdziwego zdarzenia

Bottas ukarany reprymendą za incydent z alei serwisowej

Wolff: Red Bull powinien wykazać się większą transparentnością

Hamilton na czele w drugim treningu na torze Sakhir

Kush Maini pewnie zwycięża w kwalifikacjach w Bahrajnie

Dino Beganovic najszybszy w kwalifikacjach F3

Ocon: Jestem przygotowany na bardzo słaby start sezonu

Verstappen: Kalendarz F1 będzie dla mnie coraz większym problemem

Russell: Nie mamy konkretnego pomysłu na pokonanie Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Bez kar dla zespołów za brak wyposażenia mechaników

Sędziowie nie zdołali dokładnie ustalić, w jak wielu przypadkach doszło do złamania przepisów.
Maciej Wróbel, 26 listopada 2023, wyświetlenia: 905<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Wszystkie dziesięć zespołów uniknęło kar za „liczne” naruszenia przepisów mówiących o konieczności korzystania przez mechaników środków ochrony oczu podczas pit stopów.

Jeszcze podczas wyścigu stewardzi informowali w dość enigmatyczny sposób o możliwych naruszeniach przepisów dotyczących pit stopów przez kierowców takich jak Lewis Hamilton, Pierre Gasly, Max Verstappen, Logan Sargeant, Zhou Guanyu czy Alexander Albon. Wkrótce okazało się, że głównym powodem dochodzenia sędziów był brak użycia przez niektórych mechaników środków ochrony oczu.

Wkrótce po zakończeniu wyścigu FIA poinformowało o wezwaniu przedstawicieli wszystkich dziesięciu ekip na spotkanie w związku z podejrzeniem naruszeniem artykułu 34.13 regulaminu sportowego, który obliguje wszystkich członków ekipy obsługującej bolid podczas pit stopów do korzystania z dostatecznej ochrony głowy i oczu.

Przepis ten stanowi, iż „każdy z członków pit crew musi nosić kaski, które spełniają lub przekraczają wymagania ECE 22.05 – Europejskiego motocyklowego kasku drogowego, DOT – amerykańskiego motocyklowego kasku drogowego, lub JIS T8133-2015 klasy 2 – japońskiego kasku ochronnego dla użytkowników samochodów”.

Artykuł mówi również, że „stosowanie odpowiedniej ochrony oczu jest obowiązkowe”.

Światło dzienne ujrzały fotografie, z których wynika, iż mechanicy wielu zespołów podczas wyścigu korzystało w pit lane z kombinacji czystych i przyciemnionych wizjerów, które sprawiały wrażenie podniesionych. Po zakończeniu dochodzenia stewardzi uznali, iż pojawiły się „liczne naruszenia” przepisów, ponieważ często wizjery te rzeczywiście były podniesione.

Sędziowie nie zdecydowali się jednak podejmować dalszych działań, ponieważ stwierdzono, iż „niedostatecznie jasne” jest, jak wielu mechaników, spośród tych, którzy mieli podniesione wizjery, nosi pod spodem inną formę ochrony oczu, jak okulary czy gogle.

„Mimo wszystko, doszło do wielu przypadków niezastosowania jakiejkolwiek ochrony oczu. Bezpieczeństwo członków zespołów jest najważniejsze. Wszystkie zespoły zostały poproszone o to, aby podkreślić znaczenie ochrony oczu całemu personelowi pracującemu bezpośrednio przy samochodzie i upewnić się, by przepis ten był przestrzegany przez wszystkich pracowników w przyszłości” – napisano w uzasadnieniu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.02.2024  Bottas ukarany reprymendą za incydent z alei serwisowej
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
31.01.2024  F1 odrzuciła zgłoszenie Andrettiego
23.01.2024  Punkty karne przed sezonem 2024
Tagi:
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca