F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.04.2024

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

11.04.2024

Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco

Lista startowa na sezon 2025

Alonso: Starty dla Astona są moim życiowym projektem

Fernando Alonso pozostanie kierowcą Astona do 2026 roku

10.04.2024

Andretti dokonał oficjalnego otwarcia europejskiej siedziby

Bayer: Tsunoda mentalnie jest w tym roku na innym poziomie

Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian

Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine

Więcej wiadomości

  Archiwum 2024
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ricciardo zdziwiony stratą do Tsunody

Australijczyk podkreśla jednak, że czuje się nieco pewniej za kierownicą VCARB 01.
Maciej Wróbel, 23 marca 2024, wyświetlenia: 1130<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Daniel Ricciardo przyznaje, że jest zaskoczony tym, iż nawet jego „najlepsze w sezonie” kwalifikacyjne kółko nie pozwoliło mu na wyprzedzenie zespołowego partnera, Yukiego Tsunody.

Australijczyk poniósł w ten weekend kolejną porażkę w wewnętrznym pojedynku z Tsunodą, o tyle dotkliwą, że po raz pierwszy w karierze odpadł on już na etapie Q1 przed domowym wyścigiem. Ricciardo co prawda pod koniec wykręcił 12. rezultat, lecz został on skasowany za przekroczenie limitów toru na wyjściu z czwartego zakrętu. Ostatecznie kierowca RB przystąpi do jutrzejszego wyścigu dopiero z osiemnastego pola.

Po zakończeniu sesji 34-latek przyznał jednak, że nawet bez skasowania czasu nie byłby w stanie zrównać się z Yukim Tsunodą, co uważa za zaskoczenie. „Z samego okrążenia byłem zadowolony” – powiedział Ricciardo. „Czułem, że wycisnąłem wszystko, co się dało. Potem jednak zobaczyłem, że to nie było wystarczająco dobre w porównaniu z Yukim”.

„Ciągle jestem tym nieco zdziwiony, ponieważ wiem, co takie okrążenia zazwyczaj oznaczają. Gdy przekraczałem linię mety, to pomyślałem sobie «tak, to było niezłe kółko». Oczywiście potem czas został skasowany, ale samo okrążenie było zdecydowanie najlepszym kółkiem kwalifikacyjnym, jakie zrobiłem w tym roku”.

„Wchodząc do Q2 nie wiedziałbym jednak, gdzie mógłbym znaleźć więcej czasu. Oczywiście kilka dziesiątych można urwać dzięki ewolucji toru, ale sześć, siedem dziesiątych? Aż tyle to nie”.

„Wiedziałem już w czwartym zakręcie, że będę tam walczył i pamiętam, że korzystałem tam z krawężnika bardziej, niż zwykle. Wiedziałem, że jadę szerzej, niż zazwyczaj. To jednak zabawne, bo zrobiłem to, a już po chwili, w piątym zakręcie, zapomniałem o tym”.

„Pokonałem więc to okrążenie. Potem dopiero, gdy Pierre [Hamelin – inżynier wyścigowy Ricciardo] powiedział mi o tym, zupełnie o tym zapomniałem. Zajęło mi to chwilę, zanim to przetworzyłem”.

Australijczyk podkreśla też, że jest zadowolony z formy swojego samochodu w Melbourne. „Czuję się pewnie, jeśli chodzi o hamowanie, balans i tak dalej. To nie jest tak, jak, powiedzmy, w McLarenie, gdzie byłem trochę niepewny i czułem, że «nie mogę naciskać tu i tam». W części zakrętów widzę jednak, że po prostu nie jestem w stanie utrzymać pewnej prędkości”.

„Czuję, że znajduję się na limicie z samochodem pod kątem, powiedzmy, ślizgania się na wszystkich czterech kołach. Jest więc równowaga. Wiem teraz, gdzie znajduje się obecna granica potencjału tego samochodu”.

Kierowca RB ujawnił też, że jego ekipa zmieniła kilka części od ostatniego wyścigu. „Po Arabii Saudyjskiej zmieniliśmy kilka rzeczy w samochodach. Dali mi całkiem sporo nowych części na ten weekend, aby rozwiązać niektóre nasze problemy. Wygląda na to, że jest lepiej. Ciągle nie jestem jednak w pełni przekonany, ponieważ – jak mówiłem – wciąż mam wrażenie, że mamy więcej trudności, niż powinniśmy mieć”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.04.2024  Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu
07.04.2024  Ricciardo: Kolizja z Albonem to tylko pojedyncza sytuacja
05.04.2024  Ricciardo otrzyma nowe podwozie VCARB01 od Grand Prix Chin
02.04.2024  Hulkenberg: Nie rozumiem podłoża problemów Ricciardo
27.03.2024  Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum
Tagi:
Ricciardo D.
RB

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca