|
|
|
|
|
|
Leo Ress odszedł z zespołu Sauber |
|
•Marek Roczniak, 27 grudnia 2002, wyświetlenia: 2221 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Leo Ress współpracę z zespołem Sauber rozpoczął w 1983 roku, projektując samochód sportowy Sauber-BMW C7, którego przeznaczeniem był udział w wyścigach wytrzymałościowych, głównie w Le Mans 24 godziny. Kolejne zaprojektowane przez niemieckiego inżyniera samochody – C8, C9, C11 i C 291 (za kierownicą tego ostatniego zasiadał między innymi Michael Schumacher) odnosiły coraz większe sukcesy i w 1992 roku otrzymał on zadanie zaprojektowania pierwszego bolidu Formuły Jeden dla zespołu Sauber, oznaczonego symbolem C12. Ress zaprojektował także pięć kolejnych bolidów (od C13 do C17), a tuż przed rozpoczęciem sezonu 1998 awansował na stanowisko dyrektora technicznego. Stanowisko to piastował jednak dosyć krótko, gdyż już na początku sezonu 2000 został zastąpiony przez obecnego dyrektora technicznego – Willy'ego Rampfa. Od tego momentu pracował w dziale badawczo-rozwojowym szwajcarskiej stajni. Powodem, dla którego Ress postanowił zakończyć trwającą blisko 20 lat współpracę z Peterem Sauberem, jest poszukiwanie nowych wyzwań. Według nieoficjalnych źródeł nowym pracodawcą dla 51-letniego Niemca jest Honda, co może świadczyć o tym, iż japoński koncern samochodowy nadal myśli o skonstruowaniu własnego bolidu Formuły Jeden.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|