F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2000
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Podsumowanie wyścigu o Grand Prix San Marino

Marek Roczniak, 9 kwietnia 2000, wyświetlenia: 6934<< | lista | T- | T+ | >>
Michael Schumacher pierwszy raz w tym sezonie stoczył pojedynek z Miką Hakkinenem, z którego wyszedł zwycięsko. Co prawda słowo pojedynek nie jest chyba najodpowiedniejszym słowem, bo wszystko zależało tylko i wyłącznie od obranej strategii postojów, a nie od bezpośredniej walki, ale skoro nie można wygrać wyścigu w bezpośredniej walce, trzeba się uciekać do innych sposobów, a to jest mocna strona Michaele Schumachera i zespołu Ferrari. Jest to już trzecie zwycięstwo Niemca w tym sezonie i w klasyfikacji generalnej ma już 21 punktów przewagi nad następnym kierowcą.

Zespół McLaren wreszcie uporał się z wytrzymałością swoich bolidów i obaj kierowcy dojechali do końca wyścigu. Mika Hakkinen co prawda liczył na zwycięstwo, jednak druga pozycja jest lepsza niż żadna, tym bardziej, że według Fina niewiele brakowało, a tak by się właśnie stało. Na konferencji prasowej Hakkinen powiedział, że w czasie wyścigu przytrafiły mu się dwa zdarzenia, przez które stracił szansę na zwycięstwo. Pierwszym zdarzeniem było uszkodzenie podwozia spowodowane zderzeniem z niezidentyfikowanym przedmiotem, co spowodowało częściową utratę aerodynamiki, natomiast drugie zdarzenie było związane z niewyjaśnionym zgaśnięciem silnika kilka okrążeń przed drugim postojem, ale na szczęście po kilku sekundach silnik zaczął ponownie pracować i tylko dzięki temu Hakkinen dojechał w ogóle do mety.

David Coulthard większą część wyścigu spędził wpatrzony w tył bolidu Rubensa Barrichello, jednak kiedy po drugim postoju znalazł się w końcu przed Brazylijczykiem, zaczął jechać około dwie sekundy szybciej na okrążeniu. Na tym przykładzie bardzo wyraźnie widać, na czym polega problem z dzisiejszymi wyścigami Formuły Jeden – jak powiedział sam Coulthard: "aby móc kogoś tutaj bezpiecznie wyprzedzić, trzeba od niego jechać jakieś pięć sekund szybciej na okrążeniu". Nie jest to bynajmniej tylko problem toru Imola, taka sytuacja będzie się jeszcze nie jeden raz powtarzać w tym sezonie.

Rubens Barrichello przez cały weekend miał problemy ze znalezieniem właściwego ustawienia bolidu i nie był w stanie wyciągnąć z niego maksimum możliwości, zwłaszcza w czasie wyścigu. Dodatkowo miał problemy z pasami i dlatego nie był w stanie jechać tak jak Schumacher lub którykolwiek kierowca z zespołu McLaren. Po wyścigu Brazylijczyk nie ukrywał, że czwarta pozycja jest dla niego rezultatem niezadowalającym.

Jacques Villeneuve drugi raz w tym sezonie ukończył wyścig na punktowanej pozycji potwierdzając tym samym, że dobra postawa w Grand Prix Australii była nieprzypadkowa. Ricardo Zonta podobnie jak podczas poprzedniego wyścigu miał pewne problemy z bolidem, ale pomimo to zdołał ukończyć wyścig na 12 pozycji.

Mika Salo zdobywając szóstą pozycję potwierdził, że zespół Sauber ma już za sobą problemy związane z tylnymi spojlerami i znów może walczyć o punkty, podobnie jak podczas Grand Prix Australii, ale tym razem używając w pełni zgodnych z przepisami bolidów. Pedro Diniz wyścig ukończył niewiele gorzej od Fina, bo na ósmej pozycji.

Kierowcy z zespołu Jaguar wreszcie zdołali ukończyć pierwszy wyścig. Eddie Irvine był nawet bliski zdobycia pierwszego punktu dla tej stajni, jednak z niewyjaśnionych przyczyn przepuścił w czasie wyścigu Mikę Salo i to spowodowało, że wyścig ukończył na siódmej pozycji. Johnny Herbert także ukończył wyścig, ale z powodu odległej pozycji startowej obrał strategię jednego postoju, a taka strategia okazała się w tym wyścigu mało skuteczna.

Niestety żaden z kierowców z zespołu Williams nie zdołał tym razem ukończyć wyścigu, ale przynajmniej tyle dobrze, że Ralf Schumacher do momentu wycofania się z wyścigu zajmował punktowaną pozycję. W przypadku Jensona Buttona trudno cokolwiek powiedzieć o jego postawie, jako że już na początku wyścigu silnik BMW zamontowany w jego bolidzie odmówił posłuszeństwa.

Oprócz Johnny'ego Herberta jeszcze dwóch kierowców zdecydowało się tylko na jeden postój, a byli to kierowcy z zespołu Benetton Supertec. Po wyścigu zarówno Alexander Wurz jak i Giancarlo Fisichella stwierdzili, że był to raczej zły wybór, ponieważ bolidy były bardzo trudne w prowadzeniu ze względu na dużą ilość paliwa. Jedynym pocieszeniem dla Wurza był fakt, że pierwszy raz zdołał w ogóle ukończyć wyścig o Grand Prix San Marino.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  GP Australii: najszybsze okrążenia w wyścigu
24.03.2024  GP Australii: wyniki wyścigu
24.03.2024  Carlos Sainz dominuje w Grand Prix Australii
23.03.2024  GP Australii: wyniki kwalifikacji
23.03.2024  Verstappen zdobywcą pole position do Grand Prix Australii
Tagi:
Grand Prix F1
Imola

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca