F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2003
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zmiany mające na celu obniżenie kosztów w Formule 1

Marek Roczniak, 16 stycznia 2003, wyświetlenia: 1079<< | lista | T- | T+ | >>
Wczoraj w hotelu Heathrow Hilton odbyło się spotkanie przedstawicieli FIA z szefami dziesięciu obecnych zespołów, podczas którego federacja przedstawiła zmiany, jakie zamierza wprowadzić w przepisach już od najbliższego sezonu (2003), celem obniżenia kosztów w Formule Jeden. Spotkanie to było wynikiem odrzucenia przez zespoły zaproponowanych w październiku zeszłego roku przez FIA zmian w ramach oszczędności. Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy upadły aż dwie stajnie (Prost i Arrows), a ponieważ pozostałe zespoły do tej pory nie przedstawiły alternatywnych rozwiązań, sprawą na poważnie postanowiła zająć się organizacja sprawująca pieczę nad Formułą Jeden. Zmiany dotyczące sezonu 2003 mają na celu:

  • wyeliminowanie dwukierunkowej telemetrii (umożliwiającej zdalne sterowanie niektórymi systemami w bolidzie bezpośrednio z boksów);
  • wyeliminowanie komunikacji radiowej pomiędzy kierowcą i boksami;
  • rezygnację z zapasowego bolidu (najprawdopodobniej nie dotyczy to wprowadzonej ostatnio dodatkowej sesji testowej w piątek, podczas której nie będą obowiązywać żadne ograniczenia);
  • zabronienie dostępu do bolidów od zakończenia finałowej sesji kwalifikacyjnej do na krótko przed rozpoczęciem wyścigu (zespoły nie będą mogły nad nimi pracować, poza wyjątkami pod ścisłym nadzorem);
  • wyeliminowanie kontroli trakcji, kontroli startu i w pełni automatycznych skrzyni biegów (w związku z ewentualną niemożnością wprowadzenia od razu tego punktu w życie możliwe jest odroczenie jego realizacji, ale najpóźniej do 2004 roku, jeśli będzie się to wiązało z wprowadzeniem ujednoliconych elektronicznych urządzeń kontrolnych);
  • zezwolenie zespołom na używanie wspólnych komponentów.
Przedstawiony plan przewiduje również stopniowe wprowadzanie dalszych zmian w kolejnych sezonach i tak od 2004 roku obowiązywać będą następujące przepisy:

  • wymagane będą standardowe hamulce;
  • wymagane będą standardowe tylne skrzydła;
  • wymagane będą komponenty o przedłużonej trwałości;
  • zaangażowani w wyścigi Formuły Jeden producenci samochodów będą musieli zapewnić dostarczenie silników dla wszystkich zespołów.
W 2005 roku nastąpi zaostrzenie niektórych z obowiązujących przepisów:

  • czas życia silnika zostanie rozszerzony z jednego do dwóch wyścigów;
  • wydłużony zostanie czas długowieczności komponentów;
  • wprowadzone zostaną nowe kary za zmianę silnika lub komponentu przed upływem dozwolonego terminu.
Od 2006 roku wymiana silnika w bolidzie będzie dopiero dozwolona co sześć wyścigów. Ponadto FIA w porozumieniu z zespołami będzie chciała wprowadzić nowy przepis do regulaminu technicznego, zabraniający użycia egzotycznych materiałów do produkcji wszystkich części bolidu, w tym również i silnika.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
23.03.2024  Perez ukarany za blokowanie Hulkenberga w Q1
Tagi:
FIA
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca