F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2003
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wirtualna prezentacja nowego bolidu zespołu Jaguar

Marek Roczniak, 21 stycznia 2003, wyświetlenia: 1896<< | lista | T- | T+ | >>
W odmienny do pozostałych zespołów sposób, bo za pośrednictwem tylko i wyłącznie internetu swój najnowszy bolid – R4 zaprezentowała dzisiaj brytyjska stajnia Jaguar. Nowy pojazd został skonstruowany w nieco bardziej konwencjonalny sposób, co ma oczywiście związek z tym, iż zeszłoroczny bolid (R3), różniący się znacznie od swoich poprzedników z początku był wyjątkowo nieudaną konstrukcją. Dopiero wprowadzone w trakcie sezonu poprawki zaowocowały lepszymi osiągnięciami i w ten sposób inżynierowie uzyskali solidną podstawę, na której mogli się oprzeć podczas opracowywania bolidu R4.

David Pitchforth, który nadzorował proces powstawania tego pojazdu powiedział, iż tym razem zostało zrobione wszystko, aby do sezonu 2003 przystąpić z niezawodnym i zarazem konkurencyjnym bolidem. Od strony silnika zaszły tymczasem większe zmiany, gdyż firma Cosworth Racing w nowej jednostce napędowej CR-5 postanowiła zwiększyć kąt rozstawienia cylindrów z 72 do 90 stopni. W ten sposób obniżony został środek ciężkości, chociaż wpływ na to miały również i inne rozwiązania, zastosowane podczas projektowania tego silnika. Dyrektor zarządzający w firmie Cosworth – Nick Hayes nie chciał oczywiście ujawnić głównych parametrów nowego silnika, ale jednocześnie przyznał, iż jest to osiągająca największe obroty jednostka napędowa zbudowana przez tę firmę. Tak jak w przypadku bolidu, także i silnik w trakcie trwania sezonu będzie stopniowo ulepszany.

Jaguar to kolejna po Toyocie stajnia, którą w przyszłym sezonie reprezentować będą nowi kierowcy. Na dodatek jednym z nich jest pochodzący również z Brazylii debiutant, choć w przeciwieństwie do Cristiano da Matty dysponujący już pewnym doświadczeniem w kierowaniu bolidami Formuły Jeden, gdyż do tej pory był kierowcą testowym w jednym z czołowych zespołów – Williams. Kierowcą tym jest 22-letni Antonio Pizzonia, którego największym osiągnięciem w dotychczasowej karierze było wywalczenie tytułu mistrza brytyjskiej Formuły 3 w 2000 roku.

Mark Webber tymczasem ma już za sobą pierwszy rok zmagań w Formule Jeden w barwach zespołu Minardi i to całkiem udany. Zapytany o przewidywania na sezon 2003 Australijczyk powiedział, iż w przede wszystkim liczy na częstszy zarobek punktowy, zwłaszcza w drugiej połowie sezonu.

Na miejsce usuniętego pod koniec listopada zeszłego roku szefa Premier Performance Division i zespołu Jaguar – Niki Laudy do tej pory nie został wyznaczony następca, jednak nad całością programu uczestnictwa w wyścigach Formuły Jeden czuwa wiceprezydent grupy Ford Motor Company – Richard Parry-Jones. Tymczasem brytyjska stajnia wzbogaciła się o dr Iana Pococka, który wraz z Malcolmem Oastlerem będzie prowadził dział inżynieryjny. Wcześniej Pocock zajmował podobne stanowisko w należącej również do Premier Performance Division firmie Pi Research.

Bolid Jaguar R4 pierwszą jazdę próbną zaliczył już w piątek, natomiast dzisiaj rozpoczęły się testy na hiszpańskim torze Catalunya. Dane techniczne tego bolidu znajdują się w dziale zespoły.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.07.2011  Jaguar planuje powrót do Le Mans z autem LMP1
06.02.2010  Ostatnie wieści dotyczące wyścigu 24 Godziny Le Mans
02.06.2008  Berger następcą Mosleya?
08.08.2006  Jaguar na sprzedaż?
15.11.2004  Jaguar Racing i Cosworth sprzedane
Tagi:
Jaguar
Prezentacje

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca