F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2003
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Spotkanie technicznej grupy Formuły Jeden

Marek Roczniak, 22 stycznia 2003, wyświetlenia: 1092<< | lista | T- | T+ | >>
Po dwóch kolejnych spotkaniach z zespołami Formuły Jeden, ale już z udziałem dyrektorów technicznych i specjalistów od elektroniki, FIA wydała dzisiaj oświadczenie, w którym informuje o ostatecznej wersji zmian, które zostaną wprowadzone w sezonie 2003 i później. Po dyskusji związanej z finansowymi aspektami zaproponowanych 15 stycznia zmian podjęto następujące decyzje:

  • telemetria z boksów do bolidu – wyeliminowana ze skutkiem natychmiastowym;
  • telemetria z bolidu do boksów – wyeliminowana od 2004 roku z jednoczesnym wprowadzeniem ujednoliconych urządzeń do rejestrowania danych (natychmiastowe wprowadzenie tego zakazu wiązałoby się z niepotrzebnym wzrostem kosztów);
  • komunikacja radiowa pomiędzy kierowcą i boksami będzie dozwolona, o ile (I) użyty system będzie służył wyłącznie do tego celu i nie będzie umożliwiał transmisji danych oraz (II) komunikacja będzie otwarta i dostęp do niej będzie miała FIA, a także realizatorzy transmisji telewizyjnych. Rozważana jest również możliwość wprowadzenia standardowego systemu nasłuchowego, dostępnego dla publiczności podczas wyścigów;
  • trzeci (zapasowy) bolid będzie mógł być użyty tylko i wyłącznie w przypadku nie nadających się do naprawy uszkodzeń jednego z podstawowych bolidów. Ponadto jeśli jeden z głównych bolidów zepsuje się tuż przed startem, użycie zapasowego bolidu będzie się wiązało ze startem z linii boksów;
  • pomiędzy zakończeniem finałowej sesji kwalifikacyjnej i rozpoczęciem wyścigu bolidy będą mogły być przechowywane w garażach zespołów, ale pod nadzorem. W przypadku konieczności dokonania napraw lub innych czynności nie przewidzianych w przepisach wymagane będzie specjalne upoważnienie;
  • kontrola trakcji (traction control) i automatyczne skrzynie biegów zabronione będą dopiero od połowy sezonu 2003, czyli od Grand Prix Wielkiej Brytanii;
  • kontrola startu (launch control) zostanie wyeliminowana w tym samym czasie, o ile zespoły będą mogły manualnie sterować obecnymi sprzęgłami;
  • brak kontroli trakcji, kontroli startu i w pełni automatycznych skrzyni biegów będzie sprawdzany przy pomocy nowej technologii oraz dodatkowych czujników FIA. Ponadto możliwa będzie inspekcja oprogramowania jako dodatkowe zabezpieczenie. Z tego względu nie będzie konieczne wprowadzenie ujednoliconych elektronicznych urządzeń kontrolnych od 2004 roku.

Pozostałe zmiany uzgodnione 15 stycznia pozostają bez zmian.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
23.03.2024  Perez ukarany za blokowanie Hulkenberga w Q1
21.03.2024  Susie Wolff wytoczyła pozew przeciw FIA
Tagi:
FIA
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca