|
|
|
|
|
|
Spotkanie technicznej grupy Formuły Jeden |
|
•Marek Roczniak, 22 stycznia 2003, wyświetlenia: 1092 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Po dwóch kolejnych spotkaniach z zespołami Formuły Jeden, ale już z udziałem dyrektorów technicznych i specjalistów od elektroniki, FIA wydała dzisiaj oświadczenie, w którym informuje o ostatecznej wersji zmian, które zostaną wprowadzone w sezonie 2003 i później. Po dyskusji związanej z finansowymi aspektami zaproponowanych 15 stycznia zmian podjęto następujące decyzje:
- telemetria z boksów do bolidu – wyeliminowana ze skutkiem natychmiastowym;
- telemetria z bolidu do boksów – wyeliminowana od 2004 roku z jednoczesnym wprowadzeniem ujednoliconych urządzeń do rejestrowania danych (natychmiastowe wprowadzenie tego zakazu wiązałoby się z niepotrzebnym wzrostem kosztów);
- komunikacja radiowa pomiędzy kierowcą i boksami będzie dozwolona, o ile (I) użyty system będzie służył wyłącznie do tego celu i nie będzie umożliwiał transmisji danych oraz (II) komunikacja będzie otwarta i dostęp do niej będzie miała FIA, a także realizatorzy transmisji telewizyjnych. Rozważana jest również możliwość wprowadzenia standardowego systemu nasłuchowego, dostępnego dla publiczności podczas wyścigów;
- trzeci (zapasowy) bolid będzie mógł być użyty tylko i wyłącznie w przypadku nie nadających się do naprawy uszkodzeń jednego z podstawowych bolidów. Ponadto jeśli jeden z głównych bolidów zepsuje się tuż przed startem, użycie zapasowego bolidu będzie się wiązało ze startem z linii boksów;
- pomiędzy zakończeniem finałowej sesji kwalifikacyjnej i rozpoczęciem wyścigu bolidy będą mogły być przechowywane w garażach zespołów, ale pod nadzorem. W przypadku konieczności dokonania napraw lub innych czynności nie przewidzianych w przepisach wymagane będzie specjalne upoważnienie;
- kontrola trakcji (traction control) i automatyczne skrzynie biegów zabronione będą dopiero od połowy sezonu 2003, czyli od Grand Prix Wielkiej Brytanii;
- kontrola startu (launch control) zostanie wyeliminowana w tym samym czasie, o ile zespoły będą mogły manualnie sterować obecnymi sprzęgłami;
- brak kontroli trakcji, kontroli startu i w pełni automatycznych skrzyni biegów będzie sprawdzany przy pomocy nowej technologii oraz dodatkowych czujników FIA. Ponadto możliwa będzie inspekcja oprogramowania jako dodatkowe zabezpieczenie. Z tego względu nie będzie konieczne wprowadzenie ujednoliconych elektronicznych urządzeń kontrolnych od 2004 roku.
Pozostałe zmiany uzgodnione 15 stycznia pozostają bez zmian.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|