F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Gasly: idziemy we właściwym kierunku

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Więcej wiadomości

  Archiwum 2003
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wznowienie procesu w sprawie śmierci Ayrtona Senny

Marek Roczniak, 29 stycznia 2003, wyświetlenia: 1220<< | lista | T- | T+ | >>
Włoski Sąd Najwyższy odrzucił apelację z 1999 roku, która na podstawie artykułu 530 włoskiego kodeksu karnego oczyściła z winy za spowodowanie śmiertelnego wypadku Ayrtona Senny podczas wyścigu na torze Imola w 1994 roku osoby odpowiedzialne za konstrukcję bolidu Williams FW16 – dyrektora technicznego Patricka Heada i głównego projektanta Adriana Newey'a. Artykuł ten stwierdza, iż w przypadku pełnego uniewinnienia podczas pierwszego procesu i z braku nowych dowodów podczas procesu apelacyjnego oskarżenie musi zostać wycofane. Włoski Sąd Najwyższy stwierdził jednak, że były nowe dowody, tylko oskarżenie nie było ich w stanie przedstawić. Chodzi tutaj przede wszystkim o wydobycie danych z czarnej skrzynki, która według inżynierów z zespołu Williams i ówczesnego dostarczyciela silników dla brytyjskiej stajni – Renault w trakcie wypadku została zbyt uszkodzona, uniemożliwiając tym samym odzyskanie zapisanych w niej informacji. Tymczasem według urzędnika z Imoli czarna skrzynka nie wyglądała na uszkodzoną. Istnieje również domniemany fragment zapisu z transmisji telewizyjnej, który rzekomo celowo nie został przekazany oskarżeniu. Realizatorzy transmisji z Grand Prix San Marino w 1994 roku twierdzą, iż tuż przed wypadkiem wyłączono przez czysty przypadek przekaz z kamery na bolidzie Brazylijczyka i że fragment ten po prostu nie istnieje. Przeanalizowanie jakichkolwiek dowodów będzie jednak teraz bardzo trudne, gdyż bolid prowadzony wówczas przez Sennę został już zwrócony zespołowi Williams, który następnie zniszczył go.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.06.2023  Marko: Tylko Verstappen zasługuje na porównania z Senną
15.02.2022  Williams wyjaśnia decyzję o usunięciu naklejek Senny z bolidów
10.08.2021  Verstappen: Walka z Lewisem to nie jest poziom rywalizacji Senna-Prost
01.05.2020  Jakobi: Senna miał gotowy kontrakt z Williamsem na sezon 1992
17.11.2019  Irvine: Hamilton jest lepszym kierowcą od Schumachera i Senny
Tagi:
Senna A.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca