| | | | | P. | Kierowca | Konstruktor | Bolid | Op. | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
Czasy uzyskane w Walencji | |
1. | David Coulthard | McLaren Mercedes | MP4-17B | | 1:10,983 | | 48 |
2. | Heinz-Harald Frentzen | Sauber Petronas | C22 | | 1:11,093 | +0,110 | 43 |
3. | Alex Wurz | McLaren Mercedes | MP4-17B | | 1:11,118 | +0,135 | 66 |
4. | Rubens Barrichello | Ferrari | F2002 | | 1:11,293 | +0,310 | 96 |
5. | Nick Heidfeld | Sauber Petronas | C22 | | 1:11,410 | +0,427 | 50 |
6. | Michael Schumacher | Ferrari | F2002 | | 1:11,528 | +0,545 | 62 |
7. | Giancarlo Fisichella | Jordan Ford | EJ13 | | 1:11,704 | +0,721 | 62 |
8. | Olivier Panis | Toyota | TF103 | | 1:11,913 | +0,930 | 63 |
9. | Luca Badoer | Ferrari | F2002 | | 1:12,112 | +1,129 | 40 |
10. | Jacques Villeneuve | B.A.R Honda | 005 | | 1:12,112 | +1,129 | 71 |
11. | Antonio Pizzonia | Jaguar Cosworth | R4 | | 1:12,314 | +1,331 | 62 |
12. | Cristiano da Matta | Toyota | TF103 | | 1:12,408 | +1,425 | 77 |
13. | Jenson Button | B.A.R Honda | 005 | | 1:12,409 | +1,426 | 62 |
14. | Jos Verstappen | Minardi Cosworth | PS01 | A* | 1:15,182 | +4,199 | 47 |
| |
* Zespół Minardi korzystał z gładkich opon Avon (Formuła 3000) |
|
|
Trzeci dzień testów w Walencji został ponownie zdominowany przez kierowcę z zespołu
McLaren, jednak tym razem to nie Alex Wurz, a David Coulthard uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia. Tuż za Szkotem dosyć niespodziewanie uplasował się Heinz-Harald Frentzen, tracąc do kierowcy z zespołu McLaren zaledwie 0.11 sekundy. Drugi kierowca z zespołu
Sauber – Nick Heidfeld także spisywał się wczoraj całkiem nieźle i ostatecznie uzyskał piąty czas, a przed nim znaleźli się Wurz oraz najszybszy tego dnia (czwartek) kierowca
Ferrari – Rubens Barrichello. Pozostali kierowcy reprezentujący włoską stajnię – Michael Schumacher oraz Luca Badoer sklasyfikowani zostali odpowiednio na szóstej i dziewiątej pozycji. Giancarlo Fisichella był tym razem siódmy, jednak Włochowi ponownie udało się uplasować nad kierowcami z zespołów
B.A.R i
Jaguar, będących bezpośrednimi rywalami stajni
Jordan. Warto również podkreślić, iż wszystkie trzy zespoły dysponowały swoimi najnowszymi bolidami. Kierowcy
Toyoty – Olivier Panis i Cristiano da Matta w stosunku do poprzedniego dnia testów (środa) tym razem znaleźli się na niższych o jeden pozycjach – siódmej i dwunastej. Pierwszą dziesiątkę ponownie zamknął kierowca z zespołu B.A.R, jednak nie był nim Jenson Button (trzynasta pozycja), a Jacques Villeneuve. W zespole Jaguar Marka Webbera zastąpił Antonio Pizzonia, plasując się za kierownicą bolidu R4 na jedenastej pozycji. W przypadku zespołu
Minardi, który ponownie musiał korzystać z opon przystosowanych do bolidów Formuły 3000, także nastąpiła zamiana kierowców – Justina Wilsona zastąpił Jos Verstappen. Dla Holendra był to pierwszy kontakt z bolidem Formuły Jeden od zakończenia sezonu 2001 i chociaż uzyskał on najgorszy czas dnia, to jednak należy zwrócić uwagę na fakt, iż miał do dyspozycji bolid PS01 z 2001 roku i to w dodatku na oponach dostosowanych do zupełnie innej serii wyścigowej. Tym niemniej Verstappen do Coultharda stracił niewiele ponad cztery sekundy, co w tych okolicznościach jest i tak sporym osiągnięciem.