F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2003
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespół Ferrari zaprezentował następcę zwycięskiego bolidu F2002

Marek Roczniak, 7 lutego 2003, wyświetlenia: 1818<< | lista | T- | T+ | >>
Dziś rano w Maranello zespół Ferrari zaprezentował swój najnowszy bolid, który w zamierzeniach twórców ma zapewnić włoskiej stajni obronę tytułów mistrzowskich zarówno w kategorii kierowców, jak i konstruktorów w zbliżającym się wielkimi krokami sezonie 2003. Nowe Ferrari oznaczone jest dosyć tajemniczym symbolem F2003-GA. Jest to połączenie stosowanego od 2001 roku przez włoską stajnię oznaczenia bolidów z inicjałami niedawno zmarłego Giovanniego Agnelliego. Mający przydomek "Awocato" Włoch był wnukiem założyciela koncernu Fiat, którego od 1966 roku przez kolejne 30 lat był prezesem. Agnelli przyczynił się do rozwoju będącej w posiadaniu Fiata od 1968 roku marki Ferrari, w tym również i do zespołu Formuły Jeden, z którym nawet po przejściu na emeryturę był nadal bardzo związany. Dodając inicjały GA do nazwy najnowszego bolidu włoska stajnia złożyła w ten sposób hołd osobie, której bardzo wiele zawdzięcza.

Podwozie bolidu F2003-GA zostało zaprojektowane pod kątem zmniejszenia wagi. Karoseria, radiatory, układ wydechowy i tył zostały na nowo opracowane, co zaowocowało zwiększeniem wydajności pod względem aerodynamicznym. Mechanicznie operowany układ wspomagania kierownicy to także nowa konstrukcja. Przednie i tylne zawieszenie zostało poprawione, aby zwiększyć wydajność opon Bridgestone i jednocześnie poprawić aerodynamikę całego bolidu. Zmniejszenie wagi i rozmiaru silnika oraz układu przeniesienia napędu zostało osiągnięte poprzez wykorzystanie nowych materiałów. Nowa jednostka napędowa Ferrari 052 tak jak i poprzedni model jest nadal podłużnie zamontowana, a do poprawy jej osiągów ponownie przyczynił się Shell, opracowując coraz lepsze paliwo oraz oleje i smary. Według wielu znawców dużym plusem zeszłorocznego bolidu F2002 była rewolucyjna skrzynia biegów. Do F2003-GA opracowana została jednak zupełnie nowa przekładnia, przy czym główny nacisk położono na zmniejszenie wagi i rozmiaru, natomiast zasada działania pozostała ta sama. Układ wydechowy jest tymczasem taki sam jak w F2002. Ogólnie rzecz biorąc nowy bolid ma lepiej rozłożony ciężar i chociaż nie jest to już tak rewolucyjna konstrukcja, to jednak jest to ulepszona wersja pojazdu, który całkowicie zdominował poprzedni sezon.

Nie tylko sam bolid spowodował, iż w zeszłym sezonie zespół Ferrari osiągnął tak miażdżącą przewagę nad konkurencją. Przyczynił się do tego również Michael Schumacher, który jest jedynym obok legendarnego Juana Manuela Fangio kierowcą z pięcioma tytułami mistrzowskimi na swoim koncie. Mimo tych sukcesów Niemiec nie stracił jeszcze motywacji i podczas prezentacji obiecał fanom włoskiej stajni nie mniejszą determinację podczas walki o kolejny tytuł mistrzowski w sezonie 2003.

Rubens Barrichello tymczasem nie mógł wręcz oderwać wzroku od nowego bolidu, który według niego jest po prostu piękny. Brazylijczyk, który w zeszłym sezonie po raz pierwszy w karierze uplasował się na drugiej pozycji w klasyfikacji generalnej kierowców jest przekonany, iż z nowym bolidem ponownie uda zdobyć się mistrzostwo. Nie należy również zapominać o kierowcach testowych Ferrari, którzy także przyczyniają się do uzyskiwania coraz lepszych rezultatów. W tym roku drugim obok Luki Badoera kierowcą testowym będzie były kierowca zespołu Sauber – Felipe Massa, który dosłownie wczoraj zastąpił na tym stanowisku innego Brazylijczyka – Luciana Burtiego.

Wkrótce rozpoczną się testy bolidu F2003-GA na prywatnym torze testowym Ferrari Fiorano, jednak bolid ten zadebiutuje najprawdopodobniej dopiero w pierwszym europejskim wyścigu sezonu 2003. Dane techniczne nowego bolidu znajdują się w dziale zespoły.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.03.2024  Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024
24.03.2024  Sainz: Ten sezon jest dla mnie jak jazda kolejką górską
23.03.2024  Leclerc niezadowolony z wyniku w kwalifikacjach
23.03.2024  Verstappen nie spodziewał się zdobycia pole position
20.03.2024  Simone Resta dołączył do Mercedesa
Tagi:
Ferrari
Prezentacje

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca