F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2000
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Szczegółowy opis przebiegu wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii

Marek Roczniak, 24 kwietnia 2000, wyświetlenia: 5807<< | lista | T- | T+ | >>
Pierwszy raz w tym sezonie wszystkich 22 kierowców wystartowało do wyścigu bez większych problemów. Rubens Barrichello i Heinz-Harald Frentzen wykonali bezbłędne starty i bezpiecznie podążali na pierwszej i drugiej pozycji kolejno. Z dwójki McLarenów David Coulthard okazał się minimalnie szybszy na starcie i awansował na trzecią pozycję, pozostawiając za sobą Mikę Hakkinena. Michael Schumacher sam start miał bardzo dobry, jednak chcąc uczynić go jeszcze lepszym, spróbował wyprzedzić Hakkinena zjeżdżając prawymi kołami na trawę. Zapomniał jednak o tym, że trawa po deszczach, jakie ostatnio nawiedzały tor Silverstone była nadal bardzo mokra i omal nie stracił kontroli nad swoim bolidem. Kiedy ją w końcu odzyskał, obok niego znajdował się już Jenson Button i Schumacher spadł na szóstą pozycję. Następnie startujący z 10 pozycji Jacques Villeneuve ni stąd ni zowąd znalazł się po prawej stronie Niemca i także go wyprzedził. Schumacher nie chciał się poddać bez walki i tuż przed zakrętem Stowe (na którym wiadomo co przytrafiło mu się w poprzednim sezonie) próbował odzyskać szóstą pozycję, jednak Kanadyjczyk w ostatnim momencie zamknął drzwi i Niemiec musiał odpuścić. Nie był to jeszcze koniec problemów Michaela, gdyż w tym momencie dopadł go jego młodszy brat – Ralf i przed następnym zakrętem odebrał mu siódmą pozycję. Do końca pierwszego okrążenia toczyli jeszcze ze sobą walkę, jednak nie przyniosła już ona zmiany w kolejności obu kierowców.

Na drugim okrążeniu Ralf Schumacher bez najmniejszego problemu wyprzedził Villeneuve'a i powoli zaczął doganiać Buttona. W tym momencie Michael Schumacher ponownie nawiązał walkę z Kanadyjczykiem, który był wyraźnie wolniejszy od pierwszych sześciu kierowców, a także od samego Schumachera, jednak po kilku nieudanych próbach wyprzedzania Niemiec dał w końcu za wygraną i przestał go atakować.

Po dwóch okrążeniach Ralf Schumacher był już tuż za Buttonem i w ten sposób cała pierwsza szóstka kierowców jechała w bardzo niewielkich odstępach czasowych. Drugą grupę kierowców jadących blisko siebie stanowili: Villeneuve, Michael Schumacher i Jos Verstappen, jadąc blisko dwie sekundy wolniej na okrążeniu w stosunku do pierwszej grupy. Pozostali kierowcy począwszy od znajdującego się na 10 pozycji Jarna Trullego jechali już w nieco większych odstępach czasowych.

Na 14 okrążeniu do boksów jako pierwszy zjechał Alexander Wurz. Postój Austriaka trwał tylko osiem sekund i z pewnością nie był jedynym postojem zaplanowanym na ten wyścig, jako że do końca pozostało jeszcze 46 okrążeń. Na tym samym okrążeniu postój odbył również Mika Salo. Po 16 okrążeniach strata Michaela Schumachera do prowadzącego Barrichello wynosiła 19 sekund. Na 20 okrążeniu jadący blisko Michaela Schumachera na dziewiątej pozycji Verstappen znacznie zwolnił tempo jazdy i po niedługim czasie zjechał do boksów, skąd już nie powrócił – uszkodzeniu uległa skrzynia biegów.

Na 24 okrążeniu postoje odbyli pierwsi kierowcy z czołówki – Frentzen i Ralf Schumacher. Na tor powrócili za Michaelem Schumacherem, na siódmej i ósmej pozycji kolejno. Na następnym okrążeniu także i Button odbył swój postój, jednak na tor powrócił dopiero za Ralfem Schumacherem, tracąc w ten sposób jedną pozycję w stosunku do sytuacji sprzed postojów. Na 27 okrążeniu z wyścigu odpadł drugi bolid z zespołu Arrows, prowadzony przez Pedra de la Rosę. Podobnie jak w przypadku Verstappena przyczyną wycofania się z wyścigu była awaria skrzyni biegów.

Na 28 okrążeniu do boksów zjechał Ricardo Zonta, który chwilę wcześniej ustanowił najszybszy czas okrążenia. Wytłumaczeniem tego niecodziennego zjawiska może być fakt, że prowadzący Barrichello jechał niezbyt szybko i przez to nie pozwalał jadącym za nim McLarenom na jechanie pełną prędkością, natomiast Zonta miał najprawdopodobniej wolną drogę przed sobą i dodatkowo miał już bardzo mało paliwa. Postój Zonty trwał ponad dziesięć sekund i zważywszy na to, że była to prawie połowa wyścigu, był to najprawdopodobniej jedyny postój Brazylijczyka w tym wyścigu.

Na 31 okrążeniu Coulthard niespodziewanie wyprzedził Barrichello, a stało się to tuż przed wirażem Stowe. Pod koniec tego samego okrążenia do boksów zjechał po raz pierwszy i prawdopodobnie ostatni Hakkinen. Postój Fina trwał ponad 11 sekund, a na tor powrócił tuż za Buttonem, na ósmej pozycji. Na następnym okrążeniu także i Coulthard odbył swój postój, który trwał o sekundę mniej od postoju Hakkinena i Szkot na tor powrócił za Frentzenem, na czwartej pozycji. Razem z Coulthardem postój odbył również Villeneuve.

Barrichello powrócił w tym momencie na prowadzenie, jednak trzy okrążenia później wpadł niespodziewanie w poślizg na jednym z ostatnich zakrętów i wykonał obrót o 180 stopni. Nie udało mu się zawrócić o kolejne 180 stopni i następny zakręt musiał ściąć wjeżdżając na trawę, gdzie stały ogromne kałuże wody. Kiedy już "przepłynął" i znalazł się ponownie na torze, zjechał prosto do boksów. Mechanicy w popłochu wypadli z garażu i ledwie zdążyli przygotować się do postoju, jednak to wszystko było na nic, gdyż po nalaniu paliwa okazało się, że w bolidzie wysiadła hydraulika i to był koniec wyścigu dla Barrichello. W tym momencie na prowadzeniu znalazł się tymczasowo Michael Schumacher.

Na 37 okrążeniu Ricardo Zonta wpadł w poślizg na wirażu Stowe i zatrzymał się na żwirowisku, skąd nie udało mu się już wyjechać. Na tym samym okrążeniu do boksów zjechał Trulli, a na kolejnym okrążeniu ostatni kierowca, nie mający na swoim koncie jeszcze żadnego postoju – Michael Schumacher. Niemiec na tor powrócił na szóstej pozycji, mając 12 sekund straty do znajdującego się na piątej pozycji Hakkinena, a na prowadzeniu znalazł się Frentzen.

Na 39 okrążeniu rozpoczęła się druga runda postojów dla kierowców, których strategia przewidywała dwa postoje, a zapoczątkował ją Giancarlo Fisichella. Dwa okrążenia później w boksach zjawił się Frentzen, a kilka okrążeń później postoje odbyli również obaj kierowcy ze stajni Williams. Po tych postojach Frentzen awansował na czwartą pozycję, a za nim znaleźli się Ralf Schumacher i Button, natomiast liderem wyścigu stał się ponownie Coulthard.

Kłopoty Frentzena rozpoczęły się na 51 okrążeniu, które to okrążenie pokonał blisko siedem sekund wolniej niż zwykle. Z dalszej jazdy Niemiec zrezygnował w końcu na sześć okrążeń przed końcem wyścigu – uszkodzeniu uległa skrzynia biegów. W międzyczasie wyścig opuścił kolejny niemiecki kierowca, Nick Heidfeld. Cztery okrążenia przed końcem wyścigu jadący na siódmej pozycji Trulli przypuścił niespodziewany atak na szóstą pozycję, okupowaną przez Villeneuve'a. Atak był skuteczny, jednak wyglądało na to, że Kanadyjczyk ma jakieś problemy ze swoim bolidem, bo pod koniec tego okrążenia zjechał do boksów. Mechanicy wymienili w jego bolidzie kierownicę, jednak to nie pomogło i Villeneuve już nie powrócił do wyścigu. Na torze pozostało 15 kierowców i tylu też ukończyło wyścig o Grand Prix Wielkiej Brytanii.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.04.2024  Ricciardo: czternaste pole nie jest złe
19.04.2024  Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu
19.04.2024  GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu
19.04.2024  Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu
19.04.2024  Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach
Tagi:
Grand Prix F1
Silverstone

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca