F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2003
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Podsumowanie kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Australii

Marek Roczniak, 8 marca 2003, wyświetlenia: 4120<< | lista | T- | T+ | >>
Pomimo zupełnie nowego sposobu przeprowadzania kwalifikacji do wyścigów Formuły Jeden, obowiązującego od tego sezonu zespół Ferrari nadal okazał się być niepokonany. Korzystający ze zmodyfikowanych zeszłorocznych bolidów F2002 kierowcy z włoskiej stajni – Michael Schumacher oraz Rubens Barrichello bez najmniejszych problemów wywalczyli czołowe pozycje startowe do Grand Prix Australii, mając sporą przewagę nad kolejnym kierowcą, którym okazał się być Juan Pablo Montoya. Kolumbijczyk na tor wyjechał jako dziesiąty kierowca i uzyskany przez niego czas pozwolił mu cieszyć się z prowizorycznego pole position niemal do samego końca sesji kwalifikacyjnej, kiedy to na torze pojawiły się czerwone bolidy Ferrari. Ostatecznie kierowca z zespołu Williams miał blisko sekundę straty do starszego z braci Schumacherów, jednak biorąc pod uwagę nienajlepszy występ podczas piątkowej sesji kwalifikacyjnej (10 pozycja) był i tak zadowolony z uzyskanego rezultatu. Wracając jeszcze do Michaela Schumachera, to warto wspomnieć również o tym, iż Niemiec postanowił skorzystać z ustawień bolidu wypracowanych przez zespołowego partnera, które jak widać były znacznie lepsze.

O ile kolejność trzech pierwszych kierowców podczas dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej nie była zaskoczeniem, o tyle pozostałe miejsca w pierwszej szóstce zapełnili kierowcy, których jeszcze w ubiegłym sezonie nikt by się raczej nie spodziewał. Ma to oczywiście związek z tym, iż w tym roku kierowcy do sesji kwalifikacyjnej przystępują z taką samą ilością paliwa w baku, z jaką zamierzają rozpocząć wyścig. W praktyce oznacza to, iż kierowcy z nieco słabszych zespołów decydując się na rozpoczęcie wyścigu z mniejszą od pozostałych kierowców ilością paliwa, zyskali szansą na wywalczenie wyższych pozycji startowych. Czy strategia ta okaże się słuszna, przekonamy się w jutrzejszym wyścigu. Tym niemniej należy pochwalić udany występ kierowców z zespołów Sauber, Toyota i B.A.R – Heinza-Haralda Frentzena, Oliviera Panisa oraz Jacquesa Villeneuve'a, gdyż pomimo presji wynikającej z dysponowania tylko jednym okrążeniem pomiarowym zdołali wywalczyć bardzo dobre pozycje startowe. Ponadto partnerzy zespołowi wymienionych wyżej kierowców z wyjątkiem Panisa – Nick Heidfeld oraz Jenson Button także zakwalifikowali się dosyć wysoko, bo na siódmej i ósmej pozycji, a to oznacza, iż zespoły Sauber i B.A.R będą mogły poprzez dobór odpowiedniej strategii w wyścigu przynajmniej jednemu ze swoich kierowców zapewnić szansę na większy zarobek punktowy. Będzie to oczywiście trudne, jeśli kierowcy ci będą musieli bardzo wcześnie zjechać na pierwsze postoje do boksów w trakcie wyścigu, ale w chwili obecnej są to tylko czyste spekulacje.

Ze względu na wyjątkowo nieudany występ w piątkowych kwalifikacjach (dopiero 16 czas ze względu na błąd popełniony na pierwszym zakręcie) Ralf Schumacher do drugiej i zarazem decydującej sesji kwalifikacyjnej przystąpił jako piąty kierowca. Pomimo niezbyt optymalnych warunków, panujących wówczas na torze Niemiec zdołał jednak przynajmniej częściowo odrobić straty i ostatecznie wywalczył dziewiątą pozycję startową. Tymczasem pomimo obiecujących rezultatów uzyskiwanych zarówno podczas wczorajszego dnia, jak i dzisiejszych porannych treningów tylko jeden kierowca Renault zdołał załapać się do pierwszej dziesiątki, a jest nim powracający po ponad rocznej przerwie do aktywnego uczestnictwa w wyścigach Fernando Alonso. Hiszpan podobnie jak podczas wczorajszej sesji kwalifikacyjnej ponownie pokonał bardziej doświadczonego partnera z francuskiej stajni – Jarna Trullego, który do pierwszego wyścigu sezonu 2003 wystartuje z 12 pozycji. Pomiędzy kierowcami Renault na 11 pozycji zakwalifikował się David Coulthard. Dla zespołu McLaren była to jeszcze bardziej nie udana sesja kwalifikacyjna, gdyż partner Szkota – Kimi Raikkonen, który dzięki znakomitej postawie podczas piątkowych kwalifikacji swoje okrążenie pomiarowe rozpoczął jako przedostatni kierowca, popełnił dosyć poważny błąd na jednej z szybszych sekcji toru Albert Park i przez to uzyskał dopiero 15 czas. Gdyby nie to, Fin miałby spore szanse na wywalczenie trzeciej pozycji startowej.

Kierowcy z zespołów Jordan i Jaguar uzyskali zbliżone rezultaty, kwalifikując się parami na 13 i 14 oraz na 17 i 18 pozycji. Jak łatwo się domyślić, na niższych pozycjach znaleźli się tegoroczni debiutanci – Ralph Firman oraz Antonio Pizzonia, dla których jest to dopiero pierwsza wizyta na torze w Melbourne. Nowy 1-okrążeniowy format kwalifikacji z pewnością nie ułatwił zadania posiadającym niewielkie doświadczenie kierowcom, którzy mieli ponad cztery sekundy straty do Michaela Schumachera. Troszkę lepiej wypadł trzeci z tegorocznych debiutantów – Cristiano da Matta. Mistrz serii CART z ubiegłego roku był również znacznie wolniejszy od zespołowego partnera – Panisa, który kwalifikując się na piątej pozycji zapewnił Toyocie najwyższą pozycję startową. Brazylijczyk tłumaczył swój niezbyt udany występ odmienną w stosunku do byłego kierowcy z zespołu B.A.R strategią, co najprawdopodobniej oznacza, iż miał po prostu więcej paliwa w baku.

Na ostatnich pozycjach do Grand Prix Australii zakwalifikowali się kierowcy z zespołu Minardi – Jos Verstappen i Justin Wilson, choć może określenie "zakwalifikowali się" w tym przypadku jest trochę nieadekwatne. Wszystko za sprawą tego, iż kierowcy ci nie ukończyli swoich okrążeń pomiarowych, decydując się na przedwczesny powrót do boksów. Korzyści wynikające z tej dosyć nietypowej i zarazem kontrowersyjnej strategii są takie, iż bolidy Minardi nie zostały zabrane do parc ferme po zakończeniu kwalifikacji i do rozpoczęcia wyścigu włoska stajnia będzie mogła przy nich bez żadnych ograniczeń pracować. Wadą jest oczywiście konieczność rozpoczęcia wyścigu z ostatnich pozycji, jednak jak twierdzi szef zespołu – Paul Stoddart, zarówno Verstappen, jak i Wilson mieli niewielką szansę na wywalczenie wyższych pozycji startowych.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Albert Park

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca