F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

Więcej wiadomości

  Archiwum 2003
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA nie zamierza rezygnować z systemu HANS

Marek Roczniak, 26 marca 2003, wyświetlenia: 908<< | lista | T- | T+ | >>
Wczoraj Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) wystosowała ultimatum do wszystkich zespołów uczestniczących w wyścigach Formuły Jeden, dotyczące systemu ochrony głowy i szyi kierowców (HANS). Przypomnijmy, że w Australii Rubens Barrichello twierdził, iż system ten przyczynił się do jego wypadku, powodując zbyt dużą niewygodę, a ponadto doprowadził do postania niewielkiej przepukliny i na tej podstawie Brazylijczyk został zwolniony z obowiązku korzystania z tego systemu w ostatnim wyścigu. Z kolei w Malezji obluzowanie się tego systemu doprowadziło do krótkotrwałego zaburzenia pracy układu nerwowego u Justina Wilsona, gdyż kierowca ten przez zbyt długi czas wystawiony był na silny ból.

W ultimatum czytamy, iż system ten w znaczącym stopniu zmniejsza ryzyko odniesienia przez kierowców obrażeń w poważnych wypadkach. O propozycji wprowadzenia tego systemu do Formuły Jeden zespoły wiedziały od dawna. Oficjalnie system Head and Neck Support (HANS) został przedstawiony w kwietniu 2001 roku przez prezydenta FIA – Maxa Mosleya i profesora Hubberta z koncernu DaimlerChlysler, który przyczynił się do opracowania tego właśnie systemu. W przypadku niewłaściwego dostosowania do konkretnego kierowcy system ten może powodować zmniejszenie komfortu jazdy. Ponadto podnosi on nieznacznie środek ciężkości bolidu i zezwolenie tylko niektórym kierowcom na nie korzystanie z niego byłoby nie fair w stosunku do innych kierowców.

Jednocześnie korzyści wynikające z systemu HANS są na tyle duże, iż podjęcie decyzji o rezygnacji z niego byłoby nieodpowiedzialnym działaniem. W związku z tym od tej pory żaden kierowca nie będzie zwolniony z obowiązku korzystania z tego systemu. Jeśli którykolwiek kierowca z medycznych lub innych powodów nie będzie w stanie nosić go, to będzie musiał być zastąpiony przez innego kierowcę, tak jak miałoby to miejsce w przypadku niemożności noszenia kasku, czy korzystania z pasów bezpieczeństwa. FIA przypomina, iż system ten może być modyfikowany w celu dostosowania go do bolidów i kierowców, o ile zmiany zostaną zaaprobowane przez Komisję Bezpieczeństwa FIA.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
23.03.2024  Perez ukarany za blokowanie Hulkenberga w Q1
Tagi:
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca