F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2000
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Podsumowanie wyścigu o Grand Prix Monako

Marek Roczniak, 4 czerwca 2000, wyświetlenia: 14819<< | lista | T- | T+ | >>
David Coulthard pierwszy raz w swojej dotychczasowej karierze wygrał Grand Prix Monako – najbardziej prestiżowy wyścig Formuły Jeden. Jest to drugie zwycięstwo Szkota w tym sezonie i jak sam to określił, zwycięstwo w jednym z czterech najważniejszych dla niego wyścigów. Pozostałe, które zaliczają się do tego grona i w których udało mu się już zwyciężyć to: Grand Prix Belgii na torze Spa-Francorchamps, ponieważ jest to jego ulubiony tor; Grand Prix Wielkiej Brytanii – domowy wyścig oraz Grand Prix Włoch ze względu na niepowtarzalną włoską publiczność. Dzięki zwycięstwu w Monaco Coulthard awansował na drugą pozycję w klasyfikacji generalnej. Michael Schumacher wycofał się z wyścigu po awarii zawieszenia, a mimo to nadal zajmuje czołową pozycję w klasyfikacji generalnej z dwunastoma punktami przewagi nad Szkotem.

Rubens Barrichello po raz drugi finiszował na drugiej pozycji w Grand Prix Monaco. Poprzednią drugą pozycję wywalczył w 1997 roku za kierownicą bardzo słabego wtedy bolidu Stewart i było to nie lada osiągnięcie. Tym razem drugą pozycję Brazylijczyk zawdzięcza głównie błędom Heinza-Haralda Frentzena i Ralfa Schumachera, które to błędy wyeliminowały ich z wyścigu.

Giancarlo Fisichella ukończył wyścig na trzeciej pozycji. Jest to druga wizyta Włocha na podium w tym sezonie. Cztery punkty zarobione w tym wyścigu pozwoliły Fisichelli awansować na piątą pozycję w klasyfikacji generalnej. Drugi kierowca z zespołu Benetton, Alexander Wurz drugi raz z rzędu nie ukończył wyścigu po błędzie na wirażu Sainte Devote, na którym zresztą "przejechało" się jeszcze kilku innych kierowców.

Eddie Irvine wreszcie zarobił pierwsze punkty dla zespołu Jaguar. Irlandczyk kilka razy w tym sezonie miał szansę za zdobycie punktów i ukończenie wyścigu w pierwszej szóstce było tylko kwestią czasu. Johnny Herbert miał również szansę na zdobycie punktów, jednak kłopoty z prowadzeniem bolidu zmusiły go do wykonania nadplanowego postoju, który dodatkowo przedłużył się z różnych powodów, przez co Brytyjczyk wyścig ukończył na dziewiątej pozycji z dwoma okrążeniami straty do lidera.

Mika Salo drugi raz w tym sezonie wyścig ukończył na punktowanej pozycji. W końcowej fazie wyścigu przez kilka dobrych okrążeń odpierał ataki aktualnego mistrza świata, Miki Hakkinena, który po nieplanowanym postoju na 35 okrążeniu spadł na jedną z ostatnich pozycji i przez resztę wyścigu stopniowo odrabiał straty. Nie dane nam było jednak zobaczyć rozstrzygnięcie pojedynku pomiędzy dwoma Finami, gdyż cztery okrążenia przed końcem wyścigu Hakkinen odpuścił ze względu na problemy ze skrzynią biegów i wyścig ukończył na szóstej pozycji zdobywając ostatni punkt w tym wyścigu.

Heinz-Harald Frentzen osiem okrążeń przed końcem wyścigu uderzył w bandę na pierwszym zakręcie i ze względu na uszkodzenia musiał wycofać się z wyścigu. Przed tym zdarzeniem Niemiec zajmował drugą pozycję i gdyby nie błąd, byłby to jego najlepszy rezultat w tym sezonie. Druga pozycja była najwyraźniej pechowa dla kierowców z zespołu Jordan w tym wyścigu, ponieważ przed Frentzenem z wyścigu odpadł Jarno Trulli, jednak nie była to wina Włocha, ponieważ w jego bolidzie wysiadła skrzynia biegów, nie po raz pierwszy w tym sezonie.

Kierowcy z zespołu Williams drugi raz z rzędu (strasznie dużo tych "drugich razów" wydarzyło się w tym wyścigu) nie zdołali ukończyć wyścigu. Jenson Button był najpierw współwinny przerwania wyścigu, a po ponownym starcie z wyścigu wyeliminował go wyciek oleju z silnika, po przejechaniu zaledwie 16 okrążeń. Ralf Schumacher udział w wyścigu zakończył w ten sam sposób, co Wurz, Frentzen i jeszcze kilku innych kierowców – na pierwszym zakręcie. Jednak w przeciwieństwie do innych kierowców młodszy z braci Schumacherów nabawił się w czasie zderzenia kontuzji lewej nogi i nie wiadomo, czy zdoła się wykurować przed Grand Prix Kanady.

Ogólnie wyścig ten można by podsumować jednym słowem – nudny. Jedyne urozmaicenie stanowiły wypadki i awarie, natomiast bezpośredniej walki na torze raczej nie dało się zauważyć. Niestety tak zwykle rozgrywa się wyścig na ulicznym torze w Monte Carlo, gdzie ze względu na wąskie uliczki mało jest wyprzedzania, natomiast każdy najmniejszy błąd kierowcy kończy się rozbiciem bolidu na bandzie okalającej tor. Miejmy nadzieję, że Grand Prix Kanady będzie ciekawszym wyścigiem. Swoją drogą nadal żaden kierowca w tym sezonie nie zdołał wygrać wyścigu po starcie z pierwszej pozycji.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.04.2024  Ricciardo: czternaste pole nie jest złe
19.04.2024  Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu
19.04.2024  GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu
19.04.2024  Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu
19.04.2024  Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach
Tagi:
Grand Prix F1
Monte Carlo

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca