F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Formuła Jeden mogła wykończyć Spykera

Victor Muller: "Formuła Jeden okazała się dla nas niezwykle wyniszczająca".
Konrad Házi, 23 lutego 2008, wyświetlenia: 7842<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektor generalny holenderskiego producenta samochodów sportowych Spyker przyznał ostatnio, że odsprzedanie zespołu z Silverstone, który teraz funkcjonuje jako Force India znacznie odciążyło jego spółkę.

Krótka kariera Spyker Formula One Team cały czas toczyła się wokół spekulacji dotyczących problemów finansowych jego nadrzędnej spółki. Teraz kondycja finansowa konstruktora ręcznie produkowanych ekskluzywnych aut znacznie się poprawiła.

„Formuła Jeden okazała się dla nas niezwykle wyniszczająca. Traciliśmy po dwa miliony euro miesięcznie, ponieważ niektórzy sponsorzy zwlekali z opłatami.” – powiedział Victor Muller dla Automotive News Europe. „Wyczerpaliśmy w ten sposób nasz kapitał produkcyjny”.

Pod rządami nowych właścicieli – hinduskiego miliardera Vijaya Mallyi i Michaela Mola budżet stajni z Silverstone będzie o 50 milionów dolarów większy niż za czasów Spykera. „70 milionów dolarów ledwo wystarczy na starty w wyścigach.” – powiedział dyrektor techniczny Mike Gascoyne dla India Times. „Przy poprzednim budżecie nie zostawało już nic na badania i rozwój.”.

Źródło: F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
05.03.2009  Spyker zamieszany w przejęcie zespołu Hondy?
12.06.2008  Van der Garde pozywa Force India na 2 miliony dolarów
30.04.2008  Teixeira nie jest już zainteresowany kupnem zespołu F1
04.01.2008  Litewski bank ratuje firmę Spyker
11.12.2007  Christijan Albers wraca do DTM?
Tagi:
Spyker
Force India
Gascoyne M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ICEman, 23.02.2008 11:40[!]
tak to jest jak mała prywatna firma bierze sie za F1 która jest miliono żerna
kamiss, 23.02.2008 11:42[!]
jakby nie wiedzieli, ze tak bedzie. na cholere sie tam pchali?
gross, 23.02.2008 12:17[!]
Trzeba mierzyć siły na zamiary w tym sporcie. Jednak cieszę się, że Spyker był obecny w F1. Zawsze jakoś ubarwili wyścig. Ich kierowca był na prowadzeniu, czego nie można powiedzieć np. o Toyocie hehe, a i malowanie mieli wyróżniające się.
LowR, 23.02.2008 12:20[!]
no i mieli fajną czcionkę w logotypie. Szkoda Spykera. To była dobra czerwona latarnia.
SorakF1, 23.02.2008 13:14[!]
kamiss napisał: jakby nie wiedzieli, ze tak bedzie. na cholere sie tam pchali?

Wiedzieli na 100%, a co najważniejsze dla nich ...zaistnieli w F1. I to było ich priorytetem.
mutu, 23.02.2008 13:41[!]
Tak to jest, jak niektórzy myślą dopiero po szkodzie. Mimo wszystko Spykera lubiłem.
ToshibaUser, 23.02.2008 13:44[!]
No właśnie i to jest nieszczęście F1 - mali prywatni producenci nie mają szans w starciu z gigantami . Z drugiej strony możesz wydawać po 470 milionów zielonych na sezon (dane za Auto Motor i Sport Edycja Polska nr2/08 Michael Schmidt " Dolar nade wszystko " str.149) tak jak Honda , czy 400 mln jak Toyota i nic nie mieć w zamian jeśli chodzi o wyniki. Wolał bym aby F1 wróciła do korzeni do jak to się określa tzw . " ery zespołów garażowych" lub " ery zespołów hangarowych " - np . sir Frank Williams tak określa ten okres . Nie trzeba było wtedy mieć setek milionów w budżecie, a rywalizacja toczyła się na torze a nie w tunelach aerodynamicznych .
Anderis, 23.02.2008 13:49[!]
W jednej kwestii bolid Spykera nie odstawał od reszty stawki- potrafił bardzo dobrze startować, zauważyliście to :>? Z reguły tuż po starcie zyskiwali kilka lokat, które tracili na pierwszych okrążeniach.
jędruś, 23.02.2008 13:58[!]
Spyker to nie rasowa stajnia wyścigowa i z tą F1 źle wyszli . Jeśli przynosiło to takie straty jak mówi Muller , to dobrze , że to sprzedali . Teraz Force India powinno dobić ten zespół od dna i doprowadzić do świetności takiej jak za czasów Jordana . Źle to przemyśleli i tylko na tym stracili . Mieć zespół tylko po to by był to chore i bez celu bo i tak w końcu musi upaść , nienasycany wynikami i kasą .
Anderis - w czymś musieli być dobrzy :D
Menuna, 23.02.2008 14:00[!]
Podobnie jak powinno zabronic sie uzywania telefonow komorkowych. Przeciez to nie do pomyslenia zeby wszystko mozna bylo zalatwiac "w locie". Kiedys to byly czasy, stylowy aparat z kolkiem, a nie jakies tandetne guziki na panelu, a ten brak kabla przy sluchawce, to po prostu wola o pomstwe do Nieba.
Nie da sie podazac sciezka rozwoju techlologicznego bez wielkich milionow, zwyczajnie nie sposob.
Wszystkie komentarze w stylu "formula 1 powinna byc bardziej dostepna" to troche tak jakby zakazac USA inwestowac grube miliardy w NASA, bo ESA ma bardziej skapy budzet, gdyz krajow Eropejskich nie stac na wiecej.
Na zakonczenie offtopa nawiaze do Spyker'a. Zespol fakt charakterystyczny, sympatyczny, ale z gory skazany na pozarcie. Od poczatku bylo niemal pewne, ze przyszli do F1 glownie, tylko po to zeby zrobic sobie "darmowa" reklame, poniewaz jak inaczej nazwac sposob na mozliwosc dotarcia do ponad miliardowej publicznosci. Nie oszukujmy sie 2 mln euro to naprawde nie duzo za taka skale medialna.
ToshibaUser, 23.02.2008 14:12[!]
@Menuna
Z postępem technicznym masz rację - zgoda, to wymaga funduszy :)
Ale zauważ , iż w końcu nawet sami giganci przemysłu motoryzacyjnego narzekają na to , że F1 jest za droga :
" będziemy tu tak długo jak będzię sie nam to opłacało " (Ghosn) . Jak myślisz jak długo Toyocie czy Hondzie , albo Renault jeszcze będzie się opłacało ?
Albo wypowiedź Maxa : „Jeden z czołowych producentów powiedział, że jeśli uda nam się zmniejszyć budżety tak, by zamiast 200 milionów euro mogli wydawać 50 milionów lub jeszcze mniej, to zostaną w Formule Jeden na zawsze”. http://www.f1wm.p...wiad_gen.php?id=7914
Jeśli nie ograniczy się budżetów F1 będzie najnowocześniejszą , najszybszą , naj , naj naj tyle tylko , że będą w niej 3-4 koncerny (6-8 bolidów) , bo pozostałym przestane się opłacać , a inni nie zechcą wejść bo za drogo .
Czy takiej F1 chcesz ? Ja nie chcę 6-8 bolidów które jadą jak karawana i kolejność na starcie = kolejność na mecie !
sir_Lukas, 23.02.2008 18:22[!]
i tak źle i tak źle jak się pozwoli na to by drużyny mogły wydawać miliony na rozwój to biedniejsze stajnie nie będą miały szansy a z kolei jak się ograniczy to się zatrzyma rozwój i to też nie będzie dobre
marrcus, 23.02.2008 18:47[!]
eee tam z tym nadmiernym rozwojem, to tylko przerost formy nad treścią. Wyścigi mają być emocjonujące, a nie ciągłe rozwijanie np. kontrolui trakcji.
Ad@m, 23.02.2008 18:58[!]
Mosley tak krzyczy o obcinaniu kosztów i o ogromnych finansach po czym następuje nagła reforma superlicencji i kierowcy płacą grubą kasę na rzecz FIA tylko za dopuszczenie do wyścigów. Trochę taki paradoks: z jednej strony chcą wielce oszczędzać z drugiej strony kasują spore pieniądze dla siebie. Można by jeszcze powiedzieć że kierowcy mają te pieniądze - ale to samo można powiedzieć o zespołach startujących w F1, którym tak chcą narzucić to ograniczenie. Bez sens.
nickolas, 25.02.2008 23:16[!]
I tak oto właśnie kończy sport!!!
...Co akurat w przypadku F1 juz dawno ma miejsce, bo to przypomina już tylko wojny transformersów.
Beznadzieja, wyrzucanie pieniędzy (a czyich jak nie naszych of kors - ciekawe swoja drogą ile % z ceny takiego Renault wyrzycane jest na te bzdety).
I niech ktoś jeszcze napisze że F1 musi być super HI-TECH, to go chyba gołymi rekami...
70 baniek za samo światło i wodę (że tak powiem) - śmiech na sali!!!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca