F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.04.2024

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

11.04.2024

Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Teixeira nie jest już zainteresowany kupnem zespołu F1

Szef A1GP chciał kupić zespół Formuły Jeden, aby móc promować zwycięzców swojej serii.
Konrad Házi, 30 kwietnia 2008, wyświetlenia: 5026<< | lista | T- | T+ | >>
Szef serii A1GP – Tony Teixeira powiedział w środę, że zrezygnował ze swojego planu wykupienia zespołu Formuły Jeden po tym, jak zmiany w regulaminie zablokowały możliwość korzystania z tak zwanych "klienckich bolidów". Teixeira powiedział agencji Reuters, że seria A1GP, która określa się mianem Pucharu Świata w Motosporcie, a jej wyścigi odbywają się w czasie, gdy w Europie panuje zima, chciała zakupić zespół Formuły Jeden, aby móc promować zwycięzców serii.

„Chcieliśmy stworzyć w Formule 1 zespół A1, który dałby zwycięzcom serii możliwość ścigania się w F1. Powodem tego jest fakt, że praktycznie każdy dzieciak marzy o tym, aby móc w końcu znaleźć się w F1.” – powiedział Teixeira. Bolidy, które będą ścigały się od następnego sezonu w A1GP zaprojektuje Ferrari. Włosi będą też dostawcą silników i Teixeira chciał wykorzystać więź z Ferrari także w F1, dlatego chciał kupić zespół od Spykera, zanim ten został zakupiony przez Vijaya Mallyę i jego nazwa została zmieniona na Force India.

Wówczas Afrykaner zwrócił swoją uwagę na inny zespół wspierany przez Ferrari – Scuderię Toro Rosso, której obecnymi właścicielami są Dietrich Mateschitz i Gerhard Berger. Mateschitz stwierdził w ubiegłym miesiącu, że chce sprzedać Toro Rosso przed rokiem 2010, ponieważ zmiany w przepisach zmuszą wszystkie zespoły do budowy własnych bolidów, a to nie jest po myśli Red Bulla. Teixeira przyznał, że rozmowy z tym zespołem zakończyły się pod koniec zeszłego roku.

„Chcemy ścigać się w czołówce, czyli w pierwszej dziesiątce. Jednak jedyną drogą do osiągnięcia tego celu było korzystanie z bolidów innego zespołu. Innymi słowy mieliśmy być ekipą B Ferrari i dlatego chcieliśmy wykupić Toro Rosso. Wstępnie miał to być Spyker, ponieważ miałem już umowę z Ferrari i to mnie przyciągało. Umożliwiłem jednak kupno Spykera Vijayowi, ponieważ Bernie (Ecclestone) chciał mieć Indie w F1. Powiedziałem więc: 'Dobrze, ustąpię mu i zainteresuję się Toro Rosso', które miało wtedy bardzo podobną umowę z Ferrari”.

„Usiedliśmy więc do negocjacji z Toro Rosso i gdy byliśmy już blisko podpisania umowy, zapadła decyzja o zmianie regulaminu: nie będzie można używać 'klienckich'. Gdy zmienili przepisy, było już po wszystkim.” – dodał Teixeira. Warto dodać, że podobnie wyglądała sytuacja z Prodrive, które zrezygnowało ze startów w F1 także z powodu rezygnacji z możliwości kupowania bolidów od innych zespołów.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
11.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
03.04.2024  Przyszłość GP Holandii stoi pod znakiem zapytania
Tagi:
F1 ogólnie
A1GP/A10WS
Toro Rosso
Spyker
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Buczo, 30.04.2008 21:53[!]
Pewnie i tak wrócą do pomysłu zespołów klienckich kiedy okaże się że w stawce zostało 8 zespołów, bo reszty nie stać na kilkuset milionowe budżety.
deeze, 30.04.2008 22:30[!]
Eee tam, trzeba po prostu bardziej 'zrównoważyć' dochody dla zespołów. A same zespoły też mogą się w odpowiedni sposób promować i powiększać zyski. Kwestia też marketingowa - komuś przyjdzie do głowy, że chce zaprezentować swoją firmę w F1, to zrobi zespół. Trzeba tylko umiejętnie przepisy ustanowić i wpływy z reklam/relacji itd.
m.j.m, 30.04.2008 22:51[!]
W F1 zawsze każdy zespół budował swój bolid. I tak powinno zostać.Właśnie tym się różni od innych serii i dlatego jest wyjątkowa i niepowtarzalna.
K, 30.04.2008 23:13[!]
Buczo - wytłumacz potem Renault, które w pocie czoła pracuje nad bolidem, że można sobie kupić Ferrari albo McLarena i za mniejszą kasę wyjść na tym lepiej.

Przecież nie jest powiedziane, że F1 jest dla wszystkich. Wydatki zespołów powinny być rozsądne, ale należy zachować równowagę i nie przeginać w drugą stronę.
Fan1, 01.05.2008 07:46[!]
niech będzie mniej zespołów, ale faktycznie walczących o jak najlepsze wyniki, a nie tylko do zasady "jazda dla jazdy"
Player1, 01.05.2008 09:13[!]
Jeśli faktycznie zostałoby 8 zespołów to nic nie stoi na przeszkodzie aby każdy zespół mógł wysatwić 3 bolidy.

A tak na serio to wolę 8 zespołów, które mają własne pomysły i wizje, które wcielają w życie, niż paru dodatkowych kseroboyów, którzy i tak wleką się przeważnie z tyłu.
Darth ZajceV, 01.05.2008 10:54[!]
@K - dokładnie. Jeśli Pan Teixeira chce promować swoich kierowców małym kosztem to niech zainwestuje w GP2.

Klienckie bolidy na czasie - znaczy się RBR i STR w takim samym aucie to głupota. To np. kupowanie bolidów z wcześniejszych sezonów wcale nie było by takie nie do przyjęcia.
jędruś, 01.05.2008 10:58[!]
Według mnie dobrze się stało , że nie można stosować klienckich bolidów . Każdy chciałby kupić bolid od Ferrari , i co wtedy była by za przyjemność z oglądania 4, 6 bolidów Ferrari w wyścigu ???

Teixeira miał zacne plany z odkupieniem Spykera a potem STR , ale mu nie wyszło i bardzo dobrze . Do F1 potrzeba ludzi którzy sami chcą tworzyć , choćby i nienajlepsze samochody . Oczywiście , że najlepiej wielkie koncerny samochodowe , ale przykładem Hondy można sobie narobić antyreklamy .
Co do Force India to Hindus wyłożył poważną kasę na ROZWÓJ , a nie na odkupienie czyjegoś bolidu . I za to mu chwała . A postępy już widać . STR zostanie sprzedane po tym , albo i po następnym roku komuś kto ma na tyle kasy by samemu projektować własne bolidy .

A co do jego pomysłu bo z A1GP trafiać prosto do F1 to jakaś poraża . Np Nico - po mistrzostwie przeszedł do F3ES , a byli tam i zawodnicy po 16 lat . Jak on sobie ich wyobraża w bolidze F1 na wyścigu ???
rafaello85, 02.05.2008 11:18[!]
I bardzo dobrze! Nie potrzebuje kolejnych klonów w F1!!!!!!

Czegoś nie rozumiem - w powyższym newsie jest napisane, że obecny regulamin zabrania używania klienckich bolidów. To co w takim razie robią w stawce takie zespoły jak: STR czy SA????
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca