F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2003
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Nowy bolid Renault jest już testowany w tunelu aerodynamicznym

Marek Roczniak, 14 sierpnia 2003, wyświetlenia: 1238<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Renault rozpoczął już pierwsze testy w tunelu aerodynamicznym w Enstone (Wielka Brytania) nowego bolidu R24 w skali 50%. Tak duże zaawansowanie prac nad nową konstrukcją na cztery wyścigi przed końcem obecnego sezonu jest wynikiem działania dyrektora technicznego – Mike'a Gascoyne'a, który po przystąpieniu w 2001 roku do noszącego wówczas jeszcze nazwę Benetton zespołu zarządził utworzenie dwóch ekip projektowych. Jedna z nich zajmuje się rozwijaniem aktualnie używanego bolidu, natomiast druga w tym samym czasie pracuje już nad kolejnym autem. Zamiana obowiązków następuje w 12-miesięcznym cyklu.

Tegoroczny bolid R23 w 2002 roku został opracowany przez zespół pod dowództwem Tima Denshama i ta sama ekipa zajmuje się również doskonaleniem tej konstrukcji w obecnym sezonie. Z kolei R24 jest projektowany przez drużynę, na której czele stoi Mark Smith i ci sami ludzie będą także pracowali nad przyszłym doskonaleniem tego auta w 2004 roku, a w tym samym czasie będzie już powstawał R25. Taki podział obowiązków zapewnia francuskiej stajni bardzo dużą efektywność.

Pierwsze dane zebrane z testów R24 w tunelu aerodynamicznym są zachęcające. Bolid ten będzie wyposażony w bardziej konwencjonalnie zbudowany silnik o kącie rozstawu cylindrów 90 stopni. W obecnie stosowanej jednostce napędowej cylindry są rozstawione aż o 111 stopni, co zapewnia lepszy środek ciężkości, ale jednocześnie mniejszą moc i dlatego podjęto decyzję o powrocie do bardziej konwencjonalnego silnika. Jest dosyć poważna zmiana, która może mieć spory wpływ na osiągi przyszłorocznego bolidu, jednak na jego dopracowanie zespół Renault ma jeszcze sześć miesięcy.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca