F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Więcej wiadomości

  Archiwum 2003
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Sąd apelacyjny rozpatrzył sprawę kary nałożonej na Ralfa Schumachera

Marek Roczniak, 19 sierpnia 2003, wyświetlenia: 2307<< | lista | T- | T+ | >>
Dzisiaj w Paryżu odbyło się rozpatrzenie apelacji zespołu Williams w sprawie kary, jaką Ralf Schumacher otrzymał za spowodowanie kolizji tuż po rozpoczęciu wyścigu o Grand Prix Niemiec. Sędziowie przeanalizowali zebrane dowody i wysłuchali wypowiedzi zarówno młodszego z braci Schumacherów, jak i pozostałych kierowców, którzy uczestniczyli w tym wypadku – Rubensa Barrichello i Kimiego Raikkonena.

Obrońca reprezentujący zespół Williams – Adrew Hunter starał się udowodnić, że Ralf nie mógł wiedzieć o obecności dwóch bolidów po jego lewej stronie, co usprawiedliwia jego postępowanie. Poza tym zarówno Raikkonen, jak i Barrichello mogli podjąć odpowiednie kroki, aby uniknąć kolizji, jednak tego nie zrobili. Jednocześnie Hunter dodał, iż zespół Williams nie kwestionuje tego, że według stewardów Raikkonen i Barrichello nie byli winni spowodowania kolizji, jednak całe zajście należało sklasyfikować jako zwykły incydent wyścigowy, za którego spowodowanie ewidentnej winy nie ponosi żaden kierowca.

Z przedstawionych dowodów wynika, iż po przejechaniu 117 metrów Barrichello zdał sobie sprawę z tego, że może dojść do wypadku i lekko zahamował. Zderzenie nastąpiło na 125 metrze, czyli było zaledwie osiem metrów wolnej przestrzeni, a wszystkie trzy bolidy w momencie nastąpienia kolizji jechały z prędkością około 200 km/h. Raikkonen tłumaczył się, iż nie chciał zjechać na trawę, bo nie jest to zbyt optymalne miejsce do jazdy. Z wypowiedzi jednego z inżynierów zespołu Williams – Sama Michaela wynika jednak, że zaraz obok prostej startowej na torze Hockenheim znajduje się 90-centymetrowy kawałek tzw. "trawobetonu", czyli twardej substancji pomalowanej na zielony kolor, po której można spokojnie przejechać. Michael udowodnił także, iż Ralf Schumacher nie mógł widzieć w swoim lusterku bolidu prowadzonego przez Barrichello, ani tym bardziej bolidu prowadzonego przez Raikkonena. Zespół Williams kwestionuje także pośpiech, w jakim zaraz po zakończeniu wyścigu odbyło się przesłuchanie, podczas którego nie był obecny menedżer brytyjskiej stajni – Dickie Stanford.

Oddelegowany przez FIA dyrektor wyścigów – Charlie Whiting utrzymuje, iż ze względu na niewielkie odległości, dzielące bolidy podczas startu wszyscy kierowcy powinni zachowywać zdwojoną ostrożność. Odwoływanie się do samego pola widzenia w lusterku jest słabym argumentem, gdyż kierowcy w inny sposób mogą zobaczyć, co dzieje się po ich bokach, a ponadto kierowca nie może sobie wybierać dowolnego toru jazdy. Whiting nie zgodził się także z zarzutem co do pośpiechu, z jakim zostało przeprowadzone przesłuchanie po wyścigu, gdyż miało to miejsce 90 minut po jego zakończeniu. Obecność przedstawiciela zespołu Williams podczas przesłuchania także nie była absolutnie konieczna.

Zapytany o swoją interpretację wydarzeń Barrichello odpowiedział, iż "to nie ja wjechałem w Ralfa Schumachera, tylko on we mnie". Decyzja w sprawie utrzymania, bądź też cofnięcia nałożonej na kierowcę z zespołu Williams kary, polegającej na obniżeniu pozycji startowej do następnego wyścigu o dziesięć miejsc, zostanie opublikowana jutro.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
23.03.2024  Perez ukarany za blokowanie Hulkenberga w Q1
Tagi:
FIA
Schumacher R.
Williams

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca