|
|
|
|
|
|
Prywatne testy zespołów Renault, Jaguar, Minardi i Jordan na Węgrzech |
|
•Marek Roczniak, 22 sierpnia 2003, wyświetlenia: 3615 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
| | | | | P. | Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
1. | Fernando Alonso | Renault | | 1:22,230 | | 42 |
2. | Allan McNish | Renault | | 1:22,855 | +0,625 | 42 |
3. | Jarno Trulli | Renault | | 1:23,092 | +0,862 | 43 |
4. | Mark Webber | Jaguar Cosworth | | 1:23,748 | +1,518 | 27 |
5. | Justin Wilson | Jaguar Cosworth | | 1:24,209 | +1,979 | 40 |
6. | Jos Verstappen | Minardi Cosworth | | 1:25,321 | +3,091 | 28 |
7. | Zsolt Baumgartner | Jordan Ford | | 1:26,006 | +3,776 | 39 |
8. | Nicolas Kiesa | Minardi Cosworth | | 1:26,252 | +4,022 | 34 |
9. | Ralph Firman | Jordan Ford | | 1:26,600 | +4,370 | 38 |
10. | Gianmaria Bruni | Minardi Cosworth | | 1:27,036 | +4,806 | 30 |
11. | Giancarlo Fisichella | Jordan Ford | | 1:27,399 | +5,169 | 7 |
| |
|
|
Kierowcy Renault całkowicie zdominowali piątkowe testy bezpośrednio poprzedzające pierwsze treningi do wyścigu o Grand Prix Węgier. Tor Hungaroring uległ pewnym zmianom w stosunku do poprzedniego roku. Przede wszystkim wydłużona została prosta startowa, która teraz zakończona jest znacznie bardziej ostrym zakrętem niż dotychczas. Usunięta została także ostatnia, szybka szykana. Zamiast tego wydłużona została poprzedzająca ją prosta, na końcu której umieszczono ostry wiraż w prawo. W sumie tor został wydłużony o 419 metrów, a wprowadzone zmiany mają na celu ułatwienie wyprzedzania, choć czy cel ten został osiągnięty dowiemy się dopiero w najbliższą niedzielę.
Najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia na tak zmodyfikowanym torze Hungaroring uzyskał Fernando Alonso, a tuż za Hiszpanem ze stratą ponad pół sekundy uplasował się kierowca testowy Renault – Allan McNish. Najwolniejszym reprezentantem francuskiej stajni był z kolei Jarno Trulli, który od Alonso był wolniejszy już o blisko sekundę. Cała trójka łącznie przejechała aż 127 okrążeń, co biorąc pod uwagę zmiany dokonane na węgierskim torze może zapewnić niewielką przewagę kierowcom Renault nad konkurentami z czołowych zespołów. Na czwartej i piątej pozycji sklasyfikowani zostali kierowcy z zespołu Jaguar – Mark Webber oraz Justin Wilson. Obaj kierowcy zmieścili się poniżej dwóch sekund straty do Alonso, przejeżdżając łącznie 67 okrążeń.
Sporą niespodziankę sprawił tymczasem Jos Verstappen, któremu udało się pokonać nie tylko pozostałych reprezentantów zespołu Minardi, ale także wszystkich kierowców z zespołu Jordan. Tuż za Holendrem, który miał ponad trzy sekundy straty do Alonso, uplasował się lokalny bohater – Zsolt Baumgartner. Węgier zaliczył w ten sposób drugą sesję testową w barwach zespołu Jordan, mogąc tym razem zaprezentować swoje umiejętności przed własną publicznością. W istocie Baumgartner spisał się całkiem nieźle, gdyż był szybszy zarówno od Ralpha Firmana, jak i Giancarlo Fisichelli. Włoch miał jednak dzisiaj wielkiego pecha, gdyż ze względu na problemy techniczne przez dwie godziny przejechał zaledwie siedem okrążeń i sklasyfikowany został na ostatniej pozycji ze stratą ponad pięciu sekund do Alonso. Drugi z głównych reprezentantów zespołu Minardi – Nicolas Kiesa także zdołał uplasować się przed Firmanem na ósmej pozycji, natomiast kierowca testowy włoskiej stajni – Gianmaria Bruni uzyskał dziesiąty czas.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|