F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2000
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Podsumowanie wyścigu o Grand Prix Belgii

Marek Roczniak, 27 sierpnia 2000, wyświetlenia: 13086<< | lista | T- | T+ | >>
Mika Hakkinen pierwszy raz w swojej dotychczasowej karierze triumfował w Grand Prix Belgii. Radość ze zwycięstwa była tym większa, iż cztery okrążenia przed końcem wyścigu udało mu się wyprzedzić Michaela Schumachera wykorzystując w tym celu dublowanego Ricarda Zontę. W pewnym momencie wszyscy trzej kierowcy jechali na prostej tuż obok siebie, natomiast zakręt Les Combes jako pierwszy pokonał Hakkinen zagwarantowując sobie w ten sposób zwycięstwo. Jednak do pojedynku tego najprawdopodobniej nigdy by nie doszło, gdyby nie błąd popełniony przez Hakkinena na 13 okrążeniu, który kosztował go utratę pierwszej pozycji na rzecz Schumachera. Niestety Niemiec nie potrafił wykorzystać nadarzającej się okazji do odniesienia czwartego zwycięstwa na torze Spa-Francorchamps, ponieważ w jego bolidzie zaczęły przegrzewać się tylne opony. Co prawda Schumacher próbował schładzać je zjeżdżając co pewien czas na mokre fragmenty toru, ale pod koniec wyścigu takich miejsc było już niewiele i pojedynek pomiędzy nim i Hakkinenem był tylko kwestią czasu. Natomiast o wielkim pechu może mówić Rubens Barrichello, który nie dość, że wyścig rozpoczynał z odległej pozycji, to jeszcze tuż przed trzecim postojem zabrakło mu paliwa i ze względu na idiotyczny wręcz przepis, zezwalający tylko i wyłącznie mechanikom z zespołu danego kierowcy na pomoc (do czego zalicza się popychanie bolidu), stracił bardzo dużo czasu. W sumie nie miało to jednak większego znaczenia, ponieważ po dotarciu do stanowiska serwisowego okazało się, że nie można ponownie uruchomić silnika w jego bolidzie.

Na trzeciej pozycji wyścig ukończył Ralf Schumacher po dosyć spokojnej jeździe. Jest to druga wizyta tego kierowcy na podium w tym sezonie, chociaż gdyby drugi kierowca z zespołu Williams, Jenson Button nie chciał za wszelką cenę wyprzedzić na początku wyścigu Jarna Trullego, przez co stracił czwartą pozycję, być może to on stanąłby na podium. Liczy się jednak to, że wyścig ukończył na piątej pozycji, która jest premiowana dwoma punktami. Natomiast czwarty na mecie był David Coulthard, aczkolwiek w pewnym momencie wyścigu wydawało się, że ma niewielkie szanse na ukończenie wyścigu na punktowanej pozycji. Z pewnością przyczyniła się do tego konieczność pokonania dodatkowego okrążenia na oponach do jazdy po mokrym torze w momencie, kiedy ten był już bardziej suchy niż mokry, co było raczej decyzją zespołu niż kierowcy. Dopiero za połową wyścigu sytuacja Szkota zaczęła się poprawiać – najpierw podczas drugiej rundy postojów udało mu się wyprzedzić Heinza-Haralda Frentzena i Jacquesa Villeneuve'a, następnie skorzystał z problemów Rubensa Barrichello i Jeana Alesiego, a osiem okrążeń przed końcem wyścigu odebrał czwartą pozycję Buttonowi.

Ostatni punkt w wyścigu zdobył Heinz-Harald Frentzen i na więcej nie miał chyba co liczyć. W zasadzie obaj kierowcy z zespołu Jordan zostali pokonani w tym wyścigu (dosłownie i w przenośni) przez kierowców z zespołu Williams. Przede wszystkim Button zatroszczył się o wyeliminowanie z wyścigu jadącego na drugiej pozycji Jarna Trullego, odbierając mu w ten sposób szansę na ukończenie wyścigu w ścisłej czołówce, a ogólnie rzecz biorąc zespół Williams dysponuje w tym roku znacznie lepszymi bolidami i nawet Frentzen, który w zeszłym sezonie wygrał aż dwa wyścigi teraz niejednokrotnie nie jest w stanie nawiązać walki ani z Ralfem Schumacherem, ani z Buttonem.

Jacques Villeneuve znany z wyjątkowo dobrych startów był z pewnością jednym z kierowców, który stracił szansę na zyskanie kilku pozycji przez start wyścigu za samochodem bezpieczeństwa (głównie na życzenie kierowców dbających tylko o tytuł mistrzowski). Mimo to Kanadyjczyk miał jednak szansę na ukończenie wyścigu na punktowanej pozycji, jednak po drugim postoju został wyprzedzony przez Coultharda oraz Frentzena i wyścig ostatecznie ukończył na siódmej pozycji. W zasadzie obaj kierowcy z zespołu BAR po wyścigu narzekali na słabo spisujące się bolidy, ale przynajmniej obu udało się dojechać do mety, chociaż w tym wyścigu także kierowcy z takich zespołów jak: Jaguar, Sauber, Arrows czy też Minardi zdołali ukończyć wyścig, więc to nie stanowi problemu. Chodzi raczej o to, że przy tylko sześciu punktowanych pozycjach kierowcy z wyżej wymienionych zespołów na punkty mogą liczyć tylko w przypadku, kiedy kilku kierowcom ze ścisłej czołówki powinie się noga, bądź też zawiedzie sprzęt.

Tegoroczny wyścig na torze Spa-Francorchamps był dosyć interesujący, a z pewnością o wiele ciekawszy od zeszłorocznego wyścigu rozegranego również na tym torze. Dopomógł w tym trochę deszcz, który spadł na tor kilka godzin przed wyścigiem, aczkolwiek tylko przez kilka pierwszych okrążeń wyścigu opłacała się jazda na deszczowych oponach. Właśnie dzięki temu Jean Alesi miał szansę na przypomnienie, że jest jednym z lepszych kierowców, ponieważ jako pierwszy zdecydował się na założenie opon do jazdy po suchej nawierzchni i przez sporą część wyścigu znajdował się na czwartej pozycji. Co prawda miał niewielką szansę na ukończenie wyścigu na punktowanej pozycji, ale być może ta nadzwyczaj dobra postawa zachęci zespół Alaina Prosta do jeszcze bardziej wytężonej pracy, która wreszcie zaowocuje zarobkiem punktowym, ponieważ jak do tej pory zespół ten jeszcze nie zdobył żadnego punktu w tym sezonie. Natomiast, jeśli chodzi o walkę o tytuł mistrzowski to wydaje się, że Mika Hakkinen ma coraz większą szansę na zdobycie tego tytułu trzeci raz z rzędu. Sprawa jednak nie jest jeszcze przesądzona i przy czterech wyścigach pozostałych do końca sezonu nawet Coulthard ma teoretyczną szansę na wywalczenie mistrzowskiego tytułu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  GP Australii: najszybsze okrążenia w wyścigu
24.03.2024  GP Australii: wyniki wyścigu
24.03.2024  Carlos Sainz dominuje w Grand Prix Australii
23.03.2024  GP Australii: wyniki kwalifikacji
23.03.2024  Verstappen zdobywcą pole position do Grand Prix Australii
Tagi:
Grand Prix F1
Spa

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca