F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 202029 listopada
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,866 - Charles Leclerc (Ferrari), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]

Formuła 1 niemal zawsze dostarcza wielkich emocji. Jednak takich jak dzisiaj nie życzył sobie nikt. Sam wyścig można określić mianem ciekawego, gdyż doszło do wielu zaciętych pojedynków, ale walkę na torze przyćmił straszny wypadek Grosjeana na pierwszym zakręcie. Na szczęście dla Francuza nic poważnego się nie stało i został odwieziony do szpitala na dalszą obserwację.

Świat wstrzymuje oddech – samochód w płomieniach
Lewis Hamilton świetnie ruszył z miejsca, Valtteri Bottas wręcz przeciwnie. Perez wskoczył na trzecie miejsce, tuż za Verstappena. Ale to wszystko nie miało kompletnie żadnego znaczenia. Na starcie dzisiejszego wyścigu doszło do wypadku, który powinni zobaczyć wszyscy mówiący, że Formuła 1 stała się zbyt bezpieczna. Romain Grosjean po wyjściu z pierwszych dwóch zakrętów najechał na samochód Daniiła Kwiata, stracił panowanie nad maszyną i z pełną prędkością uderzył w metalową barierę ochronną.

Bolid Francuza natychmiastowo stanął w płomieniach, gdyż uderzenie było tak ogromne, że rozerwało Haasa na połowę. W środku płomieni siedział Grosjean, dramatycznie próbując wydostać się z klatki przeżycia, która mogła chwilę później zamienić się w klatkę śmierci. W ewakuacji natychmiastowo pomagali medycy jadący tuż za stawką. Alan van der Merve z gaśnicą w ręku pomagał przeskoczyć Romainowi przez barierę. Wszystko to się udało, kierowca amerykańskiej ekipy oszołomiony mógł bezpiecznie usiąść przy samochodzie medycznym, a później został zabrany ambulansem do szpitala.

Porządkowi dogaszali wrak Haasa, a z centrum medycznego dotarły informacje o poparzeniach i złamanych żebrach poszkodowanego zawodnika. Tak strasznych powtórek incydentu Formuła 1 dawno nie oglądała.



Oczywiście incydent spowodował czerwona flagę, a porządkowi musieli naprawić uszkodzoną barierę. Zajęło to sporo czasu, ale nikt w pitlane go nie liczył, zawodnicy w skupieniu czekali na restart wyścigu.

Wznowienie wyścigu
Po ponad godzinie oczekiwania wyścig ruszył po raz drugi i zgodnie z obecnymi przepisami stało się to ze startu zatrzymanego. Hamilton ponownie ruszył bardzo pewnie, a za jego plecami rozegrała się ostra walka o drugą pozycję, którą utrzymał ostatecznie Verstappen przed Perezem. Awans zaliczyli również kierowcy McLarena. Jednak reszta stawki nie miała dość wątpliwej rozrywki. Stroll zmierzył się z Kwiatem i skończyło się to lądowaniem do góry nogami. Kanadyjczykowi nic się nie stało, ale na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa. Podczas neutralizacji po nowe opony musiał zjechać Bottas, ze względu na złapany kapeć.

Po kilku okrążeniach wznowiono rywalizację i w końcu mogliśmy oglądać kierowców w akcji. Sainz korzystał póki co z miękkich opon i wyprzedził najpierw Ricciardo, a później Leclerca. Monakijczyka wyprzedził również Gasly, gdyż Ferrari szybko straciło konkurencyjne tempo. W tak zwanym międzyczasie Kwiat otrzymał karę doliczenia 10 sekund za incydent ze Strollem.

Pierwsze postoje
Serię postojów rozpoczął Ricciardo na 17. okrążeniu. Na taki ruch musiał odpowiedzieć McLaren, i po nowe opony zjechał Norris, ale Sainz pomimo miększej mieszanki pozostał jeszcze na trasie. Hiszpan ostatecznie zjechał na 22. rundzie i wprawdzie wyjechał za dwoma Renault, jednak dość szybko się z nimi uporał w pierwszym zakręcie. Liderujący Hamilton założył pośrednią mieszankę, za to Verstappen postanowił zmienić strategię i spróbować twardego ogumienia.

Wszystko jednak zapowiadało, że nie były to jedyne wizyty w alei serwisowej, gdyż opony na torze Sakhir zużywały się dość szybko. Zauważył to również Red Bull, który na 35. okrążeniu poddał się z jednym postojem i po raz drugi wezwał swoich zawodników. Max dodatkowo zaliczył bardzo długi pit stop, co praktycznie grzebało jego szanse na wygraną. Mercedes spokojnie odpowiedział na postoje Red Bulla i wszystko wróciło do normy.

Nieudane podcięcia i dramatyczna końcówka
Drugie postoje niewiele zmieniły w stawce. Renault próbował podciąć McLarena, ale strata była zbyt duża, by pomarańczowi nie zdążyli odpowiedzieć. Z tyłu stawki przebijał się Bottas ale była to droga przez mękę i nie mógł liczyć na zbyt wysoką pozycję. Na czele Hamilton kontrolował tempo i przewagę nad Verstappenem.

Holender zagrał dość pokerowo i zjechał po raz trzeci po nowe opony, spadając daleko za Hamiltona i licząc na neutralizację. Lewis nie odpowiedział na ten ruch i skupił się na dotarciu do mety na oponach, na których jechał. Ostatecznie Red Bull wyczuł pismo nosem, gdyż do prawdziwego dramatu doszło w samochodzie Sergio Pereza, u którego doszło do eksplozji jednostki napędowej. Miało to ogromny wpływ na walkę o trzecie miejsce w klasyfikacji konstruktorów.

Na nieszczęście dla Verstappena neutralizacja przyszła zbyt późno, gdyż wyścig zakończył się za samochodem bezpieczeństwa. Hamilton nerwowo wypytywał, czy czasem nie dojdzie do walki i czy nie powinni zmienić opon, ale zapewniono go, że wszystko będzie dobrze.

Podium uzupełnił po kolejnym bezbarwnym wyścigu Albon, przed dwoma McLarenami. Z ulgą odetchnął również Gasly, który jechał w końcówce na ekstremalnie zużytych oponach.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 0,5 km/h
Wilgotność powietrza: 75%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca