F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Pirelli Grosser Preis der Steiermark 202012 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:02,939 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:06,957 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,266 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Niezwykły sezon, to już wiemy, nie tylko ze względu na wyniki wyścigów. Również dlatego, że na Red Bull Ringu witamy zaledwie 7 dni po poprzednich zawodach. Dzisiejsze zawody może nie były aż takim dreszczowcem jak ostatnio, ale chociażby dla ostatniego kółka warto było je obejrzeć.

Ferrari błaźni się na pierwszym kółku
Najlepszy start w czołówce zaliczył tym razem Carlos Sainz, który do pierwszego zakrętu wysunął nos przed Maxa Verstappena. Jednak w pierwszym wirażu Hiszpan pojechał zbyt szeroko i Holender mógł spokojnie obronić drugą lokatę, choć zawodnik McLarena nie odpuszczał do momentu pojawienia się samochodu bezpieczeństwa. Mercedes musiał wyjechać na tor po harcach ekipy Ferrari. Leclerc pojechał zbyt optymistycznie w trzecim zakręcie i wyrzucony na tarkach uderzył w Vettela, niszcząc jego tylne skrzydło.

Obaj zawodnicy zjechali do alei serwisowej. Leclerc po nowe przednie skrzydło, a Vettel by już odpocząć od emocji wyścigowych. Monakijczyk wyjechał na tor, jednak swoje zmagania zakończył tuż po restarcie, który nie przyniósł zmian w czołówce.

McLaren wraca do szeregu
Dopiero po kilku kółkach doszło do spadku Sainza o dwie pozycje. Hiszpan najpierw musiał uznać wyższość Bottasa, a później Albona, po czym rozpoczął swój prawdziwy wyścig, gdyż za jego plecami czyhali zawodnicy Renault. W międzyczasie Norris walczył z Racing Point, wpadając w "kanapkę" różowych samochodów.

Norris ostatecznie musiał uznać wyższość tempa wyścigowego Racing Point i wyprzedził go Perez w trzecim zakręcie. Następnym celem Strolla i Pereza był Gasly. Obaj kierowcy uporali się w przeciągu kilku kółek z zawodnikiem Alpha Tauri, do którego następnie zaczął dobierać się Norris. Anglik również uporał się z Francuzem i wskoczył ponownie do czołowej dziesiątki. W międzyczasie doszło do interesującej walki pomiędzy zawodnikami Renault. Po kilku atakach Ricciardo przeskoczył przed Ocona na szóstką pozycję.

Postoje szczęśliwe dla Racing Point, pechowe dla Sainza
Na 25. okrążeniu długą serię postojów rozpoczął Verstappen. Holender wyjechał na pośrednich oponach przed Albonem, jednak zastanawiał się dlaczego jego zespół wybrał taką strategię. Chwile później zjechał Hamilton. Nieco dłużej na torze został Bottas, gdyż zjechał dopiero na 34. kółku. Bardzo pechowy postój zaliczył Sainz. Problemy z lewym tylnym kołem ostatecznie pozbawił go trzech pozycji, gdyż wylądował za Ricciardo, Strollem i Perezem, tocząc z tym ostatnim zaciętą walkę. W tym czasie do mechaników zjechał również Ocon, ale Francuzowi nie było dane powrócić na tor. W jego Renault doszło do awarii.

Perez nie zamierzał zaprzestać walki na pokonaniu Sainza i na 46 kółku rozpoczął ataki na Strolla. Dwójka pięknie jechała koło w koło, Meksykanin pokonał Kanadyjczyka, ale naprawdę w dobrym stylu. Perez szybko dogonił Ricciardo i z łatwością pokonał Australijczyka na 49. okrazeniu.

Niesamowita obrona Ricciardo
Do Ricciardo dobierał się na kolejnych kółkach Stroll, ale tutaj ataki nie były tak łatwe i co najważniejsze, nie kończyły się sukcesem. Gdy Kanadyjczyk walczył z Renault, Perez dogonił Albona i zaczął go ostro atakować, by wydrzeć czwartą lokatę. McLaren postanowił w końcówce zamienić kierowców, by dać szansę szybszemu Norrisowi na walkę z Strollem i Ricciardo.

Do walki na ostatnich okrążeniach doszło również na czołowych pozycjach. Bottas dojechał do Verstappena i wyprzedził go na 66 okrążeniu, ale Max postanowił dać z siebie wszystko i skontrował Fina. Dla Bottasa zapowiadało się na koszmarnie trudną walkę. Ostatecznie zeszłotygodniowemu zwycięzcy udało się pokonać Red Bulla. Co dało dublet Mercedesowi. Na czele spokojnie do mety dojechał Hamilton. Verstappen tymczasem wraz z Sainzem wymienili opony na miękkie, by powalczyć o najszybsze kółko.

Chaos za plecami czołówki
Na ostatnim kółku środek stawki postanowił nam podnieść ciśnienie. Ricciardo został brutalnie zaatakowany przez Strolla, ale całą walkę chciał wykorzystać Norris. Ostateczni Stroll obronił się przed Anglikiem, ale dwie pozycje stracił Riccardo. Jednak czy ktoś powiedział, że to było na tyle dla Lando? Przecież przed nim było ostatnie okrążenie, jego ulubione. W międzyczasie Perez uszkodził przednie skrzydło w walce z Albonem. Norris zaś zaatakował Strolla, z powodzeniem i zaczął jak szalony gonić Pereza, co udało mu się i wyprzedził Meksykanina. 3 pozycje w 2 okrążenia? Dlaczego nie!

Perez musiał się rozpaczliwie bronić przed Strollem i Ricciardo. Ta trójka ławą wjechała na metę, ale pozycje nie uległy zmianie. Ponownie ostatnie kółko dało nam niewiarygodne emocje i walkę pierwszej klasy.

Wygrał Hamilton, a najszybsze kółko powędrowało do Sainza, gdyż Verstappen utknął w dużym tłoku, co nie pozwoliło mu na walkę o dobry czas. Po dwóch świetnych weekendach na Red Bull Ringu, zapraszamy już wszystkich na kolejne zmagania, najprawdopodobniej w Budapeszcie!

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 34%
Mokro

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca