F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Emirates 70th Anniversary Grand Prix 20209 sierpnia
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,303 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:27,097 - Max Verstappen (Red Bull), 2020
Największa średnia prędkość wyścigu:
226,441 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Podwójne weekendy na jednym torze mogą z pozoru wydawać się pomysłem na nudę. Jednak zdecydowanie tak nie jest w tym roku. Zarówno na Red Bull Ringu, jak i na Silverstone mieliśmy do czynienia z świetną walką i rozstrzygnięciami. W Anglii swój duży udział w emocjach miało Pirelli, gdyż to dzięki nietypowej alokacji opon mogliśmy dziś podziwiać ciekawą walkę strategiczną.

Spokojny start
Podobnie jak przed tygodniem start przebiegł bardzo czysto. Jedynie Sebastian Vettel najechał w pierwszych zakrętach zbyt mocno na tarki, obracając się przy tym i ratując na poboczu. Reszta stawki stoczyła zaciętą walkę. Na czele nie doszło do zmiany prowadzenia, ale na trzecie miejsce wskoczył Max Verstappen. Daniel Ricciardo próbował podgryzać Hulkenberga, ale ostatecznie znalazł się za Lancem Strollem.

Nieco dalej Norris awansował na ósme miejsce, a Leclerc spadł na dziesiąte. Pierwsze okrążenie przebiegło spokojnie i kolejne kółka również nie przyniosły incydentów. Tymczasem już na siódmym okrążeniu po nowe opony zjechał Albon, próbując tym samym podciąć Norrisa.

Szybkie pierwsze postoje
Na akcję Albona szybko zareagował Gasly i dwójka szybko zaczęła kręcić dobre czasy, ale trafiła na tłok w postaci kierowców Alfa Romeo. Kilku innych kierowców z tyłu stawki zdecydowało się również na postoje, ale góra tabeli cierpliwie czekała i cierpiała na rozpadających się pośrednich gumach. W tym czasie do Hamiltona dojechał Verstappen i wbrew poleceniom inżyniera atakował Anglika. Nie udało się wyprzedzić Mercedesa, ale Max ponownie dał nam nieco emocji.

Na trzynastym kółku zjechał po nowe opony Norris i udało mu się wyjechać przed Gaslym. Chwilę później u mechaników pojawił się Bottas, a następnie Hamilton, pozostawiając Verstappena na pozycji lidera. Kolejnym w alei serwisowej był Daniel Ricciardo, który cały czas walczył z samochodami Racing Point. Na torze doszło do starcia Albona z Raikkonenem, było ostro ale kierowca Red Bulla przeskoczył przed Fina.

Ostra walka w środku stawki
Hulkenberg szybko odpowiedział na pit stop Ricciardo i utrzymał Australijczyka daleko a plecami, tymczasem Stroll jeszcze nieco został na torze, ale jemu również udało się wyjechać przed żółtym samochodem. Leclerc tymczasem pomimo słabszego postoju przesunął się przed Gasly'ego, który zaś był atakowany przez Albona. Leclerc szybko zarał się za Norrisa, podążającego za Vettelem (Niemiec pozostawał na torze wyjątkowo długo). Leclerc sprytnie pokonał Norrisa, który nie popisał się w pierwszych zakrętach i to Ferrari przeskoczyło przed McLarena.

Tempo czołówki na dwudziestym okrążeniu było nieco zaskakujące. Mercedesy na świeżych oponach traciły do Verstappena, który rzekomo miał plan pojechania na jeden postój. Holender do tego informował zespół, iż opony są w dobrym stanie. Nieco dalej Albon uporał się z Gaslym, którego opony już nie spisywały się zbyt dobrze, pomimo wcześniejszej zmiany.

Sainz, Vettel i Ocon zjechali na 23. okrążeniu i w zespole McLarena ponownie doszło do problemów z wymianą opon. Właściwie w każdym wyścigu tego sezonu pomarańczowi notują tego typu wpadki. Gasly co ciekawe musiał po raz drugi zjechać po świeże opony, gdy Verstappen u mechaników nie był jeszcze ani razu. W samochodach Mercedesa również nie wszystko wyglądało dobrze, a wręcz źle. U Hamiltona prawa przednia opona ewidentnie nie wytrzymywała trudów Grand Prix 70-lecia.

Verstappen przejmuje inicjatywę
Verstappen zjechał po nowy komplet opon (pośrednich) na 27 okrążeniu. Pit stop nie był zbyt szybki i to spowodowało, że wyjechał za Bottasem, ale za to przed Hamiltonem. Max jednak szybko naprawił błąd mechaników i na kółku wyjazdowym z łatwością wyprzedził Bottasa. Późny pitstop Norrisa również niezbyt się sprawdzał, gdyż Albon dogonił Brytyjczyk i mocno na niego naciskał, ostatecznie pokonując go na 30. kółku. Norris od razu zjechał na postój, by założyć kolejny komplet twardych opon.

Po postoju Norrisa doszło do małego chaosu w środku stawki. Do mechaników zjechał Ricciardo i Albon, wpadając w tłok za Kwiatem i Oconem, którzy ostro walczyli. Ricciardo tym samym się obrócił po walce z Sainzem, dość mocno niszcząc opony. W alei serwisowej podczas tego zdarzenia zjawili się Hulkenberg i Stroll, a Verstappen otrzymał komunikat o końcu zarządzania oponami, przestawiając tryb na całą naprzód.

Na 33. okrążeniu po świeże opony zjechał zarówno Verstappen, jak i Bottas. Red Bull ponownie niezbyt zgrabnie zmienił ogumienie ale wystarczyło to na utrzymanie pozycji przed Finem. U Hamiltona zaś zdecydowano się na strategię "all in", nie zjeżdżając po świeży komplet. Opony u Anglika wyglądały strasznie, ale inżynier szedł w zaparte, że nie powoduje to ryzyka wybuchu opony.

Red Bull kontroluje wygraną
Max zaczął szybko urywać czas dzielący go od Hamiltona, więc Mercedes postanowił poddać taktykę 1 postoju, zmieniając opony na 42. kółku. Mistrz świata wyjechał na Leclerkiem, który jako jedyny w czołówce miał na koncie tylko 1 pit stop. Gdy Hamilton szaleńczo gonił Verstappena, pokonując po drodze Leclerca, Hulkenberg zjechał po raz trzeci, tym razem po miękkie opony.

Hamilton na dwa kółka przed metą przebił się przed Bottasa, ale przewaga Verstappena była już zbyt duża i to Holender zwyciężył w drugim wyścigu sezonu na Silverstone. Za plecami Mercedesa uplasował się Leclerc, przed Albonem, który w samej końcówce pokonał Racing Point, które miało duże problemy z oponami. Ósme miejsce dowiózł Ocon, powstrzymując Norrisa. Ostatni punkt powędrował w ręce Daniiła Kwiata.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca