F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Soczi.
VTB Russian Grand Prix 202126 wrze?nia
Sochi Autodrom
Długość toru: 5,848 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 309,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:31,304 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:35,761 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
212,728 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Dwa tygodnie po wyścigu na Monzy apetyty kibiców McLarena były bardzo duże. Wszystko podkręcił Lando Norris, zdobywając w Soczi pole position. W czasie wyścigu Anglik jechał po swoje pierwsze zwycięstwo, ale we wszystko postanowiła się wtrącić pogoda...

Norris traci prowadzenie
Zgodnie z przewidywaniami na torze w Soczi pole position to zdecydowanie nie najlepsza pozycja do startu. Carlos Sainz pomimo dość słabego ruszenia z miejsca, szybko złapał się w strugę za Lando Norrisem i z czwartej pozycji wyszedł na prowadzenie. Za plecami czołowej dwójki również wiele się działo. Hamilton zyskiwał na strudze, ale nie chciał grać zbyt ryzykownie, odpuszczając w pierwszym zakręcie. Bardzo dobrze start wykorzystał również Stroll przechodząc na czwartą lokatę, tuż za Russella.

Pomimo zapowiadanych opadów, deszcz ominął tor w Soczi w pierwszej fazie wyścigu. Verstappen powoli się przebijał i realizował swoją strategię. Hamilton utknął w pociągu za Russellem. Tymczasem w samochodzie Ferrari, który prowadził w wyścigu tempo spadło po kilku okrążeniach i Norris mógł się zbliżyć do Hiszpana. Walka trwała dobre kilka okrażeń, ale ostatecznie udało się przesunąć McLarena na pierwsze miejsce na 13. okrążeniu. Dokładnie na tym samym kółku serię postojów dla strategii dwóch postojów rozpoczął Stroll.

McLaren odzyskuje inicjatywę
Ferrari dwa okrążenia później pokryło strategię Aston Martina, tak samo jak Russell. Sainzowi w ostatniej chwili udało się wyjechać przed Kanadyjczykiem, ale Williams nie miał już takiego szczęścia. Reszta zespołów nie uległa presji podcięcia i podróżowała dalej, by realizować strategię jednego postoju. Z czołówki na dwudziestym trzecim okrążeniu zjechał Ricciardo, który wcześniej powstrzymywał Hamiltona. Niestety mechanicy pomarańczowej ekipy nie popisali się i Australijczyk wyjechał za Oconem, tracąc ogrom czasu.

Hamilton i Verstappen pozostali na torze dłużej i zjechali dopiero na 27. kółku. Hamilton wyjechał przed Ricciardo, Verstappen tuż za i było to kluczowej dla dalszej walki o zwycięstwo w wyścigu, z której odpadł Holender. Hamilton tymczasem musiał się przebić przez kilku zawodników, ale nie zajęło mu to zbyt wiele czasu i pognał w pogoń za Norrisem, by wygrać to Grand Prix. Dzisiejszy dzień był też dniem wpadek w postojach. Red Bull podobnie jak McLaren zepsuł swoją próbę, jednak u Pereza, któremu znacznie utrudnili walkę o podium, gdyż wyjechał za Ricciardo.

Australijczyk robił co mógł, ale w końcu uległ Meksykaninowi, który następnie pognał za Sainzem, by wyszarpać dla Red Bulla podium. Norris tymczasem zaciekle bronił się przed Hamiltonem, robić co w jego mocy, by zwyciężyć po raz pierwszy w karierze. W radiach coraz częściej pojawiała się informacja o spodziewanym deszczu, ale czy dla dramaturgii tego wyścigu potrzebowaliśmy czegoś więcej?

Dramatyczne ostatnie okrążenia
Pierwszą oznaką, że inżynierowie się nie mylili były parasole kibiców, które rozłożono na osiem kółek przed metą. Efekt szybko było widać na torze, gdyż Norris wypadł na chwilę poza obrys toru, broniąc się jednak przed Hamiltonem. Dwa kółka później wielu kierowców zaryzykowało zjazd po przejściowe opony, a na torze rozpoczął się absolutny dramat. Warunki były zdradliwe, ale ciągle się dało jechać na gładkich oponach. Do momentu, gdy do boksu zjechał Hamilton, a na torze pozostał Norris. W tej chwili niebo się całkowicie otwarło i dla Anglika był to koniec walki o zwycięstwo.

McLaren ledwo utrzymywał się na torze, wypadając co zakręt i rozpaczliwie jadąc do pitlane. Hamilton tymczasem nadrabiał po kilkanaście sekund na okrążenie. Tak samo robił Verstappen. Lando dodatkowo otrzyma jeszcze karę za przekroczenie białej linii na wjeździe do pitlane, jednak nie będzie to już miała dużego znaczenia, gdyż wyścig zakończył w końcówce czołowej dziesiątki. Dorobek punktowy McLarena uratował dziś Ricciardo, finiszując tuż za podium i Sainzem. Mercedes może za to podziękować aurze, gdyż bez nagłych opadów zwycięstwo byłoby praktycznie niemożliwe.

Niesamowicie dramatyczne Grand Prix Rosji na papierze nie skończyło się zbyt zaskakująco, ale każdy kto śledził wyścig nie mógł dziś narzekać na brak emocji. Wielkie zawody, świetne pojedynki na torze, a do tego nieprzewidywalność pogody. Tymczasem już za dwa tygodnie wyścig w Turcji, gdzie rok temu również rozgrywały się dramaty. Sezonie 2021, trwaj!

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 0,3 m/s
Wilgotność powietrza: 72%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca