F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Rolex Belgian Grand Prix 202228 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:41,252 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:46,286 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
5355,589 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2021
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Wyścig naznaczony karami za wymiany podzespołów w samochodach wielu kierowców stawki od początku zapowiadał się ciekawie. Spa wspaniale odwdzięczyło się kibicom za zeszłoroczny wyścig o długości trzech okrążeń. Piękna pogoda, świetne ściganie – wszystkiego byliśmy świadkami w te popołudnie.

Kraksa Hamiltona i Alonso na starcie
Na starcie ruszający z pierwszego pola Carlos Sainz wystrzelił jak z procy, nie dając rywalom żadnych szans na atak. Hiszpan ruszał na miękkich oponach, w przeciwieństwie do pośredniej mieszanki u rywali w czołowej dziesiątce. Ruszający z karami Max Verstappen i Charles Leclerc z łatwością mijali słabszych rywali. Jednak już po pierwszym przejeździe po prostej Kemmel doszło do kontaktu. Lewis Hamilton nie zostawił wystarczająco miejsca Ferando Alonso i zderzyli się. Hiszpan był w stanie pojechać dalej, ale Anglik musiał zatrzymać się na torze kilka zakrętów później.

W tym samym czasie Nicolas Latiffi nie opanował kierownicy i obrócił się, prawie uderzając w Estebana Ocona i wybijając Bottasa z rytmu, przez co Fin obrócił się i zatrzymał na poboczu. Zbyt wiele samochodów na poboczach spowodowało wyjechanie samochodu bezpieczeństwa. W czasie neutralizacji do zjazdu po nowe opony był Leclerc, gdyż w jego kanale chłodzącym utknęła zrywka z kasku.

Verstappen mknie na czoło stawki
Po wznowieniu rywalizacji na czele nie doszło do zmian pozycji. Alonso atakował Russella ale nic z tego ataku nie wyszło. Niesamowitym widokiem za to było przebijanie się Verstappena w górę stawki. Wyglądało to nieco jak gra komputerowa, w której gracz ustawił zbyt niski poziom trudności rywali. Holender mknął po pierwsze miejsce. Zanim doszło do wyprzedzania, liderujący Sainz zjechał po świeży komplet pośrednich opon. Odwlekło to jedynie egzekucję. Kilka kółek później zjechał Verstappen, wyjechał niemal 5 sekund za Hiszpanem, ale chwilę później siedział mu na ogonie i bez najmniejszych problemów wyprzedził na prostej Kemmel.

Był to okres wielu postojów w stawce, gdyż słońce na niebie spowodowało znacznie większe zużycie opon. Kierowcy decydowali się na nowe twarde i pośrednie opony. U Leclerca doszło do zmiany strategii z jednego na dwa postoje. Do tej samej zamiany doszło u każdego w stawce. Jasnym też się stało, że Ferrari nie ma dziś odpowiedzi na tempo Red Bulla.

Ferrari robi co może
Sainz spróbował swoich sił poprzez zjazd na 26. okrążeniu, co odłożyło w czasie walkę z Russellem o ostatnie miejsce na podium. Leclerc zgodnie z przewidywaniami inżyniera przebił się na piąte miejsce i było to wszystko o co mógł dziś walczyć. Ładna walka toczyła się również w drugiej połowie czołowej dziesiątki, gdzie piękną walkę stoczył Ocon z Vettelem i Gaslym.

Na ostatnim okrążeniu Ferrari spróbowało odebrać najszybsze kółko Verstappenowi, jednak Leclerc wyjechał obok Alonso, który go wyprzedził i skomplikował sprawę. Leclerc odzyskał pozycję, ale nie dał rady ustanowić szybszego okrążenia od Maxa. Ten za to spokojnie dojechał do mety przed Perezem i Sainzem. Red Bull był dziś poza zasięgiem i Ferrari ma sporo do przemyślenia przed Monzą. Dodatkowo Leclerc otrzymał karę doliczenia 5 sekund za zbyt szybką jazdę w pitlane co zepchnęło go na szóstą pozycję.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca