F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Zandvoort.
Heineken Dutch Grand Prix 20224 wrze?nia
Circuit Zandvoort
Długość toru: 4,252 km
Liczba okrążeń: 72
Pełny dystans: 306,144 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:08,885 - Max Verstappen (Red Bull), 2021
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,097 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
203,892 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2021
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Po miażdżącej przewadze na Spa, zwycięstwo Maxa Verstappena w swoim domowym wyścigu wydawało się formalnością. Jednak od samego początku weekend Grand Prix nie układa się dla Red Bulla bezproblemowo. Miało to swoje odbicie również w niedzielnych zmaganiach.

Spokojny początek
Cała stawka wystartowała bardzo równo i nie doszło do wielu przetasowań. Z przodu stawki Lewis Hamilton próbował atakować Carlosa Sainza, jednak skończyło się tylko zetknięciem kół. Lando Norris chwilowo znalazł się przed Georgem Russellem, jednak kierowca Mercedesa szybko odzyskał swoją lokatę. Do groźnego incydentu mogło dojść z udziałem Kevina Magnussena, jednak Duńczyk uratował się i jedynie zahaczył o bandę swoim samochodem.

Bardzo dobry początek zawodów zaliczył Esteban Ocon, który wskoczył do czołowej dziesiątki. Równie dobrze przebijał się przez stawkę Fernando Alonso, który tuż przed swoich postojem awansował na trzynaste miejsce.

Postoje – koszmar Ferrari
Po piętnastym okrążeniu rozpoczęła się fala postojów w czołówce. Od razu zrobiło się bardzo ciekawie, gdyż Ferrari zapomniało o jednej oponie dla Sainza. Hiszpan spędził na stanowisku dziesięć sekund i pożegnał się z marzeniami na jakikolwiek dobry wynik. Czerwoni byli na tyle roztargnieni, że dodatkowo po ich pistolecie do zmiany kół przejechał Sergio Perez.

Na osiemnastym kółku zjechał Leclerc, a chwilę później Verstappen. U obu obyło się bez kłopotów. Tymczasem mercedes mocno przedłużył pierwszy przejazd, próbując uskutecznić strategię jednego postoju. Dopiero na 30. rundzie zjechał Hamilton, a dwie po nim Russell. Spowodowało to nieco zamieszania w czołówce, gdyż cała reszta podróżowała na strategii dwóch pitstopów. Pierwszy zareagował na to Perez, zjeżdżając na 41. okrążeniu po twarde ogumienie.

Dziwny incydent Tsunody
Na 44. rundzie u mechaników zjawił się Tsunoda i doszło do bardzo dziwnego incydentu. Najpierw Japończyk zatrzymał się na torze twierdząc, że ma niedokręcone koło, zespół zaprzeczył, a ten zjechał do alei ponownie zapiąć pasy bezpieczeństwa, bo już chciał opuszczać samochód. Po tej korekcji dalej zgłaszał problem z samochodem i zespół poradził mu zatrzymać się na trasie. Kierowca Alpha Tauri zrobił to w taki sposób, że ogłoszono wirtualną neutralizację. To niesamowicie pomogło Verstappenowi, który mógł dokonać darmowego postoju, utrzymując Mercedesy daleko za sobą. To pokrzyżowało plany ekipy z Brackley, ale w dalszym ciągu Hamilton z Russellem jechali po podwójne podium.

Prawdziwe zamieszanie zaczęło się gdy Bottas zatrzymał się na prostej startowej po awarii silnika. Sainz niemal wjechał w Fina wyprzedzając Ocona. Nie zdążył przepuścić Francuza, gdyż okrążenie później ogłoszono neutralizację. Po świeże opony zjechał Verstappen, tracąc pozycję na rzecz Mercedesów. Te jednak też zjechały po ogumienie (podobnie jak sporo samochodów, najwięcej zyskał Alonso, przeskakując przed Norrisa). W pitlane doszło jeszcze do incydentu przy wyjeździe Sainza ze stanowiska obsługi. Niemal rozbił się o niego Alonso.

Zepsuty restart Hamiltona
Restart przebiegł dość niespodziewanie, gdyż ciężko było się spodziewać tak zepsutego powrotu do ścigania przez Hamiltona, którzy dał się ograć Verstappenowi niczym debiutant. Na domar złego dla Brytyjczyka wyprzedził go kilka okrążeń później Russell. Hamilton zdecydowanie jechał na złych oponach. Wybór pośredniej mieszanki na ostatni przejazd był ogromnym błędem. Kierowcę Mercedesa z łatwością wyprzedził również Leclerc.

Sainz również nie mógł mówić o dobrym dniu. Za zbyt niebezpieczne wypuszczenie ze stanowiska zmiany opon otrzymał karę doliczenia 5 sekund. Ciekawa walka toczyła się między Alonso i Norrisem, ale Hiszpan nie zamierzał odpuszczać. Ostatecznie Hiszpanowi pomógł Perez, dając DRS, ale walka mogła się podobać wszystkim kibicom. Grand Prix Holandii zdecydowanie zapewniło dziś wiele emocji, a na czele dojechał Verstappen, po pięknej walce na torze i stanowiskach strategów.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 76%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca