F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Mexico City.
Gran Premio De La Ciudad De México 202329 pa?dziernika
Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 4,304 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,584 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,759 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:17,774 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
190,114 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Wyścig w Meksyku rządzi się każdorazowo nieco innymi prawami niż reszta rund w kalendarzu. Unikalne położenie obiektu, bardzo wysoko nad poziomem morza stawia przed samochodami Formuły 1 wyjątkowe wyzwania. Objawiało się to już wiele razy w ten weekend i niedziela nie była wyjątkiem.

Perez szybko odpada z wyścigu
Jak można się było spodziewać na starcie pole position nie było optymalną pozycją. Verstappen ruszył jak strzała i jeszcze przed pierwszym zakrętem wychodził na prowadzenie. Swojej szansy próbował również Perez, wychodząc po lewej Leclerca, jednak nie wiedzieć dlaczego, zjechał w prawo, uderzając w Ferrari. Red Bull wystrzelił w powietrze, wylądował i właściwie na tym zakończył się wyścig lokalnego bohatera, choć zdołał jeszcze dojechać do pitlane.

Dużym wygranym pierwszego okrążenia był Hulkenberg, który awansował do czołowej dziesiątki. Nie powiodła się za to strategia Norrisa, który ruszał na miękkich oponach i nie zyskał zbyt wielu pozycji. Tymczasem na piątym okrążeniu ogłoszono chwilową wirtualną neutralizację, by uprzątnąć szczątki z wypadku Pereza z Leclerkiem.

Walka o drugie miejsce trwa
Na kolejnych okrążeniach Hamilton próbował co rusz wyprzedzić Ricciardo, ale nie było to takie proste. Ostatecznie udało się na jedenastym okrążeniu. Anglik był dziś bardzo zadowolony z balansu samochodu i z werwą walczył o podium.

Bardzo wcześnie na pierwszy postój zjechali Tsunoda i Norris. Założyli twarde opony i w czystym powietrzu kręcili czasy, które po postojach rywali wywindowały ich do czołowej dziesiątki. Na czele pierwszy zjechał Verstappen, więc Ferrari nie pozostało nic innego jak przedłużyć swój przejazd, jednak Red Bull był dziś w innej lidzie. Zyskał na tym Hamilton, który wyprzedził tym samym Sainza. Ricciardo dzielnie trzymał się na piątym miejscu, przed Piastrim i Russelem. Drugi kierowca Mercedesa nie chciał jeszcze odwiedzać mechaników, jednak zespół bał się podcięcia ze strony Norrisa.

Kraksa Magnussena
Na 33 okrążeniu do awarii doszło w samochodzie Magnussena, przez co Duńczyk uderzył z impetem w bariery za ósmym zakrętem. Szybko na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa, co sprawiło pokusę tanich postojów. Skorzystał z tego Verstappen, nie tracąc pozycji, jak również Norris, który tym samym spadł na dziesiąte miejsce. Ostatecznie ruch ten się kompletnie nie opłacił, gdyż sędziowie musieli ogłosić czerwoną flagę, by naprawić bariery zniszczone przez Haasa.

Porządkowi nie próżnowali i szybko uporali się z uszkodzeniami. Ogłoszono restart i kierowcy przygotowali się szybko do kolejnej rundy walki, ponownie ruszając z miejsca. Obyło się bez incydentów, jednak mogło się wydawać, że bardzo słaby start Norrisa, który spadł na czternaste miejsce, pogrzebie jego wyścig.

Powrót Norrisa
Nic bardziej mylnego. Duma Norrisa była już wystarczająco podrażniona w ten weekend. Anglik rozpoczął szarżę i kółko po kółku piął się w górę stawki. Po instrukcji przepuszczenia partnera przez Piastriego, Norris dobrał się najpierw do Ricciardo, a później do Russella. Fani Roberta Kubicy szczególnie docenią ten ostatni manewr. Na więcej już zabrakło czasu, ale Lando może być zadowolony z takiego powrotu po wczorajszej klapie w kwalifikacjach.

Na czele stawki Hamilton przebił się na drugą lokatę, jednak duże obawy sprawiały pośrednie opony, które musiały wytrzymać bardzo długi przejazd. Ostatecznie obawy były nieuzasadnione i Ferrari nie mogło skorzystać z przewagi twardszej mieszanki. Warto jeszcze odnotować, że w samej końcówce w trzecim sektorze obrócił się Stroll, który chwilę później zjechał do garażu i dołączył do Alonso, który zrobił to wcześniej.

Verstappen odniósł dziś kolejne łatwe zwycięstwo ale to wcale nie znaczy, że byliśmy świadkami nudnego wyścigu. Za plecami mistrza świata działo się wiele i nie brakowało walki. Tymczasem kolejne zawody już za tydzień, na bardzo lubianym torze Interlagos.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,8 km/h
Wilgotność powietrza: 19%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca