F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis Santander von Deutschland 201420 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.=6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid671h33m42,9142
2.=77Valtteri BottasWilliams FW36 67+0:20,7892
3.1744Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid67+0:22,5303
4.21Sebastian VettelRed Bull RB1067+0:44,0143
5.214Fernando AlonsoFerrari F14 T67+0:52,4673
6.13Daniel RicciardoRed Bull RB1067+0:52,5493
7.227Nico HulkenbergForce India VJM07 67+1:04,1782
8.322Jenson ButtonMcLaren MP4-29 67+1:24,7113
9.520Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 661 okr. (1 okr.)3
10.=11Sergio PerezForce India VJM07 661 okr. (07,476)3
11.17Kimi RaikkonenFerrari F14 T661 okr. (08,347)3
12.613Pastor MaldonadoLotus E22661 okr. (09,354)2
13.=25Jean-Eric VergneToro Rosso STR9661 okr. (00,737)3
14.221Esteban GutierrezSauber C33 661 okr. (06,336)3
15.217Jules BianchiMarussia MR03 661 okr. (34,901)2
16.310Kamui KobayashiCaterham CT05652 okr. (1 okr.)3
17.44Max ChiltonMarussia MR03 652 okr. (12,080)3
18.-9Marcus EricssonCaterham CT05652 okr. (28,855)3
Niesklasyfikowani
99Adrian SutilSauber C33 47wypadek3
26Daniił KwiatToro Rosso STR944pożar2
8Romain GrosjeanLotus E2226przegrzanie1
19Felipe MassaWilliams FW36 0kolizja z Magnussenem0
Najszybsze okrążenie: Lewis Hamilton (Mercedes F1 W05 Hybrid) - 1:19,908 na 53 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 196,206 km/h

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sar trek, 20.07.2014 16:48[!]
Fantastyczny i dramatyczny wyścig - kolejny już w tym sezonie.
Jak dla mnie to najlepszy sezon od roku 2008, a może i lepszy.
Niesamowita pogoń Hamiltona i 3 miejsce po starcie z 20.I to bez pomocy safety cara (bo po starcie i tak róźnic jeszcze nie było między zawodnikami, więc nic na tym nie zyskał).
Kamikadze2000, 20.07.2014 18:21[!]
To kwestia gustu - dla mnie akurat ten sezon jest najgorszym od 2007 roku... ;)
villy, 20.07.2014 19:00[!]
Eee, sezon 2011 był gorszy, tam od razu wiadomo było kto będzie mistrzem, a tu 2 walczy.
Dorel, 20.07.2014 19:04[!]
Najgorszy sezon to 2013, zwłaszcza 9 ostatnich wyścigów. Wiemy Kamikadze2000, że patrzysz teraz pod względem układu sił w stawce, Lewis jest pretendentem do tytułu, ma fantastyczny bolid fabrycznego zespołu, który wydaje mnóstwo pieniędzy na budowę samochodu, a przecież prywatny Red Bull nie wydał ani 1 Euro. ;)
Masio, 20.07.2014 21:05[!]
Chciałem, żeby spadł deszcz podczas wyścigu.
Szkoda, że Alonso i Ricciardo ukończyli wyścig za Vettelem.

@Dorel
Zgadzam się z tobą. ;)
robertunio, 20.07.2014 21:32[!]
Gdyby nie bylo Mercedesa to naprawde moglby to byc ciekawy sezon. Merol ma masakryczna przewage nad reszta stawki. Wieksza niz RedBull w apogeum swojej dominacji.
villy, 20.07.2014 21:40[!]
A Borowczyk dzisiaj się znowu popisał Rosberg ma chyba 22 sekundy przewagi nad Hamiltonem, który ma przed sobą korek, a ten mówi, że Hamilton będzie prowadził jak wszyscy zjadą. Rosberg zjeżdża do boksów z około 27 sekundami przewagi, a ten mówi że Hamilton obejmuje prowadzenie, ba Borowczyk wręcz powiedział, że właśnie Hamilton minął Rosberga. Borowczyk to jednak mistrz :-)
kimxxf1, 20.07.2014 22:40[!]
Ciekawy wyścig. Świetny występ Hamiltona, bo przebić się 17 oczek to jest coś, a już był bardzo blisko Bottasa nawet. Gratulacje dla Rosberga za wygranie domowego wyścigu, chociaż to żadne zaskoczenie. Świetna też walka Alonso z Ricciardo! Szkoda trochę Massy, ale w sumie on też w tym zawinił. Ogólnie jeden z lepszych wyścigów wg. mnie.
Kamikadze2000, 20.07.2014 22:46[!]
@Dorel - 9 ostatnich wyścigów faktycznie było przewidywalnych. Ale początek sezonu był znakomity. Mnie nie bawi walka jednego zespołu o tytuł. Nie ma nic lepszego, kiedy co wyścig walczy ktoś inny - tak było w sezonie 2013, a właściwie jej pierwszej połowie. Sezon 2010, 2012... ten sezon byłby znakomity, gdyby nie Mercedes. W tym wypadku to absolutnie kończy rywalizację - bo nie ma po prostu walki o tytuł między konstruktorami... ;) A co tam kierowcy - dla mnie kierowca nie jest najważniejszą częścią zespołu. Najważniejsza jest fabryka - drużyna! Patrzę na F1 przez pryzmat rywalizacji zespołów - dla mnie F1 to nie jest sport w ogólnym tego słowa znaczeniu - to rywalizacja konstruktorów - to przede wszystkim walka mózgów oto, kto będzie najlepszy. A już na pewno nie jest to sport indywidualny... Sama rywalizacja kierowców to egzekwowanie pracy w fabryce - dlatego też wartość tego tytułu nie jest przeze mnie uznawana za najwyższą. Tytuł konstruktorów - to jest wartościowy tytuł. Tytuł kierowców porównałbym do MVP np. w rozgrywkach dyscyplin drużynowych. Na tegorocznym Mundialu ponoć Messi był najlepszy - według mnie nie. W 2012 roku Vettel zdobył tytuł - dla mnie nie zasłużył na tego majstra w takim stopniu, jak Alonso... ;) Więc suma sumarum odpowiedz sobie, ile znaczy dla mnie tytuł kierowców, skoro nie jestem specjalnie fanem Złotej Piłki... ;)

P.S. Już niejednokrotnie podkreślałem to, co napisałem... więc żeby nikt mi tu nie wyskakiwał, że nagle zmieniłem zdanie. Po prostu wcześniej nie zwracałem na to szczególnej uwagi - wygrywał ulubiony zespół, więc tytuł kierowców był dodatkowym bonusem. :) I jeszcze jedno - żaden ze mnie fan Vettela - nie byłem nim nigdy. Na początku nawet nie chciałem, aby wygrywał - wolałem Webbera. Ale pogodziłem się. Nawet tytuły Hamiltona bym zdzierżył, choć faktycznie jego nie lubię - bo i tak uważam, iż to tytuł konstruktorów jest najistotniejszy. ;) Teraz wolałby, aby to Ricciardo przejął na dobre pałeczkę. :))
Dorel, 21.07.2014 00:16[!]
No właśnie tytułu Hamiltona do dziś nie potrafisz zdzierżyć i masz ten kompromitujący podpis, że Felipe Massa jest prawowitym mistrzem świata 2008.
Czy tytuł konstruktorów jest ważniejszy niż kierowców? Można się spierać, ale ja mam odmienne zdanie. Zgodzę się z tym, że najważniejszy jest bolid, bez dobrego bolidu nawet mistrzowie tacy jak choćby Alonso tytułu nie zdobędą. Ale popatrz na to, że mimo tych kilkuset pracowników w fabrykach dzięki którym jest sukces, to kierowcom najwięcej się zawdzięcza, to oni są czołowymi postaciami teamu, to oni zbierają laury. Zauważ, że zespoły bardziej cieszą się z tytułów kierowców niż konstruktorów. Np. GP Brazylii 2008 - Ferrari zdobyło tytuł konstruktorów, to bardzo wiele dla nich znaczy, a jakie były humory w stajni? Smutek, rozpacz, niedowierzanie. McLaren przegrał tytuł konstruktorów, ale Lewis zdobył kierowców i co się działo? Wielka feta, świętowanie do białego rana. Inny przykład to Interlagos'10 - Red Bull zdobył swój pierwszy tytuł konstruktorów, Horner i Newey się poklepali, przybili sobie piątki, lekki uśmiech na twarzach i tyle. Z kolei jak Vettel zdobył tytuł w Abu Dhabi to szał radości, szampan się lał i lał. To kierowcy jeżdżą i to o nich zawsze zabiegały teamy, to o nich się mówi, więc dla mnie tytuł kierowcy ma większe znaczenie.
Jeśli dla Ciebie tegoroczne mistrzostwo Rosberga lub Hamiltona jest niczym wartym, ponieważ dysponują bolidem z innej galaktyki, to naprawdę Cię nie rozumiem. Pokonać innego świetnego kierowcę w takim samym bolidzie dają większą satysfakcję niż pokonanie rywala jeżdzącego dla innego zespołu.
Kamikadze2000, 21.07.2014 00:36[!]
@Dorel - nie uznaje GP Singapuru... tyle... ;)

Kierowcy są "czołowymi postaciami", bo to ich oglądamy na torze. W rzeczywistości jednak są przede wszystkim wozidłami. Niejeden powie już podważał wkład kierowcy w rozwój. Nie będę już wymieniał, ale podważano wkład Kubicy i Alonso w rozwój bolidu - uważano to za przecenianie, bo przecież nie są inżynierami. I taka jest prawda... Wiadomo - kierowca może zrobić czasem różnicę - ale tak na prawdę jeżeli praca w fabryce zostanie spartolona, nie zostanie nagle odratowana na torze. I vice versa... ;)

Tytuł kierowców to prestiż - bo media mówią tylko o kierowcach, a o zespole wspomina się "Fernando Alonso - kierowca Ferrari". Oni są tymi bohaterami. Dla mnie jednak bohaterami są ludzie w fabrykach. Dlatego też chylę czoła nie przed Hamiltonem, Rosbergiem czy Vettelem - chylę czoła przed Brackley i Milton Kyens. ;)

Nie mówię, że nie jest nic nie warty - po prostu jest mniej warty, niż po zaciętym sezonie. No i w porównaniu do MŚ konstruktorów na pewno ma mniejszą wartość (IMHO!). Kierowcy Merca nie mają rywali - walczą tylko ze sobą - więc wartość tego tytułu w moim odczuciu wyraźnie spada. No i jest pytanie - czy faktycznie są najlepsi, czy tylko wykorzystują W05... ;) Moim zdaniem to drugie - bo nie wiemy, czy wykonują swą robotę lepiej, niż inni. A może taki Alonso byłby już w drodze po trzeci tytuł?? Dlatego też wartość tego tytułu nie jest tak duża, jak zespołu. Bo skoro bolid jest najszybszy, to znaczy, iż najlepszą pracę zrobił zespół. Do tego dochodzi praca w boksach oraz ustawienie sprzętu i ewentualne poprawki. Kierowcy oczywiście są częścią tego zespołu. ;) Co do kierowcy - nie zawsze Mistrz Świata jest najlepszy w sezonie. Dla mnie najlepszym kierowcą tegorocznej rywalizacji jest Ricciardo i Bottas. I to między nimi rozgrywa się walka o tytuł "najlepszego". Mistrzostwo kierowców jest więc niemiarodajną sprawą - tyle... ;) Ale to tak na marginesie - to moje absolutnie subiektywne zdanie... ;)
Saruto, 21.07.2014 09:48[!]
Lewis nie jest Niemcem, więc skończy sezon na drugim miejscu.
rvs, 21.07.2014 10:17[!]
Nikogo z was nie zdziwił absurd związany z brakiem SC po wypadku Sutila? A jak już kilku porządkowych wbiegło na tor w odstępie między bolidami to miałem ciarki. I choć Borowczyk czasami plecie, to miał wiele racji w tym, że "gdyby to było na początku wyścigu, to na pewno mielibyśmy SC" - a przecież pokonany dystans nie powinien być zmienną w kwestii bezpieczeństwo. Gdyby wypuścili SC, to dopiero wtedy byłoby ciekawie:)

W walce o mistrza kibicuje Hamiltonowi, ale nie dyskredytuję Rosberga - rzemieślnik staje się mistrzem na naszych oczach. Jest dowodem na to, że naturalny talent, to nie wszystko - liczy się również praca z inżynierami, notatki itp. Hamilton powinien teraz wziąć się w garść i przemyśleć kilka rzeczy. Ciekaw jestem co się stanie, gdy Rosberg sięgnie po tytuł - co się stanie w głowie Lewisa.

@Kamikadze2000 tytuł kierowców ma nijakie znaczenie wg Ciebie - po co zatem po tylu już latach wciąż roztrząsasz Massę z 2008?

Ricciardo mimo wycieczki poza tor, na której stracił dużo czasu, a przede wszystkim miejsc do czołówki i tak zdołał niemal dogonić Vettela:) Był tu taki koleś Iceman z jakimiś cyferkami - piewca talentu Vettela, ale zginął, rzadko go widać - ciekawe co sądzi o wynikach:) Ja potrafię zrozumieć, że bolid Vettelowi nie pasuje (Kimiemu również), ale niech się ogarną:)
Kamikadze2000, 21.07.2014 13:05[!]
@rvs - bo Massa to akurat zawodnik, któremu faktycznie kibicuje i lubię. A fakt jest taki, że GP Singapuru powinno zostać unieważnione. Nie zrobiono tego, bo Brytole rządzą/rządzili w FIA - przecież nie pozbawiliby swojego tytułu... ;)

P.S. Ale jakoś obeszło się bez tego, nie?? Niestety, ale w ostatnich latach SC zbyt mocno ingeruje w wyniki, wypaczając rywalizację. Rosberg zasłużył na zwycięstwo i jeżeli nawet zrobiono ukłon w jego stronę, to dokonano dobrego wyboru. Wiadomo, ze fani Hamiltona woleliby SC... ;) Ale skoro nie wyjechał, to nie wyjechał... ;) Porządkowym nic się nie stało... Hamilton się burzył - ciekawe, co by powiedział, gdyby to on prowadził... ;)
step07, 21.07.2014 13:29[!]
Cytat Kamikadze2000 :
A fakt jest taki, że GP Singapuru powinno zostać unieważnione.

Akurat Massa nie stracił tytułu przez wypadek Nelsinho tylko przez to, że mechanicy wypuścili go z przyczepionym wężem do tankowania. Gdyby nie ten incydent to Felipe skończył by tamten wyścig na co najmniej 2 lokacie (choć uważam, że miał wówczas świetne tempo i poradziłby sobie także i z Alonso). Tak więc utrata tytułu to winna tylko i wyłącznie tego absurdalnego błędu w pit-stopie. A jeśli już chodzi o anulowanie wyników to mogli odebrać zwycięstwo Alonso. Czemu mieliby niby anulować całe GP? Czym zawinił wtedy chociażby Rosberg czy Hamilton? Czemu mieliby stracić ciężko wywalczone punkty? Jak np. w piłce nożnej dojdzie do sprzedania meczu to karze się zespoły, które się tego oszustwa dopuściły, a nie pozostałe naście które też biorą udział w rozgrywkach. Pomyśl trochę ;)
Kamikadze2000, 21.07.2014 18:40[!]
@step07 - nie ma porównania z rozgrywkami piłkarskimi, gdyż tam w każdym meczu grają dwie drużyny. W wyścigu zawsze biorą udział wszystkie zespoły - od momentu wypadku wyniki wyścigu był ustawiony. Więc albo powinni wrócić do okrążenia wcześniej (Massa prowadził, Hamilton był drugi), albo po prostu anulować wyniki. ;) Ale jak już wspomniałem... nie chciano ingerować w wyniki... ;) Dlatego też dla mnie osobiście Massa był mistrzem tamtego sezonu - także z sentymentalnego punktu widzenia.
step07, 22.07.2014 11:21[!]
@Kamikadze2000 tylko, że wyjazd sc nie ma tu nic do tego bo to nie sc zrujnował wyścig Massie tylko jego mechanicy więc nie ma co na siłę szukać rozwiązań przy zielonym stoliku wg mnie. Mógłbyś być oburzony gdyby przez ten wypadek i wyjazd sc Felipe spadł z 1 na 15 miejsce i przez to przegrał wyścig. Ale on przegrał przez totalnie skopany pit-stop. Gdyby nie było wypadku Nelsinho to i tak "wyrwany wąż" odebrał by Brazylijczykowi szanse na punkty ;)
Dorel, 23.07.2014 23:16[!]
Cytat :
Co do kierowcy - nie zawsze Mistrz Świata jest najlepszy w sezonie. Dla mnie najlepszym kierowcą tegorocznej rywalizacji jest Ricciardo i Bottas.

No z Bottasem to przesadzileś, dopiero od kilku Grand Prix zaczął cokolwiek jeździć, bo Williams się polepszył i jest drugą siłą w stawce. Jego świetne występy to także efekt świetnego bolidu, bo przecież samymi umiejętnościami nie dojechałby z P16 na 2 miejscu tak jak na Silverstone.
seba97, 26.07.2014 22:09[!]
Cytat rvs :
Nikogo z was nie zdziwił absurd związany z brakiem SC po wypadku Sutila? A jak już kilku porządkowych wbiegło na tor w odstępie między bolidami to miałem ciarki. I choć Borowczyk czasami plecie, to miał wiele racji w tym, że "gdyby to było na początku wyścigu, to na pewno mielibyśmy SC" - a przecież pokonany dystans nie powinien być zmienną w kwestii bezpieczeństwo. Gdyby wypuścili SC, to dopiero wtedy byłoby ciekawie:)

Mnie też to zdziwiło....gdyby na prowadzeniu był ktoś inny a nie Rosberg to by wyjechał na pewno. Według mnie to już było przegięcie, że ściągali ten bolid przy jadących samochodach.
Cytat :
No z Bottasem to przesadzileś, dopiero od kilku Grand Prix zaczął cokolwiek jeździć

Nie zgodze sie z tym. Wiem, że wolne treningi nie są do końca miarodajne, ale już dwa lata temu kiedy był testerem Williamsa pokazywał, że umie szybko jeździć.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca