F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Valencia.
Grand Prix of Europe 201126 czerwca
Valencia Street Circuit
Długość toru: 5,419 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,883 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:37,587 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2010
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:38,683 - Timo Glock (Toyota), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,983 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2008
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
1.
Sebastian Vettel
Red Bull 57 okr. 1h39m36,169
2.
Fernando Alonso
Ferrari 57 okr. +0:10,891
3.
Mark Webber
Red Bull 57 okr. +0:27,255
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.=1Sebastian VettelRed Bull RB7571h39m36,1693
2.25Fernando AlonsoFerrari 150° Italia57+0:10,8913
3.12Mark WebberRed Bull RB757+0:27,2553
4.13Lewis HamiltonMcLaren MP4-2657+0:46,1903
5.=6Felipe MassaFerrari 150° Italia57+0:51,7053
6.=4Jenson ButtonMcLaren MP4-2657+1:00,0653
7.=8Nico RosbergMercedes GP W0257+1:38,0903
8.1019Jaime AlguersuariToro Rosso STR6561 okr. (1 okr.)2
9.114Adrian SutilForce India VJM04561 okr. (00,495)3
10.19Nick HeidfeldRenault R31561 okr. (08,397)3
11.517Sergio PerezSauber C30561 okr. (06,752)1
12.111Rubens BarrichelloWilliams FW33561 okr. (05,117)3
13.418Sebastien BuemiToro Rosso STR6561 okr. (01,237)3
14.215Paul di RestaForce India VJM04561 okr. (01,995)3
15.410Witalij PietrowRenault R31561 okr. (03,666)3
16.216Kamui KobayashiSauber C30561 okr. (01,454)2
17.97Michael SchumacherMercedes GP W02561 okr. (14,822)3
18.312Pastor MaldonadoWilliams FW33561 okr. (17,988)3
19.=20Heikki KovalainenLotus T128552 okr. (1 okr.)3
20.=21Jarno TrulliLotus T128552 okr. (37,941)2
21.=24Timo GlockVirgin MVR-02552 okr. (16,174)2
22.125Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-02552 okr. (20,660)2
23.123Vitantonio LiuzziHRT F111543 okr. (1 okr.)3
24.=22Narain KarthikeyanHRT F111543 okr. (95,712)3
Najszybsze okrążenie: Sebastian Vettel (Red Bull RB7) - 1:41,852 na 53 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 186,069 km/h

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
MairJ23, 27.06.2011 05:54[!]
Jak chcecie oceniac tylko kierowcow to proponuje zaczac ogladac serie wyscigowe gdzie wszystkie bolidy dla calej stawki sa takie same !!! czyli F2 z tego co sie orientuje... (moge sie mylic)
A jak nie - to sie przyzwyczaic prosze do tego ze licza sie tu 2 rzeczy - bolid i kierowca.... malo tego - mozna tu dodac tez kilka innych czynnikow - ogolnie - zespol (design, Pitstops, racing strategy, engineering, sponsors) i kierowca
I do czasu jak nie zaczniecie tak wlasnie ogladac F1 to bedziecie sie sprzeczac o rzeczy ktore nie moga byc wyjasnione ! bo przeciez nie wsadzicie Alonso czy Hamiltona dzisiaj do RBR !
mpluta2, 27.06.2011 09:41[!]
Lotus Renault słabo:
po pierwsze- brak Kubicy
po drugie-słabe tempo kwalifikacyjne
po trzecie-ich pit stopy są po prostu porażające
marla, 27.06.2011 11:57[!]
Oj widzę, że chyba otworzyłam puszkę Pandory. @MairJ23 nie uważam, aby ta rozmowa była bez sensu. Ja sama po przeczytaniu kilku późniejszych komentarzy doszłam do wniosku, że nie miałam racji w kilku rzeczach, ale nie wznoszę rąk ku niebiosom i nie lamentuję czy rozmowa ma poziom czy nie. Spokojnie, nie krzycz, bo żyłka Ci pęknie ;) Każdy ma prawo komentować. No ciekawe jakby wyglądała dyskusja gdyby każdy się ze sobą zgadzał, chyba nieco bez sensu, co? Pzdr :)
Adakar, 27.06.2011 12:17[!]
@mpluta2
sądzisz że Kubica to "aż" sekunda na okrążeniu ?
Nawet Senna by tego NIE zrobił ... 0,5 sek, ok, ale to i tak niczego nie zmienia.
Obu zawodników prezentuje baaaardzo zbliżone tempo, więc w tym bolidzie "za wiele" extra potencjału już NIE siedzi. Force India natomiast zaczyna coraz bardziej puchnąć, STR też. Sauber natomiast ... jestem z lekka zawiedziony. Po tym co Kamui pokazywał rok temu, teraz to pierwsze GP bez finiszu w TOP 10
Arya, 27.06.2011 17:41[!]
@marla
Po dwóch stronach Ci odpiszę, ale co tam :) Mogę Ci przyznać trochę racji, że Seb nie był zbyt wiele razy w takiej oto sytuacji: w dobrym bolidzie start w środku stawki. Też jestem ciekawa, jak poradziłby sobie w takiej sytuacji, ale musi błąd popełnić na starcie albo źle się zakwalifikować, a tego nie robi, za co winić go nie możemy :D
W sumie to nasuwa mi się GP Belgii '09, tam chyba startował ze środka i awansował na podium (wtedy takich rajdów jak Button w Kanadzie się nie robiło, sezon marny pod względem wyprzedzania), ale ekscytowałam się wyścigiem Kimiego i nie pamiętam, jak to było :P
Błąd pod presją był jeden, w Kanadzie, poza tym to nie sama presja, łatwo o błąd na mokrym torze, gdy trzeba cisnąć na maksa, bo nie miał szans na normalną obronę, na prostej Button ominąłby go, gdyby mógł się zbliżyć. Większym błędem było to, że za długo jechał spacerkiem, ale to też trochę wina zespołu, przecie Seb nie widzi co się parę sekund za nim dzieje. W Chinach nie było presji - tylko to omijanie, przed którym nie sposób się było obronić na zajechanych oponach.
A to, że nie byłby w stanie wygrać w inny sposób, to już Twoje domniemania.
Nie wydaje mi się, bym się spieniła, to przez ten jeden wykrzyknik? Myślałam, że moje posty są w miarę wyważone i spokojne, ale może się mylę :D
Zgodzę się, że ta dominacja i sposób wygrywania są nudne i rozumiem sfrustrowanych fanów F1, którzy napełniają się niechęcią na enty widok palca Vettela ( na Monzy '08 nikomu nie przeszkadzał :D).. Ale to nie zmienia faktu, że Seb robi to najlepiej, jak może, tym bardziej, że jego bolid jest trochę lepszy na jednym kółku, niż na dystansie wyścigu. Jak nadejdzie moment, że on/zespół/bolid nawali w kwalifikacjach/na starcie zobaczymy jak się wtedy spisze, ale póki co ciężko go za to krytykować.
yaper, 27.06.2011 19:43[!]
Dopisuję się do wianuszka narzekających na nudę płynącą z tego wyścigu. Mam już serdecznie dosyć tego całego Vettela i tego jego całego dominowania i paluszkowania. To za dużo na moją psychę. Chyba tylko w przypadku Kubicy cieszyła by mnie taka masakracja reszty (przynajmniej mówię szczerze).

Po raz kolejny brawo dla Alonso za robienie co się da, ale sprawa mistrzostwa jest już raczej przesądzona. Niestety.

Brawa również dla Alguersuariego, który zaskoczył wczoraj równym dobrym tempem, co wraz z świetną strategią wystarczyło na P8. Możecie mówić, że to bardziej zasługa strategów, ale trzeba mieć w sobie to coś, żeby zrealizować plan, a wobec umiejętności Hiszpana mam dalej wątpliwości. Jeśli będzie jeździł tak dalej, to może cudem utrzyma ten kokpit. Kwalifikacje mimo wszystko nadal cienizna.

"Forza India" zaskoczyła ogólną formą. Jeśli są w stanie walczyć w Renault to jest coś na rzeczy. Postawę Renault pozostawię bez komentarza.

Smutno się patrzy na niemoc McLarena w normalnych warunkach.
marla, 27.06.2011 21:07[!]
@Arya
Ja jestem tego ogrrrromnie ciekawa, dlatego też po cichu życzę mu, aby podwinęła mu się nóżka. A wszystko to dla dobra wyścigu oczywiście ;)

Tak, przyznam, że Belgia ’09 może być przykładem, ale jak sama mówisz szaleństw z wyprzedzaniem wtedy nie było, a stawka potasowała się raczej dzięki pit stopom (Vettel wyprzedzał raz?).

Co do Chin - zwracam honor, opony, opony, jeszcze raz opony. Już @Jacobs raczył mi niegrzecznie przypomnieć. A co do Kanady, to wyobrażając sobie, że VET nie popełnia błędu, a do końca byłyby jeszcze z 3 okrążenia, to BUT by go połknął i very sorry, ale wtedy by nie było na co zwalić. No chyba że na śpiącą załogę RBR. A! Ale niech nikt nie mówi, że „Button wygrał, bo miał ciągle SC” (tak jakby SC dotyczyło pojedynczych zawodników (sic!)), bo jakoś nikt inny w ten sposób nie wykorzystał neutralizacji.

Na tym kończę o Vettelu.

I tak z miłych akcentów: piąsteczki uradowanego Jaime w Walencji – bezcenne :)
robertunio, 28.06.2011 00:07[!]
Wyscig trzymal w ogromnym napieciu od startu do mety. Nie wiadomo bylo czy Sebastianowi nie przytrafi sie jakas awaria, albo czy szczesliwie ominie wszystkich maruderow. Nie bylo tez 100% pewnosci co do bezblednosci Jego pit-stopow, czy np. klucz nie utknie w feldze, itp. Na szczescie, pomimo tylu zagrozen czyhajacych na Niego, wszystko dobrze sie skonczylo i Sebastian po raz kolejny mial okazje udowodnic ze jest kierowca z najwyzszej polki. Do Mistrzostwa jednak droga jeszcze daleka - nie wiadomo jak nowe regulacje wplyna na przekroj stawki w Silverstone - bo teraz mielismy tylko zakaz zmiany mapowania o od przyszlego wyscigu bedzie juz gorzej. Mozliwe ze stawka sie nieco wymiesza. Jest oczywiscie szansa ze Red Bull zachowa palme pierwszenstwa i byloby idealnie gdyby czolowka stawki pod wzgledem osiagow w dalszej czesci sezonu wygladala nastepujaco: 1.RedBull 2-3.Mercedes/Renault 4-5.Ferrari/McLaren czego sobie i FIA zycze.
Arya, 28.06.2011 13:07[!]
@marla
Nikt tak nie wykorzystał neutralizacji, bo nikt inny nie znalazł się na końcu stawki z tak szybkim bolidem. "Button wygrał, bo ciągle miał SC". Zależy, jak rozumiemy to stwierdzenie. Bo to prawda, jeden mniej SC i by nie wygrał, skoro dopiero na ostatnich okrążeniach dopadł Vettela. Ale to nie jedyny czynnik. Czynnikami też są świetny w tych warunkach bolid i świetna od otrzymania kary jazda Buttona. Podsumowując, SC nie odwalił za Jensona roboty, ale wytworzył okoliczności, które pozwoliły mi sie na to miejsce wspiąć.
NEO86, 29.06.2011 22:02[!]
Wyścig średni. Dobrze pojechał Vettel, Alonso, Webber, Massa i Sutil. Alguersuari zawdzięcza swoje 8 miejsce dobrej strategii. Mark i Felipe świetnie wystartowali a Fernando pięknie pojechał po zewnętrznej. Hamilton zawalił start i słabo jechał w wyścigu ( chociaż w ogóle mnie to nie martwi :)) Schumi pokazał prawdziwe mistrzostwo wyprzedzając z oberwanym przednim spojlerem. Cieszy mnie coraz lepsza postawa Marka i Felipe.

kondi2111, 26.06.2011 16:03
up

Nie nie zdarzyło się nigdy. Nigdy również nie zdarzyło się żeby kierowca przez pierwsze osiem wyścigów stracił tylko 12 pkt.

Jak już to 14pkt

IceMan11,
Możecie mu wiele rzeczy wypowiadać, ale pod tym względem jest naprawdę mocny i śmiem twierdzić (możecie mnie zlinczować), że Seba w obecnej stawce radzi sobie najlepiej podczas deszczu.

Ja uważam że najlepszy w deszczu jest Michael Schumacher

Borowczyk po wyścigu powiedział że to 16 zwycięstwo Sebastiana w tym sezonie :)))

Hehehhe 16 zwycięstw w 8 wyśćigach? Jak to możliwe?

Trulli też odwalił numer jakiego dawno nie było w F1- mało nie skasował Alonso na bandzie
Pan Kierowca, 02.07.2011 00:39[!]
Ciekawe, czy w 1978 mielibyśmy serdecznie dosyć Mario Andrettiego, a do połowy 1976 Nikiego Laudy :P
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca