F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2000
GP Australii
GP Brazylii
GP San Marino
GP Wielkiej Brytanii
GP Hiszpanii
GP Europy
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
GP Malezji
Strona główna sezonu 2000
Klasyfikacje generalne 2000
Statystyki z sezonu 2000

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Premio Marlboro do Brasil 200026 marca
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,292 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 304,732 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:15,703 - Nigel Mansell (Williams), 1992
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,397 - Jacques Villeneuve (Williams), 1997
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,013 km/h - Mika Hakkinen (McLaren), 1999
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Michael Schumacher już drugi raz w tym sezonie stanął na najwyższym podium, a my znów nie mieliśmy okazji zobaczyć prawdziwej walki o zwycięstwo pomiędzy zespołami McLaren i Ferrari. Początek wyścigu był dosyć ciekawy ze względu na wyprzedzanie McLarenów przez Ferrari, jednak wszystko miało się rozstrzygnąć podczas ostatniej rundy postojów. Niestety ani Mika Hakkinen ani Rubens Barrichello nie wytrwali do tego momentu i dalsza część wyścigu była niezbyt interesująca. Brazylijczyk był tym bardziej rozczarowany, jako że pierwszy raz miał do dyspozycji bolid, którym można wygrać wyścig. Niestety kolejny raz opuszcza swój rodzinny kraj bez punktów, poddając dodatkowo w wątpliwość żywotność jednostek napędowych Ferrari.

David Coulthard ukończył wyścig na drugiej pozycji tylko po to, aby kilka godzin później dowiedzieć się o dyskwalifikacji za zbyt nisko zamontowany przedni spojler w jego bolidzie. Jak twierdzą szefowie teamu McLaren, spojler był prawidłowo zamontowany, jednak wyboista natura toru Interlagos powodowała stopniowe opadanie skrzydła w dół w czasie wyścigu. Dla Szkota wyścig ten i tak nie był zbytnio udany, jako że po 20 okrążeniach stracił trzeci bieg i od tego momentu mógł już tylko używać wyższych biegów, a poza tym nie działała komunikacja z zespołem, jednak drugie miejsce to też sporo punktów, zwłaszcza jeśli trzeba było się męczyć z nie do końca sprawnym bolidem.

Giancarlo Fisichella nie poprzestał tylko na bardzo dobrej postawie podczas sesji kwalifikacyjnej i wyścig ukończył na trzeciej pozycji (przed dyskwalifikacją Coultharda). Strategia zakładająca bardzo opóźniony postój okazała się trafna, aczkolwiek Włoch na początku wyścigu miał trudności ze sterowaniem bolidu ze względu na dużą ilość paliwa.

Zespół Jordan wyciągnął odpowiednie wnioski z poprzedniego wyścigu i tym razem oba bolidy tego zespołu bezpiecznie dotarły do końca wyścigu, a co najważniejsze na punktowanych pozycjach. Jarno Trulli obrał strategię dwóch postojów ze względu na daleką pozycję startową i była to jak najbardziej słuszna decyzja. Mając dwóch dobrych kierowców zespół ten może osiągnąć jeszcze więcej niż w poprzednim sezonie.

Kierowcy z zespołu Williams także wykonali niezłą robotę i wyścig ukończyli bez większych problemów. Jenson Button dzięki dyskwalifikacji Coultharda zdobył pierwszy punkt w zaledwie drugim wyścigu Formuły Jeden w swojej karierze i dodatkowo został najmłodszym w historii kierowcą, który zdobył punkt do klasyfikacji mistrzostw świata. Pokazał również, że jest w stanie walczyć z innymi, bardziej doświadczonymi od siebie kierowcami.

Jos Verstappen był bliski zdobycia punktu, niestety przeliczył się z własnymi siłami i w drugiej połowie wyścigu był zbyt zmęczony, aby móc toczyć równą walkę, więc to, że wyścig ukończył na siódmej pozycji można uznać za sukces. Tuż przed swoim postojem Holender zajmował trzecią pozycją i gdyby był lepiej przygotowany od strony fizycznej, być może mógłby walczyć z Fisichellą lub którymś z kierowców Jordan o punktowaną pozycję. Najwyraźniej dobra postawa obu bolidów Arrows w poprzednim wyścigu, przynajmniej do momentu, kiedy wysiadło zawieszenie nie była przypadkowa.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca