F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2002
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2002
Klasyfikacje generalne 2002
Statystyki z sezonu 2002

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio Marlboro de Espana 200228 kwietnia
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,730 km
Liczba okrążeń: 65
Pełny dystans: 307,323 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:16,525 - Jacques Villeneuve (Williams), 1997
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,151 - Michael Schumacher (Ferrari), 2001
Największa średnia prędkość wyścigu:
202,508 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2001
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Michael Schumacher kolejny raz zdeklasował swoich rywali i z ponad pół minutową przewagą nad kierowcą z zespołu Williams – Juanem Pablo Montoyą zwyciężył po raz czwarty na hiszpańskim torze Catalunya. Obaj kierowcy powtórzyli rezultat z poprzedniego roku, kiedy to tylko i wyłącznie dzięki problemom technicznym kierowcy z zespołu McLaren – Miki Hakkinena na ostatnim okrążeniu awansowali na dwie czołowe lokaty. W dzisiejszym wyścigu zespół McLaren był daleki od formy, którą prezentował przed rokiem, jednak z pewnością była to znacznie lepsza postawa niż w poprzednim wyścigu, co zaowocowało wizytą Davida Coultharda na najniższym stopniu podium. Ważne jest również to, że Szkot był tylko nieznacznie wolniejszy od kierowcy z zespołu Williams. Tymczasem partnerzy zespołowi wymienionych wyżej kierowców nie zdołali ukończyć Grand Prix Hiszpanii ze względu na problemy techniczne. Pierwszym pechowcem był kierowca Ferrari – Rubens Barrichello, który ze względu na awarię skrzyni biegów nie zdołał ruszyć nawet do okrążenia rozgrzewającego. Następnie po przejechaniu zaledwie czterech okrążeń z bolidu McLaren prowadzonego przez Kimiego Raikkonena odpadł tylny spojler i Fin musiał wycofać się z wyścigu. Najdalej zajechał drugi kierowca z zespołu Williams – Ralf Schumacher, któremu dopiero na ostatnim okrążeniu wysiadł silnik, jednak w tym przypadku strata była niewielka, ponieważ Niemiec ze względu na błąd popełniony na 29 okrążeniu, w wyniku którego musiał odbyć nieplanowany postój w boksach i tak nie liczył się już w walce o punktowaną pozycję. Końcowy rezultat tego wyścigu spowodował, iż zarówno Montoya, jak i Coulthard awansowali w klasyfikacji generalnej – Kolumbijczyk przeskoczył partnera zespołowego i teraz zajmuje drugą pozycję, natomiast Szkot znalazł się przed Barrichello i Jensonem Buttonem na czwartej pozycji. Michael Schumacher tymczasem powiększył swoją przewagę nad najbliższym rywalem do 21 punktów.

Kierowcy z zespołu Sauber – Nick Heidfeld oraz Felipe Massa po raz drugi w tym sezonie wyścig wspólnie ukończyli na punktowanych pozycjach, przy czym tym razem były to czwarta i piąta pozycja, czyli w sumie szwajcarska stajnia zainkasowała w tym wyścigu aż pięć punktów. Obaj kierowcy spisali się bezbłędnie, zwłaszcza debiutujący w tym sezonie Massa, który startował z 11 pozycji i dzięki temu zespół ten zrównał się punktami z zespołem Renault, zajmującym w chwili obecnej czwartą pozycję w klasyfikacji generalnej konstruktorów. Trzeba jednak przyznać, że do sukcesu zespołu Sauber przyczynił się w tym wyścigu właśnie zespół Renault, a raczej problemy z wytrzymałością bolidów tej stajni. Gdyby nie one, Jenson Button i Jarno Trulli Grand Prix Hiszpanii ukończyliby najprawdopodobniej na trzeciej oraz piątej pozycji i tym samym zespół Renault wspiąłby się na trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej konstruktorów.

Na ostatniej punktowanej pozycji tegoroczny wyścig na torze Catalunya ukończył Heinz-Harald Frentzen. Niemiec przez cały weekend spisywał się bardzo dobrze i w wyścigu prędkością nie ustępował kierowcom z zespołu Sauber, a w końcówce był nawet minimalnie szybszy od Massy. Była to jednak zbyt niewielka przewaga, aby Frentzen mógł pokusić się o wyprzedzenie Brazylijczyka. W każdym razie zespół Arrows odwalił tym razem kawał naprawdę dobrej roboty i co najważniejsze, rezultat ten powinien jeszcze bardziej umotywować całą ekipę do bardziej wytężonej pracy. Partner Niemca – Enrique Bernoldi także sprawował się całkiem nieźle w tym wyścigu i chociaż miał niewielką szansą na zarobek punktowy, to jednak przez 36 okrążeń jechał pewnie przed Jacquesem Villeneuve'em i dopiero kilka okrążeń przed awarią hydrauliki, która zmusiła go do zakończenia jazdy, uległ w końcu Kanadyjczykowi. Tymczasem kierowca z zespołu British American Racing drugi raz z rzędu musiał obejść się tylko smakiem, gdyż wyścig ukończył tuż za punktowaną pierwszą szóstką. Dla partnera Villeneuve'a – Oliviera Panisa wyścig ten także zakończył się w podobny sposób jak przed dwoma tygodniami – czyli kolejną awarią. Ze względu na problemy techniczne Francuz nie dojechał jeszcze ani razu do mety w tym sezonie, podobnie zresztą jak i Bernoldi.

Na ostatnich pozycjach – ósmej i dziewiątej wyścig ten ukończyli kierowcy Toyoty – Mika Salo oraz Allan McNish. Gdyby nie przebita opona już na początku wyścigu, Salo najprawdopodobniej finiszowałby na wyższej pozycji, ale raczej nie byłaby to punktowana pozycja. Tym niemniej po wyjątkowo nieudanym występie w Grand Prix San Marino rezultat ten jest i tak całkiem niezły, zwłaszcza, że pierwszy raz w tym sezonie obaj kierowcy bez większych problemów technicznych wytrwali trudy całego wyścigu. Powodów do radości natomiast z pewnością nie mają zespoły Jaguar i Jordan. Dla obu stajni jest to już drugi wyścig z rzędu, którego ze względu na problemy techniczne nie ukończył ani jeden kierowca. Jeśli weźmiemy jeszcze pod uwagę fakt, iż dzięki bardzo dobrej postawie Frentzena w tym wyścigu zespół Arrows zdobył jeden punkt i dzięki temu przeskoczył zespół Jordan w klasyfikacji generalnej konstruktorów, to łatwo możemy sobie wyobrazić, jakie nastroje panują teraz wśród całej ekipy dowodzonej przez Eddiego Jordana.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca