F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2003
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2003
Klasyfikacje generalne 2003
Statystyki z sezonu 2003

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Magny-Cours.
Mobil 1 Grand Prix de France 20036 lipca
Circuit de Nevers Magny-Cours
Długość toru: 4,411 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 308,586 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Dominacja zespołu Williams, począwszy od sobotnich treningów zwieńczona została kolejnym podwójnym zwycięstwem brytyjskiej stajni. Ralf Schumacher po starcie z pole position prowadził przez wszystkie okrążenia i w ten sposób odniósł drugie zwycięstwo w tym sezonie. W dodatku po raz pierwszy w karierze udało mu się zwyciężyć po starcie z pierwszej pozycji. Drugi kierowca z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya na mecie miał 13 sekund straty do swojego partnera, chociaż po ostatnim postoju w boksach znajdował się jeszcze tuż za nim. Nie mogąc jednak pokonać młodszego z braci Schumacherów podczas trzeciej rundy postojów Kolumbijczyk przez resztę wyścigu martwił się już tylko o utrzymanie drugiej pozycji, co uczynił bez większych problemów. Na najniższym stopniu podium stanął lider klasyfikacji generalnej kierowców – Michael Schumacher. Niemiec tuż po starcie został wyprzedzony przez Kimiego Raikkonena, a podczas pierwszej rundy postojów stracił również czwartą pozycję na rzecz drugiego kierowcy z zespołu McLaren – Davida Coultharda. Obrana przez pięciokrotnego mistrza świata strategia i szybkie wyprzedzaniu dublowanych kierowców umożliwiły mu jednak powrót na trzecią pozycję podczas ostatniej rundy postojów i w ten sposób kierowca Ferrari zdołał powiększyć swoją przewagę nad Raikkonenem do ośmiu punktów. Kierowcy z zespołu McLaren po obiecującym początku wyścigu musieli zadowolić się tymczasem czwartą i piątą pozycją, narzekając głównie na problemy z wyprzedzaniem dublowanych kierowców. Być może szansę na utrzymanie się przed Schumacherem miał Coulthard, gdyby nie kłopoty z tankowaniem paliwa podczas trzeciego postoju, przez które Szkot na stanowisku serwisowym zespołu McLaren spędził aż 17 sekund. Na domiar złego zbyt wcześnie ruszył z miejsca, pociągając za sobą mechanika trzymającego wąż do tankowania paliwa, ale na szczęście w porę zorientował się w zaistniałej sytuacji i obyło się bez katastrofy. Najsłabszym kierowcą z trzech czołowych stajni, podobnie jak podczas finałowej sesji kwalifikacyjnej był dzisiaj drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello, który jako jeden z nielicznych zdecydował się tylko na dwa postoje w boksach. Brazylijczyk już na początku wyścigu popełnił błąd podczas pokonywania ostatniej szykany i spadł na ostatnią pozycję, ale ostatecznie i tak finiszował na wyższej od startowej pozycji – siódmej. Nie takiego rezultatu należałoby się jednak spodziewać po zeszłorocznym wicemistrzu.

Na szóstej pozycji drugi raz z rzędu finiszował Mark Webber. Kolejne trzy punkty zdobyte przez Australijczyka umożliwiły mu awans w klasyfikacji generalnej kierowców na dziewiąte miejsce. Podobnie zespół Jaguar w klasyfikacji generalnej konstruktorów awansował od dwa miejsca w górę, przeskakując stajnie Jordan i Sauber, które dzisiaj nie powiększyły swojego dorobku punktowego. Drugi kierowca z zespołu Jaguar – Antonio Pizzonia Grand Prix Francji ukończył na 10 pozycji. Brazylijczyk podobnie jak większość innych kierowców zdecydował się na trzy postoje w boksach, jednak po drugim stopie znalazł się za swoim rodakiem – Cristiano da Mattą, który tylko dwukrotnie planował odwiedzać boksy. Pomimo dysponowania szybszym bolidem Pizzonia oczywiście nie był w stanie wyprzedzić kierowcy Toyoty, przez co stracił zbyt wiele czasu i tym samym szansę na zdobycie pierwszych punktów w karierze, chociaż ostatecznie udało mu się pokonać da Mattę, który linię mety przekroczył tuż za nim na 11 pozycji. Na ostatniej punktowanej pozycji domowy wyścig ukończył tymczasem drugi kierowca Toyoty – Olivier Panis. Dla Francuza jest to już drugi zarobek punktowy w tym sezonie, który stanowi może nie najwspanialszy, ale na pewno miły prezent na ukoronowanie 10-lecia startów w Formule Jeden, zwłaszcza, iż dopiero pierwszy raz w karierze udało mu się dojechać do mety w domowym wyścigu.

Tuż za punktowaną ósemką tegoroczny wyścig na torze Magny-Cours ukończył Jacques Villeneuve. Kanadyjczyk wreszcie nie natrafił na żadne problemy podczas całego wyścigu i był w miarę zadowolony z zachowania się bolidu B.A.R 005, jednak niestety nie udało mu się włączyć do walki o punkty. Z kolei drugi kierowca z zespołu B.A.R – Jenson Button jazdę zakończył już na 22 okrążeniu i to z dosyć błahego powodu, gdyż zabrakło mu po prostu paliwa. Było to jednak związane z problemami podczas pierwszego postoju w boksach, podczas którego do bolidu Brytyjczyka została wlana bardzo niewielka ilość paliwa. Niestety zespół zbyt późno zorientował się w zaistniałej sytuacji i tak to się właśnie musiało skończyć. Kierowcy z pozostałych zespołów (Sauber, Jordan i Minardi), którzy zdołali ukończyć wyścig o Grand Prix Francji, na koniec mieli już ponad dwa okrążenia straty do lidera. Tymczasem oprócz Giancarlo Fisichelli (Jordan), którego z wyścigu wyeliminowała awaria silnika, domowego wyścigu nie zdołali także ukończyć kierowcy z francuskiej stajni Renault – Jarno Trulli i Fernando Alonso. Kierowcy ci byli na najlepszej drodze do finiszowania na szóstej i siódmej pozycji, jednak podobnie jak Fisichella padli ofiarą problemów z jednostkami napędowymi, które nie wytrzymały trudów całego wyścigu.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca