F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 20139 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Sebastian Vettel był dziś najszybszy na torze w Montrealu i odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w Grand Prix Kanady. Podium uzupełnili Fernando Alonso i Lewis Hamilton, którzy do samego końca walczyli o drugie miejsce.

Tegoroczny wyścig był spokojniejszy niż poprzednie, jednak i tak nie zabrakło niespodzianek. Kierowca Red Bulla narzucił tak mocne tempo, że jedynie czterech kierowców utrzymało się na tym samym okrążeniu, co on. Paul di Resta zadziwił wszystkich przejeżdżając niesamowitą liczbę okrążeń na jednym komplecie opon, a Valtteri Bottas niestety nie miał najmniejszych szans z mocniejszymi bolidami.

Spokojny początek

Na starcie było dość spokojnie, jednak Bottas stracił dwie pozycje jeszcze przed pierwszym zakrętem, a później kolejną na rzecz Alonso. Nico Hulkenberg zmarnował dobrą pozycję startową błędem w szykanie, po którym wypadł z pierwszej dziesiątki. Na kolejnych okrążeniach stawka się unormowała i niewiele się działo. Adrian Sutil próbował wyprzedzić Bottasa, jednak kierowca Williamsa dobrze się bronił. Zawodnicy zrównali się w trzecim zakręcie, jednak Niemiec nie wytrzymał presji i obrócił swój bolid, przez co zawodnicy jadący za nim musieli uciekać na trawę.

Pierwszy w boksie był van der Garde na dziewiątym okrążeniu, co zapoczątkowało serię zjazdów. Później był Sutil, a następnie Ricciardo, Hulkenberg i Maldonado (dwai pierwsi wyprzedzeni chwile wcześniej kolejno przez Raikkonena i Massę), a jako pierwszy z czołówki swoich mechaników odwiedził Webber na 14 kółku, kiedy założył pośrednie opony. Zjeżdżający okrążenie później Rosberg zdecydował się na odwrotną taktykę i ubrał miękkie, jednak Vettel i Alonso postąpili podobnie jak Australijczyk. Bottas przed zjazdem był na szóstym miejscu, jednak po zmianie opon wypadł z punktowanej dziesiątki i jak się później okazało już do niej nie wrócił.

Co ciekawe Hamilton mocno opóźnił zjazd i założył nowe pośrednie opony dopiero na 20 okrążeniu. W międzyczasie pit stop zaliczył Massa, a Maldonado karę przejazdu przez boksy za kolizje z Sutilem w szykanie. Od tego momentu akcja trochę akcja się rozkręciła, gdyż wymieszali się kierowcy jadący na różnych strategiach i tak Gutierrez stracił aż 3 pozycje na dystansie dwóch okrążeń, po czym zjechał do boksu. Na 23 kółku po twarde opony zawitał Raikkonen, jednak jego auto spadło z podnośnika, a dodatkowo Fin otrzymał informację o większym niż przewidywano zużyciu paliwa, co praktycznie zakończyło dla niego walkę o dobre pozycje.

Szarża Ferrari

Z przodu Vettel cały czas szybko oddalał się od Hamiltona, jednak środek stawki zaczął walczyć po zmianie opon i tak Massa próbował atakować Sutila, jednak źle ustawiona skrzynia biegów i dobijanie do limitera przy włączonym DRS skutecznie utrudniały mu to zadanie. Na 31 okrążeniu Rosberg zaczął dostawać zadyszki i stracił pozycję na rzecz Webbera, a kilka chwil później także Alonso, który cały czas jak cień podążał za Australijczykiem. Kierowca Mercedesa kilka chwil później zjechał na swój drugi pit stop, po którym utrzymał piąte miejsce.

Z tyłu Perez wyprzedził Bottasa, jednak Raikkonen dość mocno męczył się ze swoim rodakiem, za którym spędził aż dwa okrążenia. Ważna dla losów wyścigu była jednak kolizja Webbera z van der Garde podczas dublowania. Holender, co prawda dostał za nią stop&go, ale i tak był ostatni, a w Red Bullu uszkodziło się przednie skrzydło. To tylko ułatwiło zadanie Alonso, który mocno podkręcił tempo, na które Australijczyk nie był w stanie odpowiedzieć i ostatecznie na 42 okrążeniu musiał uznać wyższość Hiszpana.

Na 44 okrążeniu na swój pierwszy pit stop zjechał Grosjean, jednak w przypadku Francuza taktyka jednej zmiany opon się nie spisała i później jeszcze raz go zobaczyliśmy u swoich mechaników. 3 kółka później Ven der Garde znów uwikłał się w kolizję, jednak tym razem z Hulkenbergiem. Kierowca Caterhama stracił podczas tego incydentu skrzydło, a Niemiec oponę, przez co musiał się wycofać z rywalizacji.

Alonso vs. Hamilton

Na 48 okrążeniu Alonso zjechał do boksu i jeszcze bardzie podkręcił tempo. Na kolejnych kółkach w boksach pojawili się Hamilton i Vettel po twarde opony, jednak Mercedes na tym komplecie zaczął się spisywać wyraźnie gorzej. To nie uszło uwadze Alonso, który rzucił się w pogoń i z rekordami na kolejnych okrążeniach bardzo szybko zmniejszał swoją stratę. Na 58 kółku był już sekundę za Brytyjczykiem, a po kolejnych pięciu udało mu się go wyprzedzić w pierwszym zakręcie.

W międzyczasie di Resta zjechał na swój pierwszy pit stop na 57 kółku, po którym utrzymał siódme miejsce, a Rosberg na trzeci i też zachował swoją pozycję – piątą. W końcówce Sutil musiał przejechać przez boksy, gdyż blokował Alonso i Hamiltona, a Gutierrez pożegnał się z wyścigiem po błędzie w pierwszym zakręcie. Jedyną zmianą pozycji był atak Massy na Raikkonena, na przedostatnim okrążeniu, który dał Brazylijczykowi ósme miejsce. Ostatecznie Vettel minął linię mety z przewagą 15 sekund nad Alonso. Trzeci był Hamilton przed Webberem i Rosbergiem. Szósty Vergne miał już okrążenie straty do zwycięzcy. Jako siódmy minął linię mety Di Resta, przed Massą, Raikkonenem i Sutilem.

GP Kanady w tym roku nie było zbyt emocjonujące, jednak kilku kierowców toczyło bardzo zacięte pojedynki. Forma Red Bulla wydaje się zatrważająca, jednak wiemy, że może się ona bardzo szybko zmieniać. Czy Vettel znów będzie walczył o zwycięstwo na Silverstone? Tego dowiedzie się śledząc Wyprzedź Mnie!


Pogoda na koniec wyścigu
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 3,8 m/s
Wilgotność powietrza: 32%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
raffus, 09.06.2013 22:41[!]
Wyścig faktycznie dość nudnawy, ale poziom komentarza Panów z Polsatu sięga już dna... trzy przykłady mnie dziś zupełnie załamały:
1) Maldonado mylony z Bottasem przez dobre 5 min...
2) rzekoma "walka" dublowanych McLarenów z Hamiltonem...
3) Raikkonen z problemami w boksie - tymczasem wielkie emocje Pana Jędrzejewskiego dopiero w powtórce...

Gdzie można wnosić oficjalne skargi na tych Panów (z dużym naciskiem na Jędrzejewskiego) ?!
slawek_s, 09.06.2013 22:48[!]
gdyby się polsat przejmował skargami to borówa nie komentowałby wyścigów już po pierwszym sezonie "wystepów", to samo Zientarski.
IceMan11, 09.06.2013 22:50[!]
@raffus
Jeśli ogarniasz to o co ci chodzi? Laik i tak nie wie co oni gadają, a ten co choć trochę w tym siedzi swoje widzi. Ja tam dzisiaj się trochę pośmiałem. Niestety tylko pamiętam testy Hornera na sprężystość obuwia. Ale było tego sporo. Zabawne ma te teksty Pan Andrzej. Czego chcecie?
jednooki_cyklop, 09.06.2013 22:52[!]
Komentarz jest jaki jest, nie mamy niestety takiego komfortu jak Brytyjczycy, którzy mogą przebierać w różnych ekspertach.
Viewer, 09.06.2013 23:03[!]
IceMan - swietnie, ze Pan Andrzej bawi tekstami, ale to raczej powinien byc fachowy komentarz do wyscigu, a nie radiowa powtorka z rozrywki. Z powodu, ze dzis Polsat glowny nie transmitowal wyscigu, obejrzalem sobie kulturalnie f1 na Sky Sports i trzeba powiedziec, ze poziom komentarza + oprawa jest na oko 100x lepsza od Polsatu. Polecam wszystkim, nawet kosztem ewentualnej gorszej jakosci.
IceMan11, 09.06.2013 23:10[!]
@Viewer
A ja przez gorszą jakość oglądam na Polascie i nie żałuje. Różnice czasowe są widoczne na ekranie i wszystko widać. Nie muszę mieć do tego Teda z pitlane, który mówi mi co przekazywali Hulkowi na przykład. Nie muszę słuchać szefów zespołów, bo i tak wiadomo, że mówią to co wszyscy już wiedzą.
A po co mi słuchać czegoś co wiem? Szef zespołu nie zdradzi strategii itp. W radio puszczają to co chcą, abyśmy wiedzieli. Na SKY i BBC wszystko jest lepiej zorganizowane, ale wolę oglądać wyścig w lepszej jakości.
MPOWER, 09.06.2013 23:25[!]
Ludzie narzekacie na transmisje. Cieszcie się ze je w ogóle mamy. Na żywo każdy ma prawo do błedu. Ale jak to Polak - zawsze jest źle...
Kamikadze2000, 09.06.2013 23:27[!]
@jednooki cyklop - i oni potrafią walnąć byka... ;)
ferre, 09.06.2013 23:28[!]
@MPOWER
Cieszę się niezmiernie z tego że mamy gdzie oglądać, jednak z roku na rok jest coraz gorzej i tu chyba przyznacie mi racje.
Co do wyścigu - troszkę mi się przysypiało w niektórych momentach.
modlicha, 09.06.2013 23:45[!]
@ferre
Dokładnie. Po dzisiejszych emocjach w WTCC (krótkich acz intensywnych :-) ) F1 wydała się dzisiaj z lekka nudnawa.
Vettel ścigał się z wiatrem, błędów popełniał co nie miara, czasy miał strasznie nieregularne, a i tak odfrunął wszystkim na 20 sekund.
To kto to miał te testy opon z Pirelli? RBR czy Merc?
Bo jeśli Merc to RBR chyba przechwycił wszystkie dane. ;-)
Moi ulubieńcy dziś mnie zawiedli (BUT i RAI). Końcówka to ALO i HAM ładnie się pościgali, a także MAS troszkę się rehabilitował walecznością za te dzwony.

Co do relacji to Iceman11 ma racje. Wolę obejrzeć w lepszej jakości,a swoje i tak wiem. Czasami prychnę śmiechem, jak usłyszę że co chwilę się mylą albo Borowczyk skomentuje "jakąś uroczą młoda damę" w boksie.
Viewer, 10.06.2013 00:16[!]
Coz, jakosc na internecie rowniez jest dobra i wyrazna, kazda cyferke widac, HD w sumie do niczego niepotrzebne, chyba ze zachwycamy sie uroda bolidow czy tez drugiej polowki ktoregos kierowcy. W relacji np. brytyjskiej bardziej lubie to, ze komentator zna sie na rzeczy i na biezaco komentuje, wykazujac ogromne emocje (nieudawane rzecz jasna), zyje wyscigiem, a nie ciekawostkami, ktore i tak zna i umie wtracic.
Swoje moge i tak wiedziec, ale duzo przyjemniej oglada sie wyscig, sluchajac jednoczesnie odpowiedniego komentatora, bo czasami te pomylki i totalny brak ogarniecia w sytuacji sa irytujace dla mnie. Chocby dlatego, ze zdaje sobie sprawe, ze byc moze oglada to ktos nieobeznany z tym sportem i lyka te badziewia bez zajakniecia.
MPOWER, 10.06.2013 00:28[!]
@Viewer
Jak sobie kupisz dobry TV (nie Samsung czy LG) to zobaczysz, że jakoś Polsat Sport HD jest o niebo lepsza, niż na necie.
Viewer, 10.06.2013 02:30[!]
Jasne, ze jakosc HD jest lepsza. Mam porzadny tv z LG :) Ale co z tego, ze widze wyraznie kazdy pylek piasku czy skrawek gumy z opon, skoro cala 'reszta oprawy' siada? Na necie sa dobrej jakosci transmisje, gdzie nic nie tnie i nic nie jest zamazane, a genialna jakosc jest dla mnie na dalekim miejscu.
Siux, 10.06.2013 10:38[!]
Ci którzy tak teraz narzekają na komentarz, chyba nie oglądali F1 za czasów Skubisa ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca