F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Pirelli 201510 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]

Nico Rosberg przełamał dominację Lewisa Hamiltona dzięki zwycięstwu w Grand Prix Hiszpanii na torze Circuit de Barcelona-Catalunya. Niemiec prowadził od startu do mety i pewnie pokonał swojego partnera zespołowego oraz rodaka, Sebastiana Vettela.

Otwarcie Rosberga

Nico perfekcyjnie wykorzystał dary wczorajszej czasówki i bez problemów utrzymał się na czele w pierwszym zakręcie. Słabo ruszył Hamilton, który przegrał z Vettelem, a także musiał się bronić przed atakami Bottasa. Kimi Raikkonen na pierwszym kółku walczył z zawodnikami Toro Rosso i ostatecznie przebił się na piąte miejsce. Czołową dziesiątkę na tym etapie uzupełniali Massa, Grosjean i Ricciardo.

Kierowcy z silnikami Renault od razy zaczęli mieć problemy – Ricciardo stracił pozycję na rzecz Maldonado, a obaj kierowcy Toro Rosso nie mieli szans w starciu z kimkolwiek. Najpierw Massa poradził sobie z Sainzem i Verstappenem wskakując na szóste miejsce, w międzyczasie Maldonado wyprzedził Grosjeana i zaczął dobierać się do Sainza, którego na tym samym okrążeniu objechał też Ricciardo, a także Verstappena, dzięki czemu na ósmym kółku był już siódmy.

Wraz z nieuniknionym zbliżaniem się do pierwszej tury pit stopów Hamilton zaczął zmniejszać dystans do Vettela i szukał możliwości ataku na drugie miejsce. Na torze ta sztuka się nie udała, a mechanicy także nie pomogli, gdyż problemy z dokręceniem lewego tylnego koła oznaczały stratę przeszło trzech sekund, więc zjeżdżąjący na kolejnym kółku Vettel bez problemów utrzymał się na czele.

Cała stawka odwiedziła swoich mechaników w trakcie jedenastu kółek – jako pierwszy opony zmieniał Hulkenberg, a jako ostatni Alonso na 22. okrążeniu, gdy założył twarde gumy. Na podobny ruch zdecydowali się także zawodnicy Toro Rosso, Perez, Button oraz jadący na piątym miejscu Raikkonen. Kłopoty spotkały natomiast dobrze jadącego Maldonado, w bolidzie którego uszkodzony został bok tylnego skrzydła – mechanicy dołamali odstający kawałek, jednak najbardziej bolesny był drugi pit stop po zaledwie jednym kółku.

Spokojny rozwój strategii

Hulkenberg odwiedzał swoich mechaników po raz drugi już na 26. okrążeniu, jednak nie był to zwiastun kolejnej tury zmian opon. Kilka chwil przed tym Alonso wypadł z pierwszego zakrętu i też postanowił zjechać – nie mieszcząc się przy tym w wyznaczonym miejscu. Mechanikom nic się nie stało, gdyż w porę zdołali uskoczyć, jednak usterka hamulców wyeliminowała McLarena z dalszej jazdy. 3 kółka później zjechał Button, który założył pośrednie opony.

Oprócz tego niewiele się działo i wszyscy czekali na kolejne zmiany. Hamilton próbował gonić Vettela, jednak ponownie nic z tego nie wyszło, więc kwestia walki o pozycje została przeniesiona na strategów – Hamilton zdecydował się pojechać na trzy pit stopy. Różnice w ilości zmian opon dały nam też trochę akcji na torze, gdyż Lewis wyprzedzał Raikkonena, a później Bottasa. Na 38 kółku zjeżdżał Perez, a później praktycznie na każdym kolejnym w boksach coś się działo.

Vettel drugi pit stop zaliczył na 41 kółku i bez problemów znalazł się przed Kimim Raikkonenem. Rosberg natomiast wizytował u mechaników pięć kółek później i powrócił na tor dwie sekundy za Hamiltonem. Później mieliśmy pit stopy zawodników ze środka stawki i atak Kimiego na Felipe Massę – tuż przed pit stopem Brazylijczyka na 48 kółku. W międzyczasie Maldonado pożegnał się z wyścigiem zjeżdżając do alei serwisowej.

Inna liga

Marzenia Vettela o drugim miejscu ostatecznie prysły, gdy Hamilton zjechał na swój trzeci i ostatni pit stop. Brytyjczyk wyjechał kilka sekund przed Vettelem i na pośrednich oponach zaczął się szybko oddalać. Niestety liderowi tabeli punktowej zabrakło już czasu na zredukowanie przeszło 20-sekundowej przewagi Rosberga, który dowiózł tym samym pierwsze zwycięstwo w sezonie.

Dużo więcej działo się tuż za podium, gdzie Kimi Raikkonen również robił użytek z bardziej miękkiej mieszanki i naciskał na Bottasa. Kierowca Williamsa zdołał jednak odeprzeć ataki Ferrari, więc starszy z Finów musiał zadowolić się piątym miejscem. Szósty był Felipe Massa, który okazał się także ostatnim zawodnikiem nie zdublowanym przez Nico Rosberga. Za Brazylijczykiem znaleźli się Daniel Ricciardo, Romain Grosjean oraz Daniił Kwiat, który do ostatniego miejsca musiał bronić dziewiątego miejsca przed szarżującym Carlosem Sainzem. Młody Hiszpan kilka chwil wcześniej wskoczył na ostatnią punktowaną pozycję po udanym ataku na Verstappena, a później próbował dobierać się do Kwiata – pomiędzy dwójką kierowców wspieranych przed Red Bulla doszło nawet do kontaktu, jednak ostatecznie obaj dojechali do mety.

GP Hiszpanii okazało się taktycznym wyścigiem – zgodnie z przewidywaniami. Akcji nie było zbyt dużo, a zapowiadane poprawki Ferrari nie przyniosły rezultatu, więc Mercedes sięgnął po kolejne pewne zwycięstwo. Formuła 1 udaje się na krótki odpoczynek, by za dwa tygodnie powrócić do akcji na ulicach księstwa Monako. Ciasne ulice nie sprzyjają wyprzedzaniu, jednak bywają bardzo zdradliwe. Jak będzie wyglądała rywalizacja na Lazurowym Wybrzeżu? Tego oczywiście dowiecie się czytając Wyprzedź Mnie!

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 49°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 40%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kampos, 10.05.2015 15:58[!]
Ostatecznie Sainz był przed Kwiatem na mecie.
Masio, 10.05.2015 16:18[!]
Dzisiaj to aż szkoda mi było Maldonado. Od początku sezonu ma pecha.
Sainz może zostać ukarany za to wyjechanie poza tor przy wyprzedzaniu Kwiata.
Tak poza tym to nic ciekawego.
Piotrek15, 10.05.2015 16:33[!]
Najszybsze kółko Hamiltona 1:28, Raikkonen w 2008 miał 1:21. To jest żenada...
Asmodeus, 10.05.2015 16:46[!]
Gdzie ten fanboj LH44 co tu gadał że Lewis jak zwykle odjedzie siną w dal? :D Ze strachu teraz się nie odezwie.
MaCieQ, 10.05.2015 16:57[!]
Hehe :D Dzisiaj ładnie Rosberg pocisnął. Oby tak dalej :)
enstone, 10.05.2015 18:02[!]
Lotus mógł dzisiaj przywieźć bardzo solidne punkty, Grosjean jak zwykle wyciąga tyle ile się da z E23, a Maldonado zawsze z przygodami na niekorzyść zespołu, już myślałem, że chłop dojedzie na tym P7 do końca, no ale jak zwykle coś musi się wydarzyć głównie z jego osobą. To skrzydło mu samo się ułamało czy był jakiś kontakt z kimś..??!
botorf1, 10.05.2015 18:28[!]
Cytat enstone :
To skrzydło mu samo się ułamało czy był jakiś kontakt z kimś..??!

Według mnie skrzydło mogło ułamać się po kolizji z Grosjeanem w trzecim zakręcie, gdy ten po wyprzedzeniu jednego z bolidów Toro Rosso efektownie przeleciał przez "progi zwalniające" (panowie w studiu błędnie stwierdzali, że to Maldonado wyprzedzał). Po powrocie na tor, wyprzedziło go wspomniane już Toro Rosso i to samo chciał zrobić Maldonado, jednak w trakcie tego manewru doszło do widocznego kontaktu, a później jeszcze Romain mówił przez radio, żeby mu sprawdzili przednie skrzydło.
Nie wiem wprawdzie w jaki sposób złamał mu tylne skrzydło omijając tylne koło, ale według mnie to właśnie ta kolizja mogła być przyczyną tej awarii.
LH44fan, 10.05.2015 19:14[!]
Cytat Asmodeus :
Gdzie ten fanboj LH44 co tu gadał że Lewis jak zwykle odjedzie siną w dal? :D Ze strachu teraz się nie odezwie.

Jak miło, że o mnie pamiętasz. No niestety nie stało się tak jak pisałem, ale w sumie to dobrze, że Nico walczy, bo przynajmniej będziemy mieli ciekawszy sezon. Ciesz się, że Lewis nie wygrał, bo będzie to rzadka sytuacja w tym sezonie. Ciesz się, póki możesz. :)

botorf1
Ten Lotus co przestrzelił 1 zakręt i podbił się na progach to był Grosjean?
iceneon, 10.05.2015 20:28[!]
@Asmodeus
Kolego wyluzuj trochę.
botorf1, 10.05.2015 20:45[!]
Cytat LH44fan :
Ten Lotus co przestrzelił 1 zakręt i podbił się na progach to był Grosjean?

Według mnie tak, bo po tym incydencie bolidy Lotusa zamieniły się miejscami i Maldonado był już potem z przodu, a przed tym zajściem to tą grupkę prowadził Grosjean.
Kamikadze2000, 10.05.2015 21:20[!]
Jak widać Rosberg wreszcie pojechał klasowy wyścig. Gratulacje i oby częściej. :)

@LH44fan - ty cieszysz się ze zwycięstwa Rosberga, yhy... ;)
LH44fan, 10.05.2015 22:27[!]
Żebyś wiedział. Jak był start, to krzyczałem ''GO Nico'' bo chciałem walkę sobie pooglądać, bo jak Lewis prowadzi to już nie ma walki, wtedy nikt mu nie podskoczy. A ty co tak wychwalasz Rosberga? Ostatnio go cisnąłeś, rozumiem, że nadal kultywujesz trend ''Kibicuje temu kto wygrywa'' przez który zostałeś fanem RBR, bo wygrywali. Sezonowcu. :)

Poza tym gdzie napisałem, że się cieszę? Nie będę pisał, żebyś nauczył się czytać ze zrozumieniem, bo jak przez tyle czasu się nie nauczyłeś, to nigdy się nie nauczysz.

Asmodeus
Samo to, że wchodząc na serwis myślisz o mojej osobie i wspominasz to co ja napisałem, w dodatku wylewając jad, pokazuje twoją płytkość umysłową. Wygląda na to jakbyś nie miał innych spraw na głowie.
marios76, 11.05.2015 06:59[!]
@Asmodeus @LH44fan Bez napinki napiszę tylko to: z przebiegu wyścigu żałuję słabego startu Lewisa, i straconego czasu za Vettelem. Zobaczyli byśmy bezpośredni pojedynek, który pokazał by różnice między kierowcami Mercedesa. Różnica w tempie była spora i PP mogło nie wystarczyć Nico do zwycięstwa. Zauważyłem tylko, że większych błędów nie zrobił i dojechał jak startował.
Kamikadze2000, 11.05.2015 13:06[!]
@LH44fan - Lepiej być sezonowcem, niż fanatykiem. ;) Z drugiej strony za krótko chyba jesteś na tej stronie. Od początku kibicuje prywatnym zespołom - i stąd kibicuje RBR. Nigdy nie byłem fanem fabrycznych ekip. Wybierałem mniejsze zło. ;) Nie przepadam za Hamiltonem - Rosberg też nie jest moim ulubieńcem, tak jak Vettel. Ale kibicuje zwykle tym mniej utytułowanym lub mniej denerwującym. Cały czas czytam śmieszne teksty o tym, że uwielbiam Vettela. Jest mi on obojętny - kibicowałem mu raczej siłą rzeczy, bo jeździł w RBR. Wolałem z tytułem Webbera, ale cóż... ;) Tak teraz jest z Rosbergiem - wolę jego z tytułem, ale nie mam wpływu na wyniki. ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca